Pannenkoeken bakken

12-10-2011 10:32 61 berichten
Goedemorgen dames!

Mijn vriend vroeg gisteren of we van het weekend geen pannenkoeken konden eten.

Lijkt me heerlijk! Alleen ik heb ze nog nooit gebakken (nou ja 1 keer dan, maar die waren veel te dik!)

Hebben jullie misschien wat tips voor mij?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren

Hoewel ik dus bijna altijd met kaas (en evt. banaan) neem

vond ik deze als dessert wel lekker;

met kersen en rodewijn/portsaus;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja, zit mij even te verlekkeren..
quote:redband schreef op 12 oktober 2011 @ 11:16:

Ja, zit mij even te verlekkeren..

Ik heb er zelf ook trek in.

Misschien maak ik het wel straks, ik heb bloem, eieren enzo in huis, kaas ook. Ik kan ook die met perzik proberen, heb ik ook in huis. Die is een keer mislukt met dat karremelliseren dus dat wil ik nog wel een keer goed doen. (ga even googlen hoe je karremelliseren wel moet schrijven)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:redband schreef op 12 oktober 2011 @ 11:07:

Tip voor dummy's kant en klaar pannenkoeken halen bij de super.

Als ik die zie, heb ik al gegeten,die zijn zo dik.

Ik weet al wat ik vanavond wil eten,

favoriet is met ananas en (eigenlijk of) met poedersuiker
Je brengt me op een idee, ik ga ook pannenkoeken bakken!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:limelight schreef op 12 oktober 2011 @ 11:24:

[...]

favoriet is met ananas en (eigenlijk of) met poedersuiker

Hawai is ook lekker ja, ham/kaas/ananas

Als je wilt kan je ook iets toevoegen aan het beslag als een beetje rum (die crepes met kaas en rum zijn in Parijs zo lekker) of een ander drankje.

Wat ik zelf niet doe maar wel kan als je bijv. pannenkoeken maakt die hartig zijn met groente of geruld gehakt, dat je door het beslag wat verse kruiden doet.

Wil je zoete pannenkoek kan je ook wat geraspte chocolade erdoor doen.

Favoriete pannenkoek van ex was een pannenkoek met banaan en chocopasta. Ook lekker.

In de zomer is aardbeien end ook lekker. Ik ga vanavond voor een lekkere warme met kaas. Ik ga straks even snel banaan halen.
Oma's pannenkoekenmix is heerlijk! Met een vleugje kaneel. Verder is de truc de pan op een niet te hoog vuur te zetten met genoeg boter erin per keer. En je moet de hoeveelheid mix per pan inschatten. Bij mij is een soeplepel voor mijn Tefal pan precies goed. Omdraaien pas als de pannenkoek 'droog' is. En dan warm houden tussen twee borden.

Met spek en kaas... Dat is mijn favoriet!
quote:limelight schreef op 12 oktober 2011 @ 11:24:

[...]

favoriet is met ananas en (eigenlijk of) met poedersuikerWelnee die zijn helemaal niet dik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Benieuwd hoeveel mensen vandaag pannekoeken eten nav dit topic? ! Ik krijg er in ieder geval veel trek in, vooral na de foto's van MV! Mjammie...

(gaat nu hopen dat happyprinses zo met vriendinnetjes hier komt lunchen...)
Ik niet. Ik eet witlof, ook zo heerlijk!

Maar ik moet erbij zeggen dat ik tegenwoordig wel vaak pannenkoeken eet. Zo lekker.
Ik heb ook zin in pannenkoeken gekregen! Ga denk ik ook pannenkoeken bakken vanavond. met salami en kaas is ook lekker!
En altijd eentje extra maken dat je de volgende ochtend er nog eentje hebt.

Wat ik nooit meer heb gegeten maar als kind wel, pannenkoek met appelmoes.

Eentje extra? Zo weinig?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 12 oktober 2011 @ 12:24:

Eentje extra? Zo weinig? Ik wilde niet te inhalig zijn .
Ik wil wel een kaas-spek pannenkoek maken, maar welke kaas en spek gebruik je hiervoor?

Gewoon geraspte kaas en ontbijtspek ofzo?

En evengoed aan 2 kanten bakken, bakt de kaas/spek dan niet aan?
Ik doe het zo:

Ontbijtspek in de pan, gelijk mix erbij (dan gaat het spek goed vastzitten in de pannenkoek). Laten bakken. Omdraaien en gelijk wat plakken kaas erover. (Ik neem gewoon jong belegen of boeren belegen kaas.)

Als je hem niet gelijk opeet, moet je de pannenkoek even dubbelvouwen aan de kaaskant. Dan plakt 'ie niet aan de anderen vast en de kaas blijft langer gesmolten.
quote:kriebelbeest schreef op 12 oktober 2011 @ 12:28:

Ik wil wel een kaas-spek pannenkoek maken, maar welke kaas en spek gebruik je hiervoor?

Gewoon geraspte kaas en ontbijtspek ofzo?

En evengoed aan 2 kanten bakken, bakt de kaas/spek dan niet aan?

Je kan het op diverse manieren maken. Ik doe dan geen spek maar wel eens ham op de bodem, dan het beslag erop, deksel op de koekenpan zodat het bovenaan stolt, kaas erop en laten smelten.

Ik maak het ook wel eens, beslag in pan, meteen de ham erop (bij andere dus de gebakken spek) dan pannenkoek omdraaien, kaas erop en deksel erop zodat de kaas snel smelt en onder niet verbrand. Op een laag vuur.

Ik heb altijd geraspte kaas, en niet al te oud. Oude kaas vind ik persoonlijk net even té.

Wel vind ik gorgonzola met tomaat lekker. Je kan ook een pannenkoek met verschillende kazen maken. Gorgonzola, mozzarella, gruyere, jonge kaas. Ja ik noem maar wat. Of brie met gebakken champignons.
Beslag maak je volgens de verpakking (kan met alleen water of met eieren en boter, man en ik gebruiken die met alleen water toevoegen). Dan een goed klontje boter in de pan, laten smelten en het beslag erbij, door middel van een soep/juslepel. De bovenkant droog laten worden en omkeren met een grote "lepel" (speciaal voor pannenkoeken). Daarna weer een (kleiner) klontje boter in de pan en weer wat beslag erbij.

Bij mij mislukt de eerste pannenkoek nooit.
Ik gebruik nooit een deksel. Dan wordt hij toch helemaal niet krokant MV?
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 12 oktober 2011 @ 12:36:

Ik gebruik nooit een deksel. Dan wordt hij toch helemaal niet krokant MV?

Een flensje is niet krokant.

Hoewel ik even niet snap wat je met krokant bedoelt? Ik wil hem niet donker gekleurd, bedoel je dat?

Of bedoel je krokant van ham of spek?

Als de ham onder op de bodem ligt wordt die toch wel krokant? Of je kiest voor de andere keuze, bovenop, omdraaien enz.

Heel krokant dan kan je de ham of spek eerst even bakken in de koekenpan, dan dun beslag erop doen.

Of begrijp ik je verkeerd?
Flensje? We hebben het toch over pannenkoeken?

Met een deksel erop lijkt de pannenkoek me erg zompig worden. Terwijl ik wel van krokante randjes hou. Die je krijgt van het bakken.
Ik neem altijd plakjes ontbijtspek die ik in de pan eerst bak. Als ik ze omdraai gaat het beslag er over. Anders vind ik het spek niet lekker krokant. Als er ook nog kaas op moet doe ik dat meestal nadat ik de pannenkoek heb omgedraaid. En dan even kort het deksel er op zodat de kaas smelt. Als de pannenkoek daarna weer krokant moet worden nog even na laten bakken zonder deksel.
quote:kaetje schreef op 12 oktober 2011 @ 13:33:

Ik neem altijd plakjes ontbijtspek die ik in de pan eerst bak. Als ik ze omdraai gaat het beslag er over. Anders vind ik het spek niet lekker krokant. Als er ook nog kaas op moet doe ik dat meestal nadat ik de pannenkoek heb omgedraaid. En dan even kort het deksel er op zodat de kaas smelt. Als de pannenkoek daarna weer krokant moet worden nog even na laten bakken zonder deksel.

Ik doe het precies zo. Na het omdraaien van het ontbijtspek leg er dunne partjes appel tussen en dan het beslag erover.

Ik bak wel 'flensjes' (mijn kleinste pan) maar toch wel graag goed gekleurd en niet te zacht/zompig. Dan is het net of je beslag zit te eten.
Ik heb net bananen gekocht. Even kijken waar ik trek ik heb straks. Ik heb nog kaas, ham, ananas, evt. chocolade, perzik, en wat chutneys en gewoon poedersuiker. Ik kijk dus even wat ik maak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven