pasta, garnalen en avocado

20-05-2010 16:38 21 berichten
Toen ik van de week boodschappen deed leek het me lekker om garnalen en avocado bij de pasta te eten. Ik heb nog creme fraiche meegenomen, dille en citroensap.

Garnalen met avocado vind ik altijd een lekker voorgerecht, dus ik dacht dat ik daar best wat lekkers mee zou kunnen brouwen. Maar nu moet het vanavond op en ik heb nog steeds geen inspiratie.

En hoe schil je een avocado?

Wie helpt mij?
Alle reacties Link kopieren
Avocado schil eigenlijk niet, ik lepel 'm uit.

Op een mooie indrukwekkende manier (afgekeken van iemand op tv Jamie O ofzo): je snijdt 'm doormidden, liefst met een gaaf groot mes en dan snij je eigenlijk om de pit heen. Dan trek je de vrucht doormidden, beetje draaien om de pit heen. Vervolgens pak je weer het mes en sla je dat in de pit en wrikt de pit vervolgens los.

En dan lepel je 'm uit!
Oh ja, recepttips:

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=avocado+garnalen

deze is met pasta:

http://www.ah.nl/recepten ... o+garnalen&dishtype=pasta

maar ik weet niet of je ook citroen/tomaatjes/bosuitjes in huis hebt?

van de AH site, lust zelf geen garnalen dus kan niet zeggen of het lekker is...
Het handigste vind ik om een goed rijpe avocado te halveren en dan met een eetlepel het vruchtvlees van de avocado zo veel mogelijk in zijn geheel uit de schil te scheppen.

Je zou de avocado kunnen mengen met creme fraiche (niet te fijn prakken anders wordt het zo'n babyprutje), dille en citroensap en de garnalen even bakken met wat knoflook en chillipeper. Het avocado mengsel op de pasta scheppen (daavoor de pasta wel wat laten afkoelen) en daar boven op de warme garnalen scheppen. Nog wat citroensap en dille eroverheen en klaar.
halveren in de lengte, de twee helften van elkaar los draaien, mes in de pit 'slaan' en eruit treken, met een lepel het vruchtvlees eruit 'lepelen'.
kijk eens op een receptensite en vul dan in wat voor ingredienten je hebt.

bv op deze http://www.ah.nl/recepten

op smulweb kan dat ook volgens mij.
hmmmm choca was me voor
was dus niet smulweb maar webchef.

http://www.webchef.nl/sea ... garnalen+avocado+en+pasta
quote:love2dance schreef op 20 mei 2010 @ 16:45:

hmmmm choca was me voor

Hihi, is altijd leuk om te doen he? Voel me dan net een chefkok

Meestal ben ik mosterd trouwens, dit is ook wel eens leuk!
Igoneh, hmmmmmm! Dat gaat het worden. Of er moet nog een veel lekkerder idee komen, dan hou ik het nog even in beraad.
quote:choca schreef op 20 mei 2010 @ 16:42:

Avocado schil eigenlijk niet, ik lepel 'm uit.

Op een mooie indrukwekkende manier (afgekeken van iemand op tv Jamie O ofzo): je snijdt 'm doormidden, liefst met een gaaf groot mes en dan snij je eigenlijk om de pit heen. Dan trek je de vrucht doormidden, beetje draaien om de pit heen. Vervolgens pak je weer het mes en sla je dat in de pit en wrikt de pit vervolgens los.

En dan lepel je 'm uit!

zo snijd ik hem ook, wel verticaal doorsnijden.

@TO:

- avocado prakken, peper, zout en wat citroensap erbij

- garnalen met wat chilipepers in de olijfolie bakken

- de pasta koken (voorkeur voor verse tagliatelle), afgieten dan olijfolie en citroensap er doorheen draaien.

- pasta in (voorverwarmd) diep bord, dotje avocadodip, hoopje garnalen en dotje creme fraiche boven op (3 kleuren, staat wel aardig denk ik).

Serveren met wat groene salade en/of ciabatta.

smakelijk! (ook al vind ik garnalen echt gruwelijk vies haha)...
Ook lekker Mips! Nu word het nog moeilijk zeg.
Ik lepel de avocado niet uit ik 'pel' hem meer, zoals een mandarijntje. Gaat heel goed met een rijpe avocado die je over de lengte in kwarten hebt gesneden.

Recepten voor nu heb je genoeg, voor de volgende keer zou ik hele citroen meenemen, dan kun je met citroenrasp, olie en eventueel een eitje een soort citroen-carbonara pasta maken, lijkt me lekker met de garnalen, gefruit uitje en rucola.
Haha, helemaal niet moeilijk, de avocado's zijn in de bonus bij de appie. Probeer je het gewoon allemaal .
quote:Mevrouwdekees schreef op 20 mei 2010 @ 16:57:

Ik lepel de avocado niet uit ik 'pel' hem meer, zoals een mandarijntje. Gaat heel goed met een rijpe avocado die je over de lengte in kwarten hebt gesneden.

Recepten voor nu heb je genoeg, voor de volgende keer zou ik hele citroen meenemen, dan kun je met citroenrasp, olie en eventueel een eitje een soort citroen-carbonara pasta maken, lijkt me lekker met de garnalen, gefruit uitje en rucola.Als ik dat doe glipt hij altijd uit mijn handen... als een zeepje bij het handen wassen.

Ik hou van jullie allemaal! Dankjewel voor de tips. Het gaat een soort tussenvorm worden van Mips en Igoneh.

De pasta ga ik koken en met olijfolie en citroensap doorroeren, de garnalen bakken met chilipeperpoeder, en de avocado grof prakken en met de CF mengen, peper, zout en dille erdoormengen.

het wordt vast een heerlijke maaltijd.
Klinkt goed! Eet smakelijk Katherina.
Lekker hoor. Bij mij gaat er door dit soort recepten altijd ook een bergje knoflook (fruiten in de olijfolie waar je dan de garnalen in bakt) -tja met mosterd want dit stond er al duh.

Je kan om te varieren ook peterselie nemen ipv dille.
Die avocado, ik weet het niet. Ik geloof niet dat het mijn smaakje is. Ik vond het een beetje zepig smaken. Jammer zeg! Want ik had er net zo'n trek in. Nou ja, volgende keer beter dan maar.
de avocado viel tegen? heb je hem wel genoeg op smaak gebracht met peper en zout? Dat heeft ie wel nodig hoor, anders is het inderdaad maar een laffe hap.

Ik moest eigenlijk aan een koud gerecht denken toen ik je ingrediënten zag staan. Heb het zelf nog nooit gegeten, maar als ik deze dingen in huis zou hebben zou ik het zo maken:

Een lekkere pasta-salade met de avocado in stukjes gesneden, een (lente)uitje erdoorheen en wat gehalveerde cherry-tomaatjes (ik vind dat de friszoete smaak van tomaat de vettige flauwe smaak van de avocado mooi compenseert). Dan de garnalen (gebakken met fiks wat knoflook) er lauwwarm bij gooien en een simpele dressing maken van wat yoghurt slasaus met peper/zout/kruidenzout.
Jammer dat't tegen viel. Ik maak dat recept (garnalen, wat rode peperprut uit tube, knoflook, veel peterselie) eigenlijk altijd zonder avocado.

Maar als het je om de avocado gaat, de ene avocado is de andere niet. Ik vind dat er echt veel smaakverschil tussen zit. Meestal vind ik die met gladde schil, en dan goed rijp, maar niet te, het lekkerst. En ik koop ze alleen maar bij een soort toko, bij de meeste supermarkten vind ik ze niet lekker. Ik herken dat zeepachtige wel, dat was geen goeie...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven