pasta

19-10-2010 16:27 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben gek op pasta.. op alle soorten! penne, tagliatelle, spagetthi etc.

Nu houdt mijn vriend niet van tomatensaus.. is al lastig.. en hij lust ook geen kaas! is niet zo gek op vis en lust verschillende soorten groenten ook niet..

nu komen we dus niet verder dan de volgende drie varianten:

pasta met roomsaus en spekjes

pasta met spinazacreme saus

pasta aglio olio..

iemand enig inspiratie voor een recept dat hij ook lust?

ik snak naar een goed bord pasta.. deze varianten komen nu mijn neus wel uit..

alvast bedankt!!
Wij eten vaak (gevulde) pasta met verse pesto, pijmboompitten en rucola. En dan met parmezaanse kaas erover, maar dat zou je vriend dan kunnen skippen. Erg lekker!
gevulde pasta als in canneloni of ravioli?
Pasta met gemarineerde artisjokhart, tomaat, zwarte olijf. Op een bedje van rucola en parmezaanse kaas erover (voor jou dan) en ansjovisjes (ook alleen voor jou).

Pasta met knoflook, olie, spekjes, zongedroogde tomaat en cherry tomaten.
Pasta met zalm spinazie en kaassaus ook erg lekker. Je kan ook spinaziesaus nemen (in het versvak bij de versre pasta bij AH staan verschillende soorten pastasaus)

De pasta met pestosaus is idd ook aan te raden wij bakken er stukjes kup doorheen en nog cremefraiche (zonder de rucola en parmezaan)
Verschillende pastatopics met heel veel lekkere recepten in de index. Moet je vast iets bij kunnen vinden al dan niet gewoon of een combinatie van tips. Succes.

Lust hij wel champignons/paddestoelen? Kun je ook veel mee varieren.
quote:Cathelyne schreef op 19 oktober 2010 @ 16:36:

Pasta met zalm spinazie en kaassaus ook erg lekker. Je kan ook spinaziesaus nemen (in het versvak bij de versre pasta bij AH staan verschillende soorten pastasaus)

hij lust geen zalm en geen kaas.. :s
quote:thee schreef op 19 oktober 2010 @ 16:37:

Verschillende pastatopics met heel veel lekkere recepten in de index. Moet je vast iets bij kunnen vinden al dan niet gewoon of een combinatie van tips. Succes.

Lust hij wel champignons/paddestoelen? Kun je ook veel mee varieren.NEE.. ook geen champignons/paddestoelen.. dit wordt een ramp.. ik voel t.. gedoemd om altijd dezelfde pasta te eten..
Eet hij echt geen zalm? Ik ben verzot op pasta met zalm, spinazie en boursin.
En ik at toen ik student was vaak pasta met groene pesto en spekjes. (Budgettopper ;)). Misschien kun je daar nog spinazie enzo bij doen. Jezus, je vriend lust niks man. Balen!
Waarom maak je niet 2 soorten? Koop je voor hem n potje met iets wattie wél lekker vindt.. En maak je voor jezelf lekker wat anders..

Salade en pasta kun je voor jullie 2tjes maken..

Lijkt me niet zo'n drama :-) ..
quote:Juffie88 schreef op 19 oktober 2010 @ 16:31:

gevulde pasta als in canneloni of ravioli?

euh van die gevulde van AH, zoals deze:

pasta met kip, pesto en spinazie en blokjes feta. (kun je op het laatst op je bord erdoor doen als je vriend dat niet lust)
Pasta met gegrilde groenten, knoflook en (parma)ham

Pasta met chorizzo/salami en groente die hij lust (ook als roomsauscombi lekker)

Pasta paddo's en varkenshaas

Pasta aubergine, courgette, kappertjes, kabeljauw omwikkeld met spek
quote:Confiture schreef op 19 oktober 2010 @ 16:41:

En ik at toen ik student was vaak pasta met groene pesto en spekjes. (Budgettopper ;)). Misschien kun je daar nog spinazie enzo bij doen. Jezus, je vriend lust niks man. Balen!

nee idd./ hij lust niks.. komt uit een klein dorpje.. zo van.. wat de boer niet kent... :S

en ik ben half indisch.. en gek op eten.. wat een combi!
Lust hij prei?
quote:nelleke4 schreef op 19 oktober 2010 @ 16:44:

Lust hij prei?nee..
Oh vreselijk zo'n miemelaar met eten.

Kook voor jezelf wat je lekker vindt en maak (of laat hem het zelf doen) iets anders voor hem.

Zonde om jouw liefde voor eten te verpesten door zijn aanstellerij.
Maak voor jezelf de lekkerste pasta die je kunt bedenken en zet hem een patatje voor met een kroket.

Zo, opgelost!
Pasta frikadel met mayo, curry en uitjes?
quote:Tikker schreef op 19 oktober 2010 @ 16:48:

Pasta frikadel met mayo, curry en uitjes? haha.. en dan zonder de uitjes.. want raad eens! die lust ie niet..
Ik zou voor jullie beide verschillende sauzen maken en dan event. wat grotere porties zodat je voor allebei kan invriezen. Heb hier eigenlijk altijd wel een bakje pastasaus ingevroren liggen (want altijd over). Ook altijd goed als je geen zin hebt om te koken.
ja.. dat twee gerechten koken enzo dat doe ik dus nu.. ik hoopte eigenlijk op een compromis in dezelfde pan,.. maar dat zit er niet in denk ik.. helaas..
Maar juffie... zegt hij: "dat lust ik niet" of proeft hij eerst en komt dan tot de conclusie dat hij het niet lust? Want als het een boer is die niet vreet wat hij net kent, dan zou ik zelf wel kiezen voor: eerst proeven dan pas mekkeren. Of heb ik het nu heul fout?
Oh, wat een lekkere dingen allemaal.

Ik ken helaas alleen recepten met kaas erin: roomkaas, parmezaanse, of blauwe kaas.

Je vriend weet niet wat-ie mist.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven