pasta

19-10-2010 16:27 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben gek op pasta.. op alle soorten! penne, tagliatelle, spagetthi etc.

Nu houdt mijn vriend niet van tomatensaus.. is al lastig.. en hij lust ook geen kaas! is niet zo gek op vis en lust verschillende soorten groenten ook niet..

nu komen we dus niet verder dan de volgende drie varianten:

pasta met roomsaus en spekjes

pasta met spinazacreme saus

pasta aglio olio..

iemand enig inspiratie voor een recept dat hij ook lust?

ik snak naar een goed bord pasta.. deze varianten komen nu mijn neus wel uit..

alvast bedankt!!
Ik zou helemaal gek worden man. Eten is een van de meest constante geluksfactoren in m'n leven.
Haha confiture EENS!!
Zou ik dus echt niet doen: twee sauzen maken. Als hij het niet lust, maakt hij maar z'n eigen saus. Of hij leert 't maar eten. Beetje jou extra werk bezorgen, omdat hij erg veel niet lust.
quote:Tikker schreef op 19 oktober 2010 @ 16:52:

Maar juffie... zegt hij: "dat lust ik niet" of proeft hij eerst en komt dan tot de conclusie dat hij het niet lust? Want als het een boer is die niet vreet wat hij net kent, dan zou ik zelf wel kiezen voor: eerst proeven dan pas mekkeren. Of heb ik het nu heul fout?

hij moet van mij ook altijd proeven.. magoed.. hij heeft zich dan al voorgenomen dat ie t niet lust.. ik heb hem al een hoop nieuwe dingen aangeleerd.. (zoals echte nasi, ben tenslotte pinda)

en heb ook niet zo'n zin in een strijd met een volwassen kerel die ook nog eens tien jaa rouder is dan ik..

die strijd voer ik wel met kinderen...
quote:Confiture schreef op 19 oktober 2010 @ 16:53:

Ik zou helemaal gek worden man. Eten is een van de meest constante geluksfactoren in m'n leven.tjah.. alles went.. behalve.. een vent!
2 keer is een beetje veel van het goede..
anoniem_114161 wijzigde dit bericht op 19-10-2010 16:56
Reden: dubbel
% gewijzigd
Nee dat snap ik. Maar hij moet natuurlijk wel een goed voorbeeld zijn voor de kinderen.. (opper nog even een laatste chantagemogelijkheid)
quote:Confiture schreef op 19 oktober 2010 @ 16:53:

Ik zou helemaal gek worden man. Eten is een van de meest constante geluksfactoren in m'n leven.From the heart
quote:Tikker schreef op 19 oktober 2010 @ 16:57:

Nee dat snap ik. Maar hij moet natuurlijk wel een goed voorbeeld zijn voor de kinderen.. (opper nog even een laatste chantagemogelijkheid)maar dan moet ik wel eerst werpen..dus weg chantage.. ik bedoelde meer op werkgebied.. ik ben juf..
Kijk eens hier: http://www.pastasenzo.nl/

Ik zou trouwens helemaal gek worden van al die 'lust ik niet's.
Breekt even in *Tikker en confiture zouden jullie je willen melden op het kwartettopic?*

en heb ook niet zo'n zin in een strijd met een volwassen kerel die ook nog eens tien jaa rouder is dan ik..

die strijd voer ik wel met kinderen...

Apart iets voor een volwassen man koken, dan behandel je hem toch als een kind?

Ik zou zeggen, gewoon eten wat de pot schaft, en als je het echt niet lust én je bent boven de twaalf, dan kun je zelf voor een alternatief zorgen.

Ik weet niet zeker of ie al voorbij is gekomen maar pasta met artisjok is ook heerlijk. Of met zongedroogde tomaatjes, met mozzarella en pijnboompitten.

Walnoten. Ricotta.

Eeeh.....er moeten toch heel veel alternatieven zijn? :-)
quote:jemamem schreef op 19 oktober 2010 @ 17:12:

Apart iets voor een volwassen man koken, dan behandel je hem toch als een kind?

ja.. dat zal wel.. bij ons is de regel wie het eerst thuis is die kookt.. en hij kookt dus hollandse pot..
Penne roerbakken in de olijfolie met veel knoflook en chiliflakes.

Is meer een bijgerecht, maar toch iets.

Penne met kip in citroensaus.

Penne koken.

Kipfilet klein snijden en bakken in de olijfolie, zout, knoflook. Daarna de schil van een citroen raspen en twee citroenen uitpersen. Dit bij je kip gooien. Net zo veel suiker erbij tot het te doen is. Penne even meebakken en klaar.

Eventueel verse zwarte peper er overheen.
Die eerste penne, daar kun je op het laatst ook wat rucola doorheen gooien. Heb je toch nog iets van vitaminen.
pasta koken (3 kleuren spirelli)

scampi's in de pan - met peper zout, look

zongedroogde tomaten in stukjes erbij bakken

pasta erbij bakken

geroosterde pijnboompitten toevoegen

voor opdienen rucola onder de pasta mengen

opdat de pasta niet zou kleven, goed wat olijfolie toevoegen

kan je overigens ook koud eten bij een bbq ofzo...
krijg hier wel honger van.. zal morgen in ieder geval pasta maken!

hmm.. maar vanavond eerst zuurkoolstamp..
Maak een lekkere pan lasagna en doe door de saus gehakt ui knoflook groentes die hij wel lekker vindt of niet en maar 1 tomaat even de staafmixer erdoorheen en hij herkend helemaal niets meer terug van wat erin zit. de bovenste laag dek je af met een dikke laag bechamelsaus zodat hij ziet dat je de pasta speciaal voor hem hebt gemaakt.

Dit werkt dus ook bij mijn kinderen

Hetzelfde voor elke pasta eigenlijk saus met groente en (tomaten )door de staafmixer en dan pas stukjes gebakken kip erdoorheen en alles wat ie wel lust.

En dan voor jou lekker geraspte of geschaafde kaas erover.

Verder curry cocos saus met kip.

gegrilde groentes zoals aubergines, courgettes etc gebakken met kipfilet of varkenshaas.

Biefstuk met zwarte bonensaus of oestersaus met paprika over gekookte noodles.

Ook het recept voor javaanse bami of thaise noodles is op basis van pasta en hier hoeft geen tomaten doorheen.
Haha, goeie tip monalisa!

Juffie, lust je vriend helemaal geen tomaten, of alleen geen typische tomatensaus? Mijn all time favorite (en door iedereen geliefde) recept is:

Paprika zachtjes gaar en zacht roosteren in olijfolie (duurt 10-15 minuten). Op het laatst fijngesneden kloflook meebakken. Dan een blik tomaten erdoor (of verse tomaten, eventueel geschild) en goed heet laten worden. Tot slot walnoten en verse basilicum erbij en peper, liefst versgemalen.

Echt heel lekker!
quote:Kastanjez schreef op 19 oktober 2010 @ 17:37:

Haha, goeie tip monalisa!

Juffie, lust je vriend helemaal geen tomaten, of alleen geen typische tomatensaus? Mijn all time favorite (en door iedereen geliefde) recept is:

Paprika zachtjes gaar en zacht roosteren in olijfolie (duurt 10-15 minuten). Op het laatst fijngesneden kloflook meebakken. Dan een blik tomaten erdoor (of verse tomaten, eventueel geschild) en goed heet laten worden. Tot slot walnoten en verse basilicum erbij en peper, liefst versgemalen.

Echt heel lekker!hij lust alleen geen typische tomatensaus.. heel vervelend.. maar gewone tomaten lust ie wel..
ik maak wel eens pasta met gerookte kip, van die boursin om te koken en lente-uitjes. Echt lekker. Naar wens kun je er nog zongedroogde tomaatjes doorheen doen (kan je vriend er makkelijk uitvissen) en wat parmezaanse kaas.
oh juffie,

ik heb met je te doen!!!!

ik ben het met jemamem eens, eten wat de pot schaft en anders maar een boterham...!

Er staan nu al meer dan genoeg heerlijke gerechten die je kunt uitproberen...
morgen sta ik in de keuken..:)
@starshine: lekker! ik combineer gerookte kip meestal met tagliatelle & creme fraiche. en dan naar keuze lente-uitjes, champignons, asperges.
quote:Confiture schreef op 19 oktober 2010 @ 16:50:

Ik zou voor jullie beide verschillende sauzen maken en dan event. wat grotere porties zodat je voor allebei kan invriezen. Heb hier eigenlijk altijd wel een bakje pastasaus ingevroren liggen (want altijd over). Ook altijd goed als je geen zin hebt om te koken.Ik niet hoor, zo'n enorme zeurpiet zou zijn eigen top-drie in willekeurige volgorde mogen maken. Ik wil graag wél lekker eten:-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven