Pastrami

08-04-2012 03:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu was ik dus nogal een fan van Friends. In één van de series was Joey helemaal dol van een sandwich waar o.a. Pastrami op zat. Nu zag ik dit voor het eerst in de supermarkt liggen en dit moest ik dus wel meenemen om te proberen.

Waar eet je pastrami mee als je er een luxe broodje van wilt maken? Dus wat zijn de garnituren e.d? Zoals ei en ui op filet americain, ui en zuur bij haring, of dubbel beleg (kaas en ham), dat soort dingen. Ik zie op een plaatje in google augurken staan. Eet je het met zuur? Of wat is er lekker bij?
Nachtelijke trek? Haha
Internagelaktisch
Oh nee, eigenlijk niet. Ik zat wel in de koelkast voor meer bier en wijn, haha. En toen zag ik het weer liggen en dacht ik, hey, dat ga ik morgen als ontbijt eten! Maar wat moet ik er eigenlijk mee :D

Dus vandaar de vraag ;) Hoewel als de uitkomst is dat er zuur (augurken enzo) als beste bij smaken, dan sla ik het maar even over als ontbijt en gaat het als broodje voordat ik naar mn paasdiner vertrek ofzo :D
Als ik het eet, eet ik het 'gewoon'. Misschien is (om in paassfeer te blijven) plakjes gekookt ei wel lekker. En anders een beetje rucola/andere sla.

Alvast eet smakelijk voor morgen!
OK, thx, denk dat ik daar maar voor ga dan. Maar ooit ga ik het Joey broodje namaken als ik er ooit achter kom wat daar allemaal op zat. Volgens mij minstens drie soorten vlees en een of andere hemelse dressing ;)

Maar wellicht beter om eerst maar eens te proeven wat pastrami nu daadwerkelijk inhoudt ;)
Haha, moet lachen om je laatste zin.

Ik ken die aflevering van het broodje volgens mij niet. Maar moet met Google toch iets lekkers van te maken zijn.

En anders maar mailen naar een/meerdere kookprogramma('s) dat ze het in een uitzending maken/laten zien
Oh ja, wat me nog te binnen schiet, misschien kun je het maken als clubsandwich, dus wel met bacon/ei etc. en dan de kipfilet door pastrami vervangen,lijkt me net wat hartiger.
goede ideeën! Ik ga met mijn pastrami aan de slag ;)

En ja, dat mag wel 'ns in een kookprogramma zeg! Ondergewaardeerd! :P (zegt degene die het gisteren vond)
Pastrami is van zichzelf al lekker, maar ik eet het bijnons in de stad graag bij een zaak die het vlees serveert met zuurkool en appel. Een hemelse combi! Samen met een dressing maakt het dat het een superlekker broodje pastrami is.

Dus een zuurtje klopt, ja. En een zoetje

Ik ken het ook op Italiaanse wijze, met rucola, uien en paprika.
De Nederlandse pastrami is een soor gekruide pekelvlees. Zuur kan daar zeker bij, ook sla/tomaat/komkomer. Of iets met ei.

Leef je uit, doe wat jou lekker lijkt?
Ik heb volgens mij nog nooit pastrami gegeten. Als het een Italiaanse worst is, misschien lekker met olijven, feta en wat sla en tomaat?

Of als de worst heel pittig is, dan met mozzarella en sla/tomaat.

Of met een omelet erop en tomaat en sla?

Ik gok nu wat he. Ik ken die worst volgens mij niet.

Even op de foto gegoogled, ik las hier van iemand over zuurkool, kwam meteen een foto tegen;

http://cmgtcontent.ahold. ... _001_FRAL06010753_200.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een broodje of sandwich op z'n amerikaans, een beetje mayo, pastrami en een plakje hele jonge kaas of cheddar kaas, en dan lekkere rauwe groente toppingen, sla, tomaat, augurk, pepertjes wat je zelf maar lekker vindt. Eventueel nog wat dressing over je groente.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 april 2012 @ 07:26:

Ik gok nu wat he. Ik ken die worst volgens mij niet.

Even op de foto gegoogled, ik las hier van iemand over zuurkool, kwam meteen een foto tegen;

http://cmgtcontent.ahold. ... _001_FRAL06010753_200.jpgMoest inderdaad even lachen om je 'gok', het is gekruid pekelvlees en er is weinig Italiaans aan. Maar als je googled op pastrami dan kun je precies lezen wat het is.
Ik weet welke aflevering je bedoeld, het is diegene dat Phoebe zwanger is en vlees "moet" eten. Ter compensatie beloofd Joey dan geen vlees te eten. Dan roept hij was er allemaal op het broodje van Phoebe had gemoeten!
Er moet in elk geval zuur bij. In de VS is dat ook echt zuur, hier zijn de augurken eerder zoetzuur.
Ja maar je kunt toch ook van die potjes met echt zure augurken kopen? Zijn meestal van die mini augurkjes dacht ik.
Ja, kan ook.
En ook niet geheel onbelangrijk, in welke supermarkt zag je die pastrami liggen? Mijn vent is er namelijk gek op maar kan het zelden ergens vinden. Vroeger verkochten ze het bij de Hema maar dat is al jaren niet meer.
Albert Heyn verkoopt het ook in verschillende filialen op de versafdeling.
Thanks lichtelijk, ik zal eens kijken daar.
Pastrami is lauwwarm erg lekker en dan met een zachte mosterddressing en wat augurkjes!
I am surrounded by morons
quote:Twisted schreef op 08 april 2012 @ 10:04:

Pastrami is lauwwarm erg lekker en dan met een zachte mosterddressing en wat augurkjes! Dat klinkt lekker, doe je het dan in de magnetron opwarmen?
Net zoals Twisted zegt: ik eet het altijd met augurk en mosterdsaus. Heerlijk!
Trouwens, bij Bagels
Ik eet het met honing-mosterd dressing (honing + mosterd + een beetje witte balsamico azijn) en rucola, evt met zongedroogde tomaatjes erop. Lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven