peultjes

31-10-2008 14:08 9 berichten
Ik ben niet zo'n groente eter en ben dus ook niet zo thuis in sommige dingen. Heb deze zomer voor 't eerst peultjes leren kennen in 'n gamba gerecht en dat vond ik zo lekker dat ik er over denk dat met kerst ook te maken. Maar nu vraag ik mij af of peultjes het hele jaar door goed verkrijgbaar zijn. Nu weet ik wel dat het merendeel van groente en fruit wel gekweekt of geimporteerd wordt, maar sommige dingen niet en ik weet 't gewoon graag zeker, anders vries ik binnenkort gewoon 'n bakje in.
Alle reacties Link kopieren
ja peultjes zijn het hele jaar door verkrijgbaar al zijn ze in de zomer wat minder duur dan in de winter.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, kun je altijd verkrijgen...

Vooral geroerbakt vind ik ze lekker..
Alle reacties Link kopieren
Ik ook geroerbakt... met een beetje bacon in reepjes erdoorheen is het een heerlijke combi!
Dankjewel!



Bij dat gambagerecht worden ze ook mee geroerbakt in de seafoodsaus met kokosmelk en beetje tauge. Vind 't een lekkere combinatie en dat frisse groen staat ook gewoon mooi.
Heel even de kook er over heen en dan met wat beefreepjes en tauge, wokken met oestersaus, beetje soya, sesamolie en beetje gember. Erg lekker
Bevroren van Bonduelle zijn ze ook lekker en je hebt altijd groente in huis.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind peultjes ook lekker. Wilde een poosje geleden een restje invriezen. Dus even de kook erover en in de vriezer. Nou het was.... zonde!! Er bleef bij mij weinig van de charme van peultjes over. Ze waren na roerbakken slap en smaakloos. Dus ik zou ze liever vers of evt. van Bonduelle uit de vriezer nemen.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven