Picknick, wat mee te nemen

07-07-2011 11:31 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ga zondag picknicken. Nu heb ik bij eerder picknicks al een keer worstenbroodjes en gevulde eieren meegenomen. Heel veel inspiratie heb ik niet meer. Wie komt er met makkelijk te maken recepten waarvoor je niet eerst de hele Albert Heijn hoeft leeg te kopen?
Lees mee:) wij gaan ook picknicken zondag, wie weet wat er nog allemaal voor leuke dingen voorbij komen.

Wij nemen fruitsalade mee en dachten verse broodjes met eisalade maar verder zijn we ook nog niet gekomen.
wat ik wel eens mee hebn genomen naar een picknick:

-quiche

-pastasalade

-stokbroodje met kaasjes

-gesneden meloen

even verder denken hoor
Wraps met zalm, sla en kruidenkaas...

Gevulde champignons, zijn koud ook prima te eten.

Gazpacho
-gebakken kippenpootjes (ook heel lekker koud)

-wraps (ik denk dat iedereen daar nu ondertussen wel weer genoeg van heeft, maar ze zijn wel lekker praktisch)

-heel veel verschillende soorten broodjes:

-humus
Cherrytomaatje, minibolletje mozerella en blaadje basilicum aan een sateprikkertje?

Minisandwiches, boterhammen beleggen (bijv met roomkaas/kip of salade of mosterd/kaas......) en dan schuin doorsnijden in 4en. Helemaal leuk als je de korstjes ervan af haalt.

Zelf aardappelsalade maken?

Fruit op prikkers?
meloenparten omwikkeld met rauwe ham.

aardappel of huzarensalade
Er is een topic over picknicken in de Efteling, daar staan ook nog lekkere dingen in.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
voor op een broodje van onder tot boven

sla , makkelijk in tupper ware bakje mee tenemen

rood uitje gesnipperd

komkommer met kaasschaaf

plakjes kaas

plakjes koude kipfilet

wat dressing
hier nog even een link, veel plezier met de picknick

http://allrecipes.nl/recepten/picknick-recepten.aspx
Er is al een eerdere topic waarin een heleboel tips staan. Daar heb ik toen ook een tip in gegeven. Staat ook op kooksetv. Is een stokbroodje gevuld met een gebakken champignons en de broodkruim.

Maar ik gebruik even dit topic om te vragen of iemand deze Hemand heeft gezien. Stond bij de Hema (zonder prijs), maar toen was er een speciale actie met een krant en die bon had ik niet. Heb hem toen niet gekocht, omdat ik dacht dat er wel wat zou overblijven. Heb hem niet meer gezien. Er is een mail naar de Hema, maar ik denk dat ik terug verwezen wordt naar zelf zoeken in filialen. Daarom hier al de vraag. Ik vind zoiets heel handig om snel even boodschappen mee te doen op de fiets.

EDIT: Heb hem gevonden. De site deed het niet, maar is opgelost. Ze hebben hem zelfs in het zwart.
Pumps, niet gezien maar is dat niet onhandig als het regent of harde wind staat? Ik zou gaan voor fietstassen persoonlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is ook bedoeld om een paar boodschappen mee te als het mooi weer is. Voor slecht weer neem ik inderdaad mijn auto.

Het is eigenlijk ook bedoeld als picknickmand en dan lekker naar het park.
Hmmm.... krijg er honger van! Dank voor de tips allemaal!
Ik moet waarschijnlijk van de week nog in de stad zijn, dan kijk ik voor je.
Natte doekjes voor vieze vingers.
pumps, heb er hier nog genoeg van gezien...hier is iets onder nijmegen...
Nijmegen? Daar kan ik misschien wel heen fietsen of anders met de auto. Cuijk?

Het is de tijd van het mooie weer. Ik heb al zo'n geplastificeerde kartonnen fietstas van de Hema die ik van de fiets af kan halen en plat vouwen. Moet met een hele wasknijper aan de fiets vast gezet worden. Die wordt niet meer verkocht. Was maar 2,5 euro, maar daar doe ik het al 2 jaar mee. Een permanente fietstas vind ik niet zo handig. Dit is echt even snel.

EDIT: Heb hem gevonden. De site deed het niet, maar is opgelost. Ze hebben hem zelfs in het zwart.
quote:raspberry71 schreef op 07 juli 2011 @ 12:03:

pumps, heb er hier nog genoeg van gezien...hier is iets onder nijmegen...

Fietsen is erg ambitieus. Dan zal ik terug met de trein moeten.

Is het Cuijk? Daar kom ik wel eens.

bij de AH XL hebben ze ook van die manden die kun je voor aan je fiets hangen.

http://www.ah.nl/appie/bonus/groep?groupId=783828
broodjes met ham, kaas, sla, tomaat, ui, mayo

broodjes met gerookte zalm/paling, uitjes en mayo

saucijzenbroodjes

prosecco

eventueel muffins of puddingbroodjes als je van zoetigheid houdt
quote:ramiaatje schreef op 07 juli 2011 @ 12:22:

bij de AH XL hebben ze ook van die manden die kun je voor aan je fiets hangen.

http://www.ah.nl/appie/bonus/groep?groupId=783828

Dank je voor de tip, maar ik zoek echt voor achterop.

quote:Mylene_Valerie schreef op 07 juli 2011 @ 12:00:

Ik moet waarschijnlijk van de week nog in de stad zijn, dan kijk ik voor je.

Ik zie je nu pas. Bedankt voor het lieve aanbod.

Zou 'n koelbox nemen voor 'n picknick, als je niet binnen 'n kwartier van huis gaat eten. Anders wordt je drank warm en de broodjes slap.
Hier dat recept:

http://www.kookse.tv/rece ... rood-met-champignons-.php met wat variatie ook meer op eigen smaak te maken.

Misschien is dit ook geschikt. http://www.kookse.tv/recept/bladerdeeg-groentesnack.php

Quiche, pannenkoeken en pizza zijn koud ook best wel lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven