Pindakaas zonder suiker

09-03-2020 12:35 45 berichten
Welke pindakaas zonder toegevoegde suiker vinden jullie het lekkerste? Ik heb nu de 100% pindakaas van Albert Heijn en opzich vind ik het best ok, alleen het plakt zo ongelofelijk. Ik snap opeens die mensen met een fobie voor pindakaas die aan je gehemelte blijft plakken o_o
Zazamaenade schreef:
09-03-2020 14:09
Nah, vroeger zat er wel suiker in die van Calvé, maar ik weet niet hoe lang dat al niet meer is. Ik vind hem niet te vreten :proud:

Van calve zelf heb ik al heel lang niet meer gehad eigenlijk. Ik koop vaak die van de AH met stukjes noot en honing, echt verslavend lekker... Ben nogal een pindakaas-fan, altijd op zoek naar de ultieme pindakaas :rofl:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:16
Van calve zelf heb ik al heel lang niet meer gehad eigenlijk. Ik koop vaak die van de AH met stukjes noot en honing, echt verslavend lekker... Ben nogal een pindakaas-fan, altijd op zoek naar de ultieme pindakaas :rofl:
En die van de Pindakaas winkel? Hmmmmmm. :heart:
_melon schreef:
09-03-2020 14:23
En die van de Pindakaas winkel? Hmmmmmm. :heart:
Die zien er heerlijk uit. Welke smaak zou jij aanraden? Die met knoflook klinkt echt zalig
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:24
Die zien er heerlijk uit. Welke smaak zou jij aanraden? Die met knoflook klinkt echt zalig
Witte chocola pindastukjes en de karamel zeezout vind ik echt heerlijk, maar die met knoflook en gebakken uitjes klinkt idd ook heel erg goed! Die heb ik nog nooit gehad.
Ik zie dat je een pakket kan bestellen met potjes van 40 ml van elke smaak, misschien doe ik dat een keertje
Alle reacties Link kopieren
De 'gewone' basis van Calvé vind ik toch echt het lekkerst.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
09-03-2020 13:18
Mij stoort het niet, ik vind de smeerbaarheid belangrijker en bij de Appie ligt de olie er soms bovenop en is mengen lastiger. Ik vond de 100-% van Helaes (huismerk maar weet niet meer zeker of het van Dirk of bijv Lidl was) en Calvé wat dat betreft beter en die zijn ook lekker!
Tip, zet de pot altijd op de kop! Dan hoef je nooit meer te roeren.
Ik eet echt alleen maar de 100% pindakaas van AH en vind het juist erg lekker als het bijna niet smeerbaar is, lekker dik in de pot en op de boterham haha. Mmm, krijg nu gewoon zin in een boterham met dik pindakaas :kwijl: :-D
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:30
Ik zie dat je een pakket kan bestellen met potjes van 40 ml van elke smaak, misschien doe ik dat een keertje

Wel bijzonder dat je een topic opent voor pindakaas zonder suiker en dat je nu dan een pakketje wil bestellen met potjes bijzondere pindakaas met chocolade, karamel, ... etc. :lol: Weet je zeker dat je opzoek bent naar een gezondere pindakaas, want zo klinkt het niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 14:16
Van calve zelf heb ik al heel lang niet meer gehad eigenlijk. Ik koop vaak die van de AH met stukjes noot en honing, echt verslavend lekker... Ben nogal een pindakaas-fan, altijd op zoek naar de ultieme pindakaas :rofl:

Gewoon zelf iets erop strooien of smeren ;-)
Pindakaas met selderijzout, of met banaan, of met sambal.
nounou
Alle reacties Link kopieren
OhDeer schreef:
09-03-2020 13:21
Dit. In Nederland ben ik zelf geen pindakaas tegengekomen waar suiker aan is toegevoegd.
Huismerk Appie en Jumbo (de gewone pindakaas en die met stukjes, niet de 100%) bevatten allemaal dextrose. Hoe het bij de huismerken van andere supermarkten zit weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar de 100% pindakaas (jumbo met stukjes noot) in de koelkast, dan is hij niet zo plakkerig en smeert hij makkelijker.
Totdat je op 1/3 van de pot bent dan wordt hij te hard in de koelkast, dus dan gaat hij weer gewoon in het keukenkastje.
Op z’n kop bewaren in de voorraadkast ga ik ook eens proberen, want nu roer ik hem bij openen altijd door, maar dat is niet ideaal.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
09-03-2020 14:46
Wel bijzonder dat je een topic opent voor pindakaas zonder suiker en dat je nu dan een pakketje wil bestellen met potjes bijzondere pindakaas met chocolade, karamel, ... etc. :lol: Weet je zeker dat je opzoek bent naar een gezondere pindakaas, want zo klinkt het niet :proud:

Ik vond het wel grappig :biggrin: .
chocolol schreef:
09-03-2020 14:46
Wel bijzonder dat je een topic opent voor pindakaas zonder suiker en dat je nu dan een pakketje wil bestellen met potjes bijzondere pindakaas met chocolade, karamel, ... etc. :lol: Weet je zeker dat je opzoek bent naar een gezondere pindakaas, want zo klinkt het niet :proud:

Ja je hebt gelijk. Maar het is zo verleidelijk :bonk:
Zazamaenade schreef:
09-03-2020 14:50
Gewoon zelf iets erop strooien of smeren ;-)
Pindakaas met selderijzout, of met banaan, of met sambal.

Ja, dat doen we inderdaad ook vaak, met banaan of sambal, komkommer en iets van kiemgroentes. :yes:
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
09-03-2020 15:51
Ja je hebt gelijk. Maar het is zo verleidelijk :bonk:

Dan moet je niet een hele pot bijzondere pindakaas kopen :P
'Gewoon' je boterham met pindakaas af en toe opwaarderen met iets bijzonders.
Een lepeltje geraspte extra pure chocolade erop is ook lekker.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Lidl heeft 100% pindakaas maar dat wordt vermoedelijk niet in dezelfde fabriek gemaakt als hun gewone gezouten pindakaas. De reguliere pindakaas is op gestudeerd om er een zo lekker mogelijk product van te maken en de "natuurlijke" pindakaas niet. Vermoed ik hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel qua soort en branding van de pinda's wat volgens mij veel meer bepalend is dan zout en glucose.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zazamaenade schreef:
09-03-2020 16:15
Dan moet je niet een hele pot bijzondere pindakaas kopen :P
'Gewoon' je boterham met pindakaas af en toe opwaarderen met iets bijzonders.
Een lepeltje geraspte extra pure chocolade erop is ook lekker.

Ik deed wel eens pure hagelslag op de pindakaas inderdaad. Of jam, vind ik ook een lekkere combi met pindakaas.
retrostar schreef:
09-03-2020 19:51
Ik bedoel qua soort en branding van de pinda's wat volgens mij veel meer bepalend is dan zout en glucose.
Dat zal zeker ook meespelen
Alle reacties Link kopieren
lekkere combis

pindakaas met sambal oelek en komkommer
pindakaas met hagelslag
pindakaas met jam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven