Pizza beleggen, juiste volgorde

03-02-2019 18:18 64 berichten
Man en ik worden het maar niet eens, dus ik heb hulp van het forum nodig. ;-D Dit is echt totaal een non issue trouwens. Maar nu willen we het weten.

Wanneer gaat de kaas op de pizza?
Volgens mij gaat de kaas op de tomatensaus. Volgens man gaat de kaas er als laatste op.

Dus;
pizzabodem - saus - kaas - beleg
Of
pizzabodem - saus - beleg - kaas

Dus, hoe zit het volgens jullie? Of is er nog een andere optie?

Wanneer doe je de kaas op de pizza?

Totaal aantal stemmen: 158

Kaas op de saus (30%)
Kaas als laatste (65%)
Anders... (4%)
Alle reacties Link kopieren
Nou dit is makkelijk op de lossen met een compromis natuurlijk.

pizzabodem - saus - kaas - beleg - kaas :proud:

Maar als ik zelf pizza maak (=bijna nooit) dan doe ik kaas als laatste.
Ik doe de kaas altijd als laatst, maar vermoed dat ik het dus altijd ‘verkeerd’ heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
In een pizzeria doen ze denk wel saus - kaas - beleg. Want als je salami neemt liggen daar volgens mij nooit stukjes kaas boven op de plakjes vlees.
chocolol schreef:
03-02-2019 18:58
In een pizzeria doen ze denk wel saus - kaas - beleg. Want als je salami neemt liggen daar volgens mij nooit stukjes kaas boven op de plakjes vlees.

Nee, en dan kun je ook niet meer zien welke Pizza voor wie is. Dan zijn ze allemaal gelijk.
Nitflex schreef:
03-02-2019 18:21
Kaas op de saus. Dat is de basis pizza. Daarna volgt de rest.
Dit dus. Gisteren nog gezien en gegeten bij de Italiaan.

Als je de kaas als laatste bovenop doet heb je kans dat je uitgedroogde harde knapperkaas krijgt ipv heerlijk zacht romig gesmolten kaas.
chocolol schreef:
03-02-2019 18:58
In een pizzeria doen ze denk wel saus - kaas - beleg. Want als je salami neemt liggen daar volgens mij nooit stukjes kaas boven op de plakjes vlees.
Over salami gesproken. Hoe doen jullie dat met het afhappen van je pizza? Ik krijg de salami nooit goed door, waardoor je een hele plak in je mond krijgt. Of het schuift eraf en zorgt voor brandwonden op je lip.
MinkeDeWit schreef:
03-02-2019 19:02
Over salami gesproken. Hoe doen jullie dat met het afhappen van je pizza? Ik krijg de salami nooit goed door, waardoor je een hele plak in je mond krijgt. Of het schuift eraf en zorgt voor brandwonden op je lip.
Ik snij de salami vaak in reepjes en doe die dan op de pizza.
Alle reacties Link kopieren
Kaas op de saus.
.
Ik ga pizza bestellen. Tijden niet gedaan, maar nu zin in. Haha!
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
03-02-2019 19:02
Over salami gesproken. Hoe doen jullie dat met het afhappen van je pizza? Ik krijg de salami nooit goed door, waardoor je een hele plak in je mond krijgt. Of het schuift eraf en zorgt voor brandwonden op je lip.
Pizza eet ik met bestek. Anders word ik gek.

En het is gewoon saus, kaas, beleg.

Prima als je het anders lekkerder vindt natuurlijk, maar bij de Italiaan is de basis echt saus en kaas.

Gisteren en vandaag nog heerlijk getest;)
MinkeDeWit schreef:
03-02-2019 19:02
Over salami gesproken. Hoe doen jullie dat met het afhappen van je pizza? Ik krijg de salami nooit goed door, waardoor je een hele plak in je mond krijgt. Of het schuift eraf en zorgt voor brandwonden op je lip.
Ik snij de salami plakjes altijd in kwartjes als ik zelf pizza maak.
Bij de Italiaan eet ik mijn pizza altijd super onhandig met mes en vork.
MinkeDeWit schreef:
03-02-2019 19:02
Over salami gesproken. Hoe doen jullie dat met het afhappen van je pizza? Ik krijg de salami nooit goed door, waardoor je een hele plak in je mond krijgt. Of het schuift eraf en zorgt voor brandwonden op je lip.

Niet doen? Gewoon geen salami op je pizza doen.
Nitflex schreef:
03-02-2019 19:05
Ik ga pizza bestellen. Tijden niet gedaan, maar nu zin in. Haha!
Hahahaha :biggrin: eet smakelijk!
Alle reacties Link kopieren
Kaas op de saus, daarna de rest - maar dat kan ook best oa kaas zijn. Bijvoorbeeld: saus, kaas en daarbovenop een topping van ui, champignons, zwarte olijven en cambozola.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het bodem => kaas => saus => kaas => beleg => kaas. En om af te ronden nog wat kaas ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
kaas het het vetste ingredient dus kaas bovenaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
03-02-2019 19:33
kaas het het vetste ingredient dus kaas bovenaan.
Dan gaan de andere ingrediënten koken in de saus.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
03-02-2019 19:33
kaas het het vetste ingredient dus kaas bovenaan.
Nee, de natste ingrediënten moeten bovenop. Paprika, champignons, ui etc. Anders krijg je kleffe pizza.
Kaas onderop, vlees/vis in het midden.
.
impala schreef:
03-02-2019 19:42
Nee, de natste ingrediënten moeten bovenop. Paprika, champignons, ui etc. Anders krijg je kleffe pizza.
Kaas onderop, vlees/vis in het midden.

Inderdaad.

Het is bodem - saus - kaas - verdere toppings waarbij je oa champignons en paprika's bovenop legt.
Alle reacties Link kopieren
Goed topic! Ik doe altijd saus-vlees-groente-kaas maar ik vroeg me vorige week nog af of dat nou wel de beste manier was!
En wélke kaas? Ik gebruik altijd alleen mozzarella (in kleine stukjes gescheurd) maar “klopt” dat wel?
Als je pizza besteld of gaat eten is het toch ook altijd bodem - saus - kaas - eventueel andere toppings.
Nooit anders gezien, want zo hoort het ook.
mayolijn28 schreef:
03-02-2019 19:53
Goed topic! Ik doe altijd saus-vlees-groente-kaas maar ik vroeg me vorige week nog af of dat nou wel de beste manier was!
En wélke kaas? Ik gebruik altijd alleen mozzarella (in kleine stukjes gescheurd) maar “klopt” dat wel?
Hier nooit mozarella.

Altijd geraspte emmental ofzo.
mayolijn28 schreef:
03-02-2019 19:53
Goed topic! Ik doe altijd saus-vlees-groente-kaas maar ik vroeg me vorige week nog af of dat nou wel de beste manier was!
En wélke kaas? Ik gebruik altijd alleen mozzarella (in kleine stukjes gescheurd) maar “klopt” dat wel?
Ik gebruik altijd geraspte belegen kaas als kaas. (Klinkt dom hahaha) en mozzarella als beleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem voor bodem - saus - kaas - beleg - kaas. Hoe meer kaas hoe beter :heart:

Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
03-02-2019 19:59
Hier nooit mozarella.

Altijd geraspte emmental ofzo.
Emmentaler is lekker met ham (en champignons en olijven). Franse pizza, liefst uit zo'n busje op straat.
Ik gebruik zelf gewoon belegen kaas. Plakjes, die ik in reepjes snij (plakjes zijn beter dan geraspte kaas uit een zakje). Mozarella vind ik te nat en te smakeloos. Soms doe ik wel een plukje extra mozarella bovenop, of gorgonzola.
impala wijzigde dit bericht op 03-02-2019 20:08
9.15% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven