Quacamole
woensdag 4 april 2012 om 12:49
Hey meiden,
Morgen heb ik een borreltje bij mij thuis met vriendinnen en nu willen een vriendin en ik samen nacho's met kaas maken als borrel hapje.
Ze wil dippen uit zo'n potje quacamole (schrijf je t zo?)
Maar dat vind ik echt niet te vreten :p
Nu wil ik t lekker zelf maken!
Wat is jullie favo recept voor quacamole?
Ik heb in mn hoofd sowieso al tomaat, avocado uiteraard, zout en peper en citroen sap. (het moet straks gemaakt worden en is voor morgen avond dus het moet ook 'groen' blijven)
En waar maak ik t lekker smeuïg mee?
Bedankt
Morgen heb ik een borreltje bij mij thuis met vriendinnen en nu willen een vriendin en ik samen nacho's met kaas maken als borrel hapje.
Ze wil dippen uit zo'n potje quacamole (schrijf je t zo?)
Maar dat vind ik echt niet te vreten :p
Nu wil ik t lekker zelf maken!
Wat is jullie favo recept voor quacamole?
Ik heb in mn hoofd sowieso al tomaat, avocado uiteraard, zout en peper en citroen sap. (het moet straks gemaakt worden en is voor morgen avond dus het moet ook 'groen' blijven)
En waar maak ik t lekker smeuïg mee?
Bedankt
Internagelaktisch
woensdag 4 april 2012 om 13:36
quote:Soley schreef op 04 april 2012 @ 13:33:
[...]
Nee dat klopt, maar ik maak dat soort dingen meestal hooguit een paar uur van te voren. Geen idee wanneer het "omslagpunt" is Ik zei het omdat Maaike het een dag van te voren zou willen maken. Dan is die gewoon niet zo mooi groen als dat je hem net maakt, daarom wilde ik haar waarschuwen.
[...]
Nee dat klopt, maar ik maak dat soort dingen meestal hooguit een paar uur van te voren. Geen idee wanneer het "omslagpunt" is Ik zei het omdat Maaike het een dag van te voren zou willen maken. Dan is die gewoon niet zo mooi groen als dat je hem net maakt, daarom wilde ik haar waarschuwen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 4 april 2012 om 14:30
quote:maaique schreef op 04 april 2012 @ 13:22:
Waarom reageer je zo hard?
Ik zei toch al in een eerder reactie dat ik het dan morgen wel even snel maak?
Het had alleen makkelijk geweest als ik het nu vast had kunnen maken en het dan nog mooi groen was gebleven.Ik neem aan dat je mij bedoeld, maar Hard? Ik probeerde alleen mijn eerdere post te verduidelijken die je verkeerd had begrepen. Ik zei je dat als je voor morgen al alles in huis haalt en klaarzet dat het dan echt een fluitje van een cent is en jij reageerde met dat je nog boodschappen moet doen. Maar goed, doet er niet toe, Succes met de guacemole.
Waarom reageer je zo hard?
Ik zei toch al in een eerder reactie dat ik het dan morgen wel even snel maak?
Het had alleen makkelijk geweest als ik het nu vast had kunnen maken en het dan nog mooi groen was gebleven.Ik neem aan dat je mij bedoeld, maar Hard? Ik probeerde alleen mijn eerdere post te verduidelijken die je verkeerd had begrepen. Ik zei je dat als je voor morgen al alles in huis haalt en klaarzet dat het dan echt een fluitje van een cent is en jij reageerde met dat je nog boodschappen moet doen. Maar goed, doet er niet toe, Succes met de guacemole.
woensdag 4 april 2012 om 17:23
Wat ik ook heeeerlijk vind ik Nigella's Roquamole. Lekker plat brood, deze guaca erop, biertje erbij... Mjam.
http://www.nigella.com/recipes/view/roquamole-13
http://www.nigella.com/recipes/view/roquamole-13
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
woensdag 4 april 2012 om 17:25
woensdag 4 april 2012 om 18:29
quote:EvyBlissy schreef op 04 april 2012 @ 17:25:
En ik vind guacamole trouwens lekkerder als 'ie lekker chunky is, dus niet met staafmixer of keukenmachine bewerken, maar gewoon met een vork alles lekker door elkaar prakken.
Oh dat vergat ik nog te zeggen ja. Een glad `zalfje`, alleen het woord krijg ik al kriebels bij, dat vind ik niet lekker. Lekker een beetje robuust, een bite. Heerlijke dipsaus, niet iets wat je met een rietje naar binnen slurpt.
Idd, met een vork prakken. Ik maak wel verschillende smaken ervan. maar dat hangt af waarbij ik het eet of wie er mee eet.
De groene is mijn guacamole;
http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/PA110899.jpg
http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/PA110925.jpg
En ik vind guacamole trouwens lekkerder als 'ie lekker chunky is, dus niet met staafmixer of keukenmachine bewerken, maar gewoon met een vork alles lekker door elkaar prakken.
Oh dat vergat ik nog te zeggen ja. Een glad `zalfje`, alleen het woord krijg ik al kriebels bij, dat vind ik niet lekker. Lekker een beetje robuust, een bite. Heerlijke dipsaus, niet iets wat je met een rietje naar binnen slurpt.
Idd, met een vork prakken. Ik maak wel verschillende smaken ervan. maar dat hangt af waarbij ik het eet of wie er mee eet.
De groene is mijn guacamole;
http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/PA110899.jpg
http://i576.photobucket.c ... 0en%20sausen/PA110925.jpg
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 5 april 2012 om 09:09
Tip om de guacamole wèl goed te houden tot de volgende dag:
Alles door elkaar mengen, behalve de crème fraiche en limoensap. Pitten erin. In een bakje, helemaal glad strijken. Crème fraiche en limoensap mengen en er als een laagje overheen strijken. het moet volledig afdekken. Folie eroverheen. Niet over het schaaltje, maar echt op de crème fraiche leggen.
Volgende dag folie verwijderen, omroeren, et voila.
Alles door elkaar mengen, behalve de crème fraiche en limoensap. Pitten erin. In een bakje, helemaal glad strijken. Crème fraiche en limoensap mengen en er als een laagje overheen strijken. het moet volledig afdekken. Folie eroverheen. Niet over het schaaltje, maar echt op de crème fraiche leggen.
Volgende dag folie verwijderen, omroeren, et voila.
donderdag 5 april 2012 om 09:17
Ik gebruik
- 2 avocado's
- 1 kleine tomaat, vruchtvlees eruit, in zo klein mogelijke blokjes
- 1 kleine rode ui, gesnipperd
- knoflook
- rode peper (uit een tube, superhandig)
- 1 tl komijn (poeder)
- verse koriander
- sap van 1 limoen
- bakje griekse yoghurt.
Met name die griekse yoghurt zorgt ervoor dat hij heel fijn fris romig wordt.
- 2 avocado's
- 1 kleine tomaat, vruchtvlees eruit, in zo klein mogelijke blokjes
- 1 kleine rode ui, gesnipperd
- knoflook
- rode peper (uit een tube, superhandig)
- 1 tl komijn (poeder)
- verse koriander
- sap van 1 limoen
- bakje griekse yoghurt.
Met name die griekse yoghurt zorgt ervoor dat hij heel fijn fris romig wordt.