Quacamole
woensdag 4 april 2012 om 12:49
Hey meiden,
Morgen heb ik een borreltje bij mij thuis met vriendinnen en nu willen een vriendin en ik samen nacho's met kaas maken als borrel hapje.
Ze wil dippen uit zo'n potje quacamole (schrijf je t zo?)
Maar dat vind ik echt niet te vreten :p
Nu wil ik t lekker zelf maken!
Wat is jullie favo recept voor quacamole?
Ik heb in mn hoofd sowieso al tomaat, avocado uiteraard, zout en peper en citroen sap. (het moet straks gemaakt worden en is voor morgen avond dus het moet ook 'groen' blijven)
En waar maak ik t lekker smeuïg mee?
Bedankt
Morgen heb ik een borreltje bij mij thuis met vriendinnen en nu willen een vriendin en ik samen nacho's met kaas maken als borrel hapje.
Ze wil dippen uit zo'n potje quacamole (schrijf je t zo?)
Maar dat vind ik echt niet te vreten :p
Nu wil ik t lekker zelf maken!
Wat is jullie favo recept voor quacamole?
Ik heb in mn hoofd sowieso al tomaat, avocado uiteraard, zout en peper en citroen sap. (het moet straks gemaakt worden en is voor morgen avond dus het moet ook 'groen' blijven)
En waar maak ik t lekker smeuïg mee?
Bedankt
Internagelaktisch
woensdag 4 april 2012 om 12:53
Ieuwwww, die uit het potje geeft licht, die is chemisch. Google hier even op quacamole en poezewoes, die had dacht ik een heerlijk topic over recepten daarvan. Staat meen ik ook in de Index.
Ik heb ook een heerlijk recept maar voor ik mijn ext. geheugen erbij heb dan zijn er al 30 mij voorgeweest.
Succes.
Ik heb ook een heerlijk recept maar voor ik mijn ext. geheugen erbij heb dan zijn er al 30 mij voorgeweest.
Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 4 april 2012 om 12:53
woensdag 4 april 2012 om 12:55
Nu maken en morgen opdienen, dan is het bruin hoor.
Enige tip idd, citroensap en de pit erin doen maar het ziet er een dag erna bruin uit. Ik maak het vaak dus weet het echt, het is nog wel te eten maar ziet er niet lekker uit.
Enige tip idd, citroensap en de pit erin doen maar het ziet er een dag erna bruin uit. Ik maak het vaak dus weet het echt, het is nog wel te eten maar ziet er niet lekker uit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 4 april 2012 om 12:55
quote:kale62 schreef op 04 april 2012 @ 12:53:
3 avocados, bosje koriander, groen pepertje, beetje citroensap en knoflook pureren in keukenmachine. Heel fijn gesneden tomaat stukjes er door. Peper en zout naar smaak.
Luchtdicht verpakken, dan blijft het redelijk groen. Voor gebruik roeren. Eventueel verdunnen met klein beetje olie.Oei, klinkt lekker!
3 avocados, bosje koriander, groen pepertje, beetje citroensap en knoflook pureren in keukenmachine. Heel fijn gesneden tomaat stukjes er door. Peper en zout naar smaak.
Luchtdicht verpakken, dan blijft het redelijk groen. Voor gebruik roeren. Eventueel verdunnen met klein beetje olie.Oei, klinkt lekker!
woensdag 4 april 2012 om 12:57
quote:kale62 schreef op 04 april 2012 @ 12:53:
Luchtdicht verpakken, dan blijft het redelijk groen. Voor gebruik roeren. Eventueel verdunnen met klein beetje olie.
Ik doe er nog een klein beetje sambal bij en laat de koriander weg omdat ik daar zelf niet van hou.
Als je de pit van de avocado er terug bij stopt in het bakje, blijft het ook groen.
Luchtdicht verpakken, dan blijft het redelijk groen. Voor gebruik roeren. Eventueel verdunnen met klein beetje olie.
Ik doe er nog een klein beetje sambal bij en laat de koriander weg omdat ik daar zelf niet van hou.
Als je de pit van de avocado er terug bij stopt in het bakje, blijft het ook groen.
woensdag 4 april 2012 om 13:00
Twee flinke tenen knoflook persen, uitje en stuk paprika snipperen, twee/drie avocado's pureren en dit door elkaar roeren met een fijngesneden pepertje ( of een lik sambal oelek).
Peper, zout, limoensap en grof gehakte koriander erdoor! Eventueel een lik crème fraiche, en als laatste tomaat in blokjes.
Serveren in een schaal die je eerst bedekt met gesneden ijsbergsla. Door de pitten er weer in te duwen, hou je de guacamole het langst fris.
Guacamole is het lekkerst met nachochips naturel.
Peper, zout, limoensap en grof gehakte koriander erdoor! Eventueel een lik crème fraiche, en als laatste tomaat in blokjes.
Serveren in een schaal die je eerst bedekt met gesneden ijsbergsla. Door de pitten er weer in te duwen, hou je de guacamole het langst fris.
Guacamole is het lekkerst met nachochips naturel.
woensdag 4 april 2012 om 13:02
woensdag 4 april 2012 om 13:16
woensdag 4 april 2012 om 13:21
Nou had allee getypt en ineens lag ik eruit!
Nog een keer:
Grof geprakte avocado's
Ontvelde tomaat zonder vruchtvlees is kleine blokjes
Peper zout en chilivlokken of poeder
Koriander (niet iedereen vindt dat lekker dus niet teveel)
Beetje limoen sap
Dotje crème fraiche voor garnering en wat koriander
Ook lekker erbij: kleine quesedila's. Tortilla met wat kaas er op gegrild, en daarbij de verse guacemole! Mmmmm!
Nog een keer:
Grof geprakte avocado's
Ontvelde tomaat zonder vruchtvlees is kleine blokjes
Peper zout en chilivlokken of poeder
Koriander (niet iedereen vindt dat lekker dus niet teveel)
Beetje limoen sap
Dotje crème fraiche voor garnering en wat koriander
Ook lekker erbij: kleine quesedila's. Tortilla met wat kaas er op gegrild, en daarbij de verse guacemole! Mmmmm!
woensdag 4 april 2012 om 13:33