Quiche met karnemelk?

18-12-2012 17:37 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen, even een korte vraag!

Ik heb nog karnemelk over van een ander recept en ga vanavond toevallig quiche eten. Meestal doe ik daar dan slagroom of crème fraich doorheen, maar zou ik ook karnemelk kunnen gebruiken? Of smaakt het dan te zurig? Verder gaan er broccoli, tomaat, mozarella en pijnboompitten in, en eieren.
Ik lees wel eens verhalen van mensen die het doen maar mij lijkt het erg zuur.

Ander idee, koop een paar bananen en maak een shake ermee. Of ander fruit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
slagroom + karnemelk = creme fraiche smaak toch?

alleen karnemelk te zuur lijkt me.
oeh, das ook een goed idee, MV! Noemen we dat plan B
Lijkt me vooral erg waterig worden. Hoeveel eieren gooi je er dan doorheen?
4 of 5 eieren
Karnemelk is na bereiden helemaal niet zuur hoor. Ik doe altijd minstens de helft in pannenkoeken, worden ze lekker luchtig van.
Dat zou mooi zijn! Een beetje zuur geeft ook niet, maar als het overheerst vind ik het niet lekker
Heel klein beetje bakpoeder of natriumbicarbonaat erdoorheen, zorgt met de karnemelk voor nog meer luchtigheid, is mijn ervaring.

Een scheutje karnemelk kan overigens prima (je proeft er na bereiding niets van), zolang het eimengsel niet té vloeibaar wordt.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Ik heb uiteindelijk half melk, half karnemelk gedaan, en 5 eieren. Ben benieuwd naar het resultaat!
Heb ook een recept dat ik met Griekse yoghurt maak. Wordt ook niet zuur, gaat prima.

En genoeg eieren inderdaad zodat t niet te nat wordt. Ben benieuwd naar je resultaat
Het smaakte prima eigenlijk! Ging ook niet schiften ofzo. Ik gebruikte vroeger dus crème fraiche of slagroom, maar dat is helemaal niet nodig. Mooi, want met bladerdeeg al calorierijk genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven