"smulrecepten"

19-01-2013 18:53 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft mijn man gekookt.

Hier volgt het recept.

De aardappels zijn geschild en voorgekookt en in plakjes gesneden.

De uien zijn gesneden.

Men gooie de uien in de koekepan en fruit deze aan. Daarna gaan de aardappels erbij.

Roer het geheel goed door tot de uien bijna zwart zijn. Ga daarna een telefoontje plegen van een minuut of 5. Schud nog een paar keer goed om. Wanneer de aardappels ook bijna zwart zijn, dient men deze op.

Het vlees hoefde alleen maar opgewarmd te worden.

Uiteraard serveert men daar géén groente bij!

Heeft jouw man ook van die verfijnde recepten? Of ben je zelf ook zo'n keukenprinses? Geef hier je recepten!

Men neme dit topic natuurlijk met een flinke korrel (zee)zout!
Ah, leuk! Zo ging mijn broer eens zo'n wereldgerechtachtig iets koken. Er staat tot in detail op het pak beschreven wat je wanneer waarbij moet voegen, maar hij presteerde het om de kip zonder marinade in de pan te kieperen, toen te bedenken: 'oeps ik vergeet wat' en de dressing voor de salade bij de kip te gooien. Toen had ie dus vervolgens geen saus meer voor de salade, dus heeft ie daar de marinademix maar door gegooid.

We hebben uiteindelijk op ons bord alles maar door elkaar gemengd en toen smaakte het nog niet eens zo slecht!
Ik moet bekennen dat ik de keukenkluns in huis ben. Af en toe wil ik weleens koken. Zo ook laatst.

Bij AH kant en klaar lasagne gehaald. Kan niks misgaan zou je denken. Ik de oven voorverwarmd

en de lasagne op het rooster geplaatst. Na een kwartier begon het enorm te stinken. Bleek dat ik de plasticverpakking er af had moeten halen. Wist ik veel! Plastic was helemaal gesmolten natuurlijk.
Je moet eens met de ex van Fruitella gaan praten, die weet hoe het moet!
quote:Maryni83 schreef op 19 januari 2013 @ 22:08:

Ah, leuk! Zo ging mijn broer eens zo'n wereldgerechtachtig iets koken. Er staat tot in detail op het pak beschreven wat je wanneer waarbij moet voegen, maar hij presteerde het om de kip zonder marinade in de pan te kieperen, toen te bedenken: 'oeps ik vergeet wat' en de dressing voor de salade bij de kip te gooien. Toen had ie dus vervolgens geen saus meer voor de salade, dus heeft ie daar de marinademix maar door gegooid.

We hebben uiteindelijk op ons bord alles maar door elkaar gemengd en toen smaakte het nog niet eens zo slecht!
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 23:18:

Je moet eens met de ex van Fruitella gaan praten, die weet hoe het moet!. En ja, ik heb die lasagne nog opgegeten ook, ik had zo'n honger dat het karton me nietmeer interesseerde
Die bodem, die ies van kartonne....
Mijn vader heeft ooit 16 jaar geleden op vakantie een keer moeten koken. Wat we voorgeschoteld kregen waren zwarte worstjes en doperwten en nu 16 jaar later wordt hij er nog steeds mee gepest!
Toen mijn moeder hoogzwanger was en zin had in spaghetti presteerde mijn vader het om spaghetti zonder water te "koken".
Nog een toprecept van man:

Zijn zoon lust graag pizza en man zou dat even in de oven gooien.

Ondersteboven....

Hoe doe je dat??
Top recept van vriendlief:

Men pakke een steen oven pizza uit de diepvries. Zo 1 die op de ovenplaat gebakken moet worden, er zit al een bakpapiertje onder de pizza, en een kartonnetje.

Men late het kartonnetje er ook onder zitten, gooit de pizza in de oven en gaat voor de tv zitten.

Na 10 minuten denk je: wat wordt de keuken blauw?? Loopt naar de oven en ziet een verkoold kartonnetje liggen..

Hij had zo'n honger dat hij de pizza nog opgegeten heeft ook.. Mmm..
Wat een leuk topic! Heb heerlijk gelachen! Ik ben gezegend met een man die ooit chefkok was in sterrenrestaurants en gewerkt heeft met koks als Gordon Ramsey en Heston Blumenthal.

Hij kan echt fantastisch koken. Maar..... Hij is ook Engelsman. Dus ik heb wel eens ontbijtjes op bed gekregen die bestonden uit gebakken bloedworst met brown sauce, en een snel avondmaal bestond wel eens uit witte bonen in tomatensaus op toast met geraspte kaas. Gelukkig hebben de keren dat hij lekker kookt de overhand
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
quote:-Bladora- schreef op 20 januari 2013 @ 11:19:

Wat een leuk topic! Heb heerlijk gelachen! Ik ben gezegend met een man die ooit chefkok was in sterrenrestaurants en gewerkt heeft met koks als Gordon Ramsey en Heston Blumenthal.

Hij kan echt fantastisch koken. Maar..... Hij is ook Engelsman. Dus ik heb wel eens ontbijtjes op bed gekregen die bestonden uit gebakken bloedworst met brown sauce, en een snel avondmaal bestond wel eens uit witte bonen in tomatensaus op toast met geraspte kaas. Gelukkig hebben de keren dat hij lekker kookt de overhand Ohh ik ben jaloers.....
Tijdens de 3e date ging m'n vriend (nu m'n man) voor me koken, voor de gezelligheid stond ik bij hem in de keuken. Tot m'n stomme verbazing zag ik hem een pakje roomboter in de pan doen, gevolgd door 2 gepaneerde kip cordon blue. Daarbij een pot doperwtjes en gekookte aardappelen. Hij vond het een prima maaltijd, nog steeds trouwens....

Daarna heeft hij nog 1 keer voor me gekookt: Kip Siam. Op zich niks mis mee, maar wel als je de groente weglaat. Volgens hem was dat niet nodig, want er zaten al cashewnoten in....

Laatst heeft hij nog een keer voor mij en de kinderen gekookt: schoenzool-tartaartjes, aardappelen die tot snot waren gekookt en doperwtjes.
quote:flint schreef op 20 januari 2013 @ 12:18:

Tijdens de 3e date ging m'n vriend (nu m'n man) voor me koken, voor de gezelligheid stond ik bij hem in de keuken. Tot m'n stomme verbazing zag ik hem een pakje roomboter in de pan doen, gevolgd door 2 gepaneerde kip cordon blue. Daarbij een pot doperwtjes en gekookte aardappelen. Hij vond het een prima maaltijd, nog steeds trouwens....

Daarna heeft hij nog 1 keer voor me gekookt: Kip Siam. Op zich niks mis mee, maar wel als je de groente weglaat. Volgens hem was dat niet nodig, want er zaten al cashewnoten in....

Laatst heeft hij nog een keer voor mij en de kinderen gekookt: schoenzool-tartaartjes, aardappelen die tot snot waren gekookt en doperwtjes.
Men neme een open rookworst en leggen die zo in de magnetron, wachten net zo lang tot er brand in de magnetron uitbreekt.

Dan doet men verwonderd de magnetron uit en zegt, mag dat folie er niet in dan?

Het antwoord luidde: nee pa, dat kan niet.

De worst nog wel op de goede manier kunnen klaarmaken en was goed te eten. Pa kan wel "gewoon" koken, maar in de magnetron is maar beter van niet.
Vriends ''beste'' recept.

Neem kipfilet

Smeer er euroshopper kruidenboter op.

Snij de kipfilet half open, doe daar ook een dikke laag es kruidenboter in.

Zonnepitten erbij

Kaas eroverheen.

En een vriendin die boven de wc hangt....

En hij was nog boos erom ook :P
quote:flowerpower91 schreef op 20 januari 2013 @ 17:44:

Vriends ''beste'' recept.

Neem kipfilet

Smeer er euroshopper kruidenboter op.

Snij de kipfilet half open, doe daar ook een dikke laag es kruidenboter in.

Zonnepitten erbij

Kaas eroverheen.

En een vriendin die boven de wc hangt.... En hij was nog boos erom ook :PAanstellerT
En dan nu het verslag van de mihoen:

Ma-ri-ne-ren, wasda??

Oww, had ik dat bij het vlees moeten doen? Met OLIE???

Hebbuh we dat dan?

Ik gooi alleen olie in de auto.

Het was prima eten hoor. Hij had het zakje van de marinademix alleen pas op het laatst toegevoegd.
Ik heb ook eens bij een vriendje gegeten, dat tartaartjes 3 kwartier liet 'sudderen'.
quote:miepje1971 schreef op 20 januari 2013 @ 21:42:

[...]

AanstellerT Zullen we het er maar op houden dat t niet mn smaak is :P
Ik ken meerdere soorten mannen.

Er was de ex die kok was. Dan ga je stappen samen, word je behoorlijk aangeschoten. Als we weer naar huis gaan ga ik voor we gaan slapen nog even een blokje om met de hond.Kom ik weer de straat in, zie ik verdacht veel activiteit in mijn huis.

Met de twee verloren restjes groente en weet ik veel welke andere dingen die hij in mijn keukenkastjes aantrof is een waar culinair festijn ontstaan. Meerdere mensen van wie we net in de kroeg nog afscheid hebben genomen zijn ineens ook weer verschenen en een complete maaltijd wordt bereid.

ERG lekker! Maar soms wel een tikje onhandig.

Er was de pa die wiskundige is. Die nooit eerder had gekookt en toen een recept ging volgen toen mn moeder op vakantie was. Die dacht: een recept geeft vast de hoeveelheden per persoon (wiskundig gezien zeer logisch) dus dat moet keer 4.

En toen ineens met paella zat voor 16 man.

Er was ook de ex die een zeer grote vleesliefhebber was en een tikje in paniek schoot toen hij voor het eerst voor mij (vegetariër) had aangeboden te koken.

Zijn uitgangspunt: vegetariërs eten groenten.

Zijn tactiek: álle groenten uit de supermarkt kopen en bereiden.

Het resultaat: een zeer interessante pasta.

Gelukkig kan mijn vriend gewoon erg goed koken
Zeg maar Spijker.
Ik heb ook nog een toprecept van mezelf

Een vriend van mijn man kwam eten en ik maakte gehaktballen ( en groente en aardappels)

Doe boter in de pan

Klets even gezellig mee

Gooi de verbrande boter weg

Doe boter in de pan

Klets weer even mee

Gooi de verbrande boter weer weg

Doe boter in de pan

Blijf erbij staan
quote:vetplantje schreef op zaterdag 26 januari 2013 22:59 (Oh, en wat de onvriendelijke reacties betreft. Een kind groeit altijd om zo'n naam heen. Zolang het geen hele absurdistische naam is gaat zo'n kind er dus vanzelf wel bij passen.)
quote:Anouar schreef op zaterdag 26 januari 2013 22:17 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="greetings in "welke bekende mannelijke Nederlander vin..."" class="messagelink">greetings schreef op 26 januari 2013 @ 18:30</a>:</b>

Waylon... Gisteren 4e rij in de schouwburg. Hmmm....</div></blockquote>Was nooit zo onder de indruk van Waylon tot ik hem live zag....pfffff HOT!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven