"smulrecepten"

19-01-2013 18:53 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heeft mijn man gekookt.

Hier volgt het recept.

De aardappels zijn geschild en voorgekookt en in plakjes gesneden.

De uien zijn gesneden.

Men gooie de uien in de koekepan en fruit deze aan. Daarna gaan de aardappels erbij.

Roer het geheel goed door tot de uien bijna zwart zijn. Ga daarna een telefoontje plegen van een minuut of 5. Schud nog een paar keer goed om. Wanneer de aardappels ook bijna zwart zijn, dient men deze op.

Het vlees hoefde alleen maar opgewarmd te worden.

Uiteraard serveert men daar géén groente bij!

Heeft jouw man ook van die verfijnde recepten? Of ben je zelf ook zo'n keukenprinses? Geef hier je recepten!

Men neme dit topic natuurlijk met een flinke korrel (zee)zout!
Ik kreeg bij mijn vader altijd tot snot gekookte spruitjes, broccoli of bloemkool (meer groenten kende hij niet). En mijn vader zich maar afvragen waarom ik geen groente wou eten bij hem maar wel bij mijn moeder. Dat kwam volgens hem omdat mijn moeder me tegen hem opgezet had
quote:Orzoo schreef op 19 januari 2013 @ 19:31:

Ai del dat lijkt mij wel lastig. Die van mij eet zo'n beetje alles en is ook nieuwschierig naar alles.

Laatst voor het eerst iets gevonden wat hij echt niet lust! Kool in het zuur van de turkse winkel Ik eet dat gewoon zo uit de pot, maar hij (nieuwschierig dus proberen) trok een gezicht of hij een keutel aan het eten was.

Mijn man lust dus Niks, qua groente dan. Zelfs paksoi is hem al te exotisch. Ik heb het opgelost door gewoon altijd een batterij blikjes witte bonen in tomatensaus op voorraad te hebben.

En dan kijkt ie dus wel raar op als ik een keer voor één van de kinderen apart iets klaar maak omdat hij of zij iets niet lust. Dan roept ie ineens heel principieel dat men hier eet wat den pot schaft . Jaja, als het aan hem lag schafte de pot iedere dag bonen .
ben ineens blij dat er hier geen kerel is die wil koken

Leuk topic!
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 19:46:

[...]

Ja, lijkt mij ook. Man eet alleen vleesch met friet of gebakken aardappelen in een restaurant. Moet vooral niet te bijzonder zijn, want dan hoeft ie het niet. Gelukkig houdt hij wel van Chinees, dus we gaan ook wel eens bij de Chinees uit eten.

Nou dat is dan al heel wat, Chinees eten. Zelfs dát moest hij [ex] niet. Tsss.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook allemaal vrij sober vind smaken, maar een Indische rijsttafel kan ik dan wel weer waarderen.

Of zelf maken! Nog beter. Mmm krijg er honger van!
Ik ben de ramp in de keuken in dit huishouden maar ook ik kook niet echt vies (ook niet megagoed ofzo), ik kan gewoon maar heel weinig koken.

Ik heb echter in een studentenhuis gewoond waar ooit een legendarische ovenschotel met spruitjes, brie, satesaus en cashewnoten werd geserveerd..
quote:kabouterpuntmuts schreef op 19 januari 2013 @ 19:55:

Ik ben de ramp in de keuken in dit huishouden maar ook ik kook niet echt vies (ook niet megagoed ofzo), ik kan gewoon maar heel weinig koken.

Ik heb echter in een studentenhuis gewoond waar ooit een legendarische ovenschotel met spruitjes, brie, satesaus en cashewnoten werd geserveerd..

Die satésaus kan ik niet zo goed plaatsen inderdaad, de rest lijkt me eerlijk gezegd wel lekker.

Ik heb vroegah een paar keer bij iemand gegeten die op de macrobiotische toer was. Bruine rijst, bruine linzen en bruine misosaus. Lekker hoor. Zijn huis was trouwens ook bruin. Maar hij bedoelde het goed he.
Ik kan de brie niet plaatsen haha!
Mijn man kan prima koken gelukkig, hij doet het ook meestal

Toen ik hem ontmoette kookte hij ook vaak, maar had hij de neiging om zestig smaakjes bij elkaar te gooien. Dan ging er een stukje vlees in de pan en werd de jus aangemaakt met ketjap, tomatenpuree, maggi, sambal, tabasco, en alles wat er verder nog was.

Vond ik zo zonde, dan proefde ik alleen nog maar dat rare prutje en niet meer het vlees. Volgens mij heeft hij nu meer mijn manier van koken overgenomen

Oh maar als ik kook gooit hij wél overal sambal over. Maakt niet uit wat het is, met sambal is het lekkerder...
Mijn vriend had/heeft ook nog allemaal potten met wortels, sperziebonen en champignons in de kast staan uit zijn vrijgezellentijd. Ik heb ze bij de grote schoonmaak der voorraadkast maar laten staan (immers nog niet over de datum (ik heb dingen uit 2008 gevonden) en misschien wil hij het ooit nog wel eten als hij alleen thuis is.

Kwam dus de goede dag dat we te laat thuis waren voor boodschappen en een lege groentela hadden en hij stelt meteen voor: doen we toch boontjes uit de pot?

Lama schat, ik eet wel een dagje geen groente.
Ik moet zo hard lachen om dit topic Godzijdank kan mijn vriend koken, alleen hij kan maar een paar recepten. Gekookte wortels+gekookte aardappels+vlees, zelfde verhaal maar dan met rode kool of bloemkool. Ik ben voor de variatie in de keuken .Dus meestal kook ik. Drie keer wortels per week gaat vervelen
Toprecept van man:

Men neme dievriesspinazie in van die geinige deelblokjes.

Mik ze in een pan.

Vul water bij tot de deelblokjes onder staan.

Koken.

Et voilá: soep.
Mijn man kan macaroni en dus ook spaghetti koken. Gehakt aanbakken, dan voorgesneden roerbakgroenten erbij en op het laatst een pakje knorr spaghettimix erbij (wel met water).

Maandag mag hij de mihoen-variant gaan proberen. Ik doe maandagavond verslag....
Haha, wat een leuk topic!

Iemand zei graag een kok als vriend te hebben. Nou mijn vriend is chef en die kookt thuis dus bijna nooit want hij werkt altijd vanaf een uur of 2 tot 's avonds laat (en ook vaak in de weekenden dus...)

Dat terzijde, laatst stelde hij voor om voor me te koken en vroeg me wat ik zou willen eten. Aangezien ik zelf ook prima kan koken vroeg ik hem iets te maken wat ik zelf niet kan, iets lekker culinairs dus.

Ik grap nog tegen mijn collega's dat hij waarschijnlijk pannenkoeken aan het bakken is maar ik zat er niet ver naast. Hij had kaasfondue uit een pakje opgewarmd! Wel lekker maar
Nog een toprecept van man:

Men leze de sms van vrouw waarin uitgespeld wordt hoe de maaltijd te bereiden.

Men neme de ingevroren kant-en-klare spaghettisaus.

Zet deze in magnetron en laat het daar staan.

Doe niet de magnetron aan!

Zet een pan water op.

Doe er echter niet meer dan 2 cm. water in. Dit is ruim voldoende voor 250gr. spaghetti.

Laat dit een half uur koken tot vrouw thuis is.

Wees dan erg verwonderd dat vrouw voorstelt in het vervolg zelf maar weer te koken....
quote:danivo schreef op 19 januari 2013 @ 20:33:

Toprecept van man:

Men neme dievriesspinazie in van die geinige deelblokjes.

Mik ze in een pan.

Vul water bij tot de deelblokjes onder staan.

Koken.

Et voilá: soep.
Haha mocca: spinaziesoep en dan jouw motto erachteraan lezen....
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 20:45:

Haha mocca: spinaziesoep en dan jouw motto erachteraan lezen....

LoL..

Ben benieuwd naar jouw verslag maandag..
Talietepiet, wat een tegenvaller, zeg....
quote:del_speciaal schreef op 19 januari 2013 @ 20:46:

[...]

LoL..

Ben benieuwd naar jouw verslag maandag.. Ik ook, Het is namelijk wel heul anders. Dit is namelijk varkensvlees. Het moet eerst ge-ma-ri-neerd worden voordat het in de pan kan.
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 20:47:

Talietepiet, wat een tegenvaller, zeg....

Vindt je?

Ik zou al blij zijn.

En mocht ik zelf als kokkin werken, zou ik er ook weinig zin in hebben om thuis nog eens mijn talenten te laten zien. Dan nam ik wél een bakje mee naar huis
briljant topic.

Die van mij gooide in het begin vooral heel heel veel verschillende dingen in een pan (gehakt, maar ook stoofvlees, tomaat paprika, perzik, banaan ananas, rozijnen etc) en dan met veel sambal, want dan heeft het veel smaak

Stuk beter geworden trouwens, en hij kan lekkere verse pasta maken.
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 20:49:

[...]

Ik ook, Het is namelijk wel heul anders. Dit is namelijk varkensvlees. Het moet eerst ge-ma-ri-neerd worden voordat het in de pan kan. Oh spannend, dan bereidt je maar vast voor hahaha.
quote:miepje1971 schreef op 19 januari 2013 @ 19:39:

[...]

Ahh sneu....Laat het onze `Pingkoningin` maar niet horen!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Die lasagne was recept van mijn ex
Ik weet zeker dat je ervan gesmikkeld hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven