Rare combinaties met eten?!

18-10-2013 11:58 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen, wat vind jij nou heel erg lekker en andere buitenstaanders verafschuwen het dat jij dat lekker vind? Bijvoorbeeld; chocolade pasta met een plakje kaas?! Of eeeehh.. ja vul het zelf maar in! Gaarne met met recept, ik ben wel zo'n lekkerbek om "gekke" dingen uit te proberen, niks is gek hier en laat elkaar in de waarde!
Blokje oude kaas met honing en een beetje filterkoffie eroverheen strooien!
Frambozen omhuld met gesmolten witte chocolade met zwarte peper!

Patat dippen in appelmoes met mayo en dan de kroket gaan uithollen.

Een bruin broodje met brie en zwarte bessen.
quote:anja- schreef op vrijdag 18 oktober 2013 18:52 Frambozen omhuld met gesmolten witte chocolade met zwarte peper!

Patat dippen in appelmoes met mayo en dan de kroket gaan uithollen.

Een bruin broodje met brie en zwarte bessen. Die eerste heb ik in een chique restaurantje gegeten, erg lekker!
Een tante van mij bewaart overgebleven patat in de koelkast, en eet dat dan de volgende dag op brood.

Geen aanrader als je een koolhydraatarm dieet volgt
Ik hou van kitkat chunky wit met naturel chips,

Vriendin van mij doopt boterham met hagelslag of jam in bouillon jakkes...
Mijn vader is dol op vanillevla met appelmoes
Mijn tante maakt vaak lasagne en gooit daar dan de gekste dingen door, met name restjes van de vorige dag(en).

Lasagne met tussendoor een laag bami/nasi goreng.

Lasagne met een laag shoarma.

Lasagne met een laag braadworst.

Etc.
Naturel chips met ketchup

Blokjes oude kaas met vijgencompote

In de zomer watermeloen met feta

Rauwe bloemkoolroosjes met cocktailsaus
quote:Lotte35 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 22:30 Een tante van mij bewaart overgebleven patat in de koelkast, en eet dat dan de volgende dag op brood.

Geen aanrader als je een koolhydraatarm dieet volgt Dat is idd heel lekker. Zoutig, vettig, beetje taai
Macaroni met rode saus uit een pot en dat op brood (wit of bruin maakt niet uit). Heerlijk!!
quote:atjuuh schreef op 18 oktober 2013 @ 23:11:

Naturel chips met ketchup

Blokjes oude kaas met vijgencompote

In de zomer watermeloen met feta

Rauwe bloemkoolroosjes met cocktailsaus

Deze vind ik eigenlijk alle vier niet raar.

Kaas met vijgen is zelfs een bekende combi, die je ook vaak op een kaasplankje ziet.
quote:ModuleX schreef op 18 oktober 2013 @ 12:44:

Boterham met pindakaas, sambal en komkommer!

Dat is helemaal niet raar maar juist heerlijk!

Oosterse smaken gaan heel goed samen met pindakaas. (is echt waar! Wordt veel samen gebruikt)
quote:mango82 schreef op 18 oktober 2013 @ 12:46:

Boontjes met aardappelen, jus en mayonaise en dat alles lekker door elkaar geprakt. :-)Tip voor hierbij, als je een uitje fruit en dan afblust met een kopje ketjap manis, kopje bouillion, kopje curry gewurz en 2 kopjes water en daar kippepotn in laat garen. Dan heb je een heerlijke jus die met de (gebakken) aardappeltjes, boontjes en mayo echt HEERLIJK zijn ...... Smakelijk!!
Ik vind het zelf niet raar, maar er zijn mensen die het gek vinden dat ik knoflooksaus op brood eet, en op crackers, en op toastjes.

Verder eet ik hachee bij de hutsspot en dan beginnen mensen altijd te zeren dat hachee bij rode kool (dacht ik) hoort. Echt niet!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Oh en natuurlijk oude kaas op witbrood en besmeerd met curry en frietsaus!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Misschien niet zo heel erg gek maar ik herinner me dat ik vroeger zo dol was op Calvé kerriesaus met ananas bij m'n prak boontjes met gekookte aardappelen en een schouderkarbonade. Mmmmm
mijn vriend doet als je we rode kool eten er altijd mayonaise over, brrr als ik het al zie
Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat sommige mensen combinaties als kaas en vijgen echt raar/bijzonder vinden. Of vanillevla met appelmoes.

Ik vraag me dan altijd af of die mensen uit een gehucht in Friesland komen en normaal altijd alleen maar aardappelen met boontjes en vlees eten ofzo?
Kaas met honing en filterkoffie, daar had ik dan weer nog nooit van gehoord. Weet niet of ik dat lekker zou vinden.
Is vla met appelmoes dan normaal? Echt nog nooit van gehoord en ik kom niet uit een gehucht.
quote:rietjepietje1 schreef op 19 oktober 2013 @ 12:25:

mijn vriend doet als je we rode kool eten er altijd mayonaise over, brrr als ik het al zie Kijk, déze combi doet wat mij betreft de topictitel echt eer aan
Ik vind de combi's hier ook niet zo raar.

Rode kool met mayo ken ik niet, maar kan me voorstellen dat het lekker is!

Kaas kan zowat bij alles, ook bij fruit erg lekker (standaard kaasplankje heeft druiven, vijgen, stroop, noten, ananaskaas etc).

Maar ik ben een fusion koker. Basimoco op gebakken ei, sambal en azijn in de stamppot, chukuwakamee in de ceaserssalade..... Ik kijk wat er in de koelkast staat en gebruik dat door veel te ruiken en proeven. Heb ooit weleens een bord weg moeten kieperen. Bah. Ready to wok noodles. Dat gaat echt nergens bij. Dan rooster ik nog liever een boterham voor bij de saus. Beetje knoflook erop, kruiden, in de oven en past overal bij.
quote:Lotte35 schreef op 19 oktober 2013 @ 12:40:

[...]

Kijk, déze combi doet wat mij betreft de topictitel echt eer aan Precies! Ik ga het wel proberen, want was echt niet in mijn kop opgekomen, ook niet als dat de 2 laatste dingen waren in de kast.
quote:emma77emma schreef op 19 oktober 2013 @ 12:39:

Is vla met appelmoes dan normaal? Echt nog nooit van gehoord en ik kom niet uit een gehucht.Eh...normaal zou ik niet zeggen, want ik zie het nog niet in de schappen staan, maar wel bekend.
Garnalen in stroop zijn ook erg lekker. Eerst heel pittig opbakken, schep stroop erdoor. Yam! In een salade met basamico erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven