Recept gezocht

02-08-2011 12:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een recept en heb ook op google gezocht maar kan het niet vinden. Het is een gerecht wat ik als kind altijd at met kerst. Mijn ouders hebben het recept niet meer en nu wil ik het graag nog een keer maken. Het recept komt zeer waarschijnlijk uit een allerhande uit de jaren 80. Het is een soort van kip avocado cocktail. En ik weet dat er een soort sausje overheen zat waar onder andere sherry in is verwerkt. Wie kan mij helpen aan dit recept?
Ik zou AH mailen, die zullen het wel weten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik neem aan dat je al op de receptenzoeker van AH hebt gekeken? Daar staan nl. 2 soorten op met kip en avocado.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 augustus 2011 @ 13:07:

Ik zou AH mailen, die zullen het wel weten.Ik heb contact gehad met AH en die verwijzen mij door naar de website. Alleen daar staan de recepten van de jaren 80 niet op.
quote:Jorina schreef op 02 augustus 2011 @ 13:10:

Ik neem aan dat je al op de receptenzoeker van AH hebt gekeken? Daar staan nl. 2 soorten op met kip en avocado.Ja, heb inderdaad op de AH site gezocht maar kan niets vinden.
quote:fashioncolor schreef op 02 augustus 2011 @ 13:11:

[...]

Ik heb contact gehad met AH en die verwijzen mij door naar de website. Alleen daar staan de recepten van de jaren 80 niet op.Heb je dat terug geantwoord?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik begrijp dat je heel graag DAT recept wilt hebben hoor, maar een kipcocktail met avocado en (whiskey?)saus is toch wel te vinden met google?
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 augustus 2011 @ 13:16:

[...]

Heb je dat terug geantwoord?Hoe bedoel je? Ik kreeg van Albert Heijn de reactie dat ik voor recepten op de site moest kijken en als het recept daar niet op stond zij mij niet verder konden helpen. Behalve als ik een exacte allerhande weet. Maar die weet ik dus niet.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 augustus 2011 @ 13:18:

Ik begrijp dat je heel graag DAT recept wilt hebben hoor, maar een kipcocktail met avocado en (whiskey?)saus is toch wel te vinden met google?Tuurlijk is een dergelijk recept te vinden en die heb ik ook. Maar ik zou zo graag dit recept vinden. Waarschijnlijk is het een beetje zoeken naar een speld in een hooiberg. Maar ik blijf gewoon doorzoeken.
Kan de sherry ook whisky of cognac zijn?
deze?

Ingrediëntenolijfolie

200 gr kipfilet, gebakken of gegrilld

100 gr gem.sla

1 rode ui in ringen

1 avocado

100 gr kerstomaatjes doormidden

1 el pijnboompitjes, geroosterd

1/2 bosje peterselie,gehakt

1 eidooier

1 tl wittewijnazijn

1 el droge sherry

1 el bouillon

1 tl mosterd

1 tl honing

2 dl olijfolie

zout&peper

Materialen staafmixer

Bereiden

Voor de dressing eidooier,azijn,sherry,bouillon,mosterd,honing met staafmixer mengen.Dan langzaam olie toevoegen tot t gaat binden.

Ingredienten voor de salade mengen en dressing erover.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 02 augustus 2011 @ 13:21:

deze?

Ingrediëntenolijfolie

200 gr kipfilet, gebakken of gegrilld

100 gr gem.sla

1 rode ui in ringen

1 avocado

100 gr kerstomaatjes doormidden

1 el pijnboompitjes, geroosterd

1/2 bosje peterselie,gehakt

1 eidooier

1 tl wittewijnazijn

1 el droge sherry

1 el bouillon

1 tl mosterd

1 tl honing

2 dl olijfolie

zout&peper

Materialen staafmixer

Bereiden

Voor de dressing eidooier,azijn,sherry,bouillon,mosterd,honing met staafmixer mengen.Dan langzaam olie toevoegen tot t gaat binden.

Ingredienten voor de salade mengen en dressing erover.Nee helaas niet. Het recept is echt heel simpel. Er zit alleen avocado en kip in. Met een sausje. En juist dat sausje maakte het zo lekker.
quote:Suze2hier schreef op 02 augustus 2011 @ 13:21:

Kan de sherry ook whisky of cognac zijn?Nee het was echt sherry (als ik mijn ouders in ieder geval moet geloven) Beide drinken geen sherry en de enige reden waarom dit vroeger in huis stond was vanwege dit recept.
Al gegoogled op 'dressing sherry'? Die kip en avocado kan je zelf wel bedenken dan...
helaas in een oud ah boek ook niets gevonden...
Ik heb ook een gerecht wat ik vroeger maakte toen ik nog thuis woonde. Recept verloren gegaan. Het blad gemaild, had het ook niet meer. Tuurlijk hebben ze het maar niet digitaal en ik zou ook niet in jarenlange bladen zoeken naar een recept.

Ik heb er toen een topic over geopend maar helaas niets opgeleverd.

Dus ik snap dat je het zo wilt proberen. Hopelijk heb je meer succes dan dat ik had.
Kwam het niet uit de Tip Culinair? In mijn herinnering was de Allerhande nog helemaal niet zo'n bekend blad in de jaren 80 en las iedereen de Tip Culinair.
Als de cocktail alleen kip en avocado was en het je alleen om de saus gaat: experimenteer!

Mayo, cremefraiche, scheutje sherry, klein beetje tomatenketchup, z&p?

Mayo, yoghurt, sherry, kruiden, z&p?

Etc. Etc.
Is het niet deze saus?

Mijn moeder maakte deze altijd voor over de garnalen in een glas.

Soms deed ze mayo de helft, de andere helft creme fraiche.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Deze?

Salade gerookte kip/avocado

Ingrediënten

100 gram veldslag

1 grote handpeer

1 rijpe avocado

250 gram gerookte kipfilet

gesnipperde bieslook

2 eetl. sherry- of balsamicoazijn

zout, peper

3 eetl. olijfolie

3 eetl. hazelnoot- of walnootolie

1 gesnipperd sjalotje

Bereiden

Maak een dressing van de azijn, olie, sjalotje en peper/zout.

Doe de sla in een kom en schep er 2/3 van de dressing doorheen.

Voeg de in stukjes gesneden (geschilde) peer en avocado en kipfilet toe.

Voeg eventueel de noten toe.

Vlak voor het opdienen de rest van de dressing erover druppelen en daarover de bieslook.

Heerlijk met toast of stokbrood!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
100 gr. veldslag?
dubbel
quote:Blackdress schreef op 02 augustus 2011 @ 20:58:

100 gr. veldslag?

Hahahhaa heb het zo met de ctrl c overgenomen, zal veldsla zijn.

Veldslag
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Mijn moeder maakte vroeger (zal ook jaren '80 zijn geweest) met Kerst ook altijd kipcocktail met een sausje met sherry. Mss heeft ze wel hetzelfde recept gebruikt, maar de avocado weg gelaten. Zij maakt hem met mayo, beetje ketchup, sherry, paprikapoeder en peper en zout. Oh ja, ze deed er volgens mij ook ananas en hardgekookt ei in. Was altijd heerlijk! Ze maakte het voor mijn vader en haar ook wel eens met garnalen, maar dan volgens mij zonder ananas en ei.
zoiets? maar deze is met rum volgens mij

1- 2 kg boneless chicken chunks

•jerk seasoning

•1/4 cup Mount Gay Eclipse Rum

•1 tsp lime juice

•2 ripe avocados, cubed or halved

•1 red onion, sliced

•2 tomatoes, cut into wedges

•1 yellow and 1 red sweet pepper, sliced

•assorted lettuce leaves

•--

•For Vinaigrette Dressing:

•shredded raw beet

•3 tbsp vinegar

•1 tbsp lime juice

•1/2 juice cup of oil

Preparation:

1.Marinate chicken in jerk seasoning, Mount Gay Eclipse Rum and lime juice.

2.Bake at 350 F for 10-15 minutes.

3.Assemble the salad - finishing off with the cubed avocado and chicken. Or, using halved avocados, fill the avocado with the other ingredients (see photo).

4.Serve with vinaigrette dressing (recipe below).

For Vinaigrette Dressing:

1.Blend the beet, vinegar and lime juice.

2.Slowly add the oil until emulsified.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven