Recept kruidnootjes

24-11-2011 11:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier zijn vast al 100 topics over geweest, maar ik zoek een recept voor kruidnootjes. Mijn moeder maakte ze altijd aan de hand van een recept uit de Libelle, en we zat een paar lepels sterke koffie doorheen. iemand een idee??

Alvast bedankt!

Liefs Groupie
Hier bijvoorbeeld
quote:Tia.Dalma schreef op 24 november 2011 @ 11:29:

Hier bijvoorbeeldDat was ook mijn eerste gedachte.
Het lijkt me niet dat je er gewone koffie in kan doen, misschien oploskoffiepoeder of sterk-koffie extract
-150 g boter

-125 g bruine suiker

- 10 g speculaaskruiden

- 250 g zelfrijzend bakmeel

- 4 eetl melk

Meng alles behalve de melk, kneed tot korrelig deeg. Voeg langzaam melk toe, blijf kneden. Vorm balletjes, leg op met bakpapier beklede bakplaat. Bak 15-20 minuten op 160 graden. Smakelijk!
Ik weet wat ik komend weekend ga bakken!! Bedankt voor dit heerlijk makkelijke recept!!
quote:Liquorice schreef op 24 november 2011 @ 14:04:

-150 g boter

-125 g bruine suiker

- 10 g speculaaskruiden

- 250 g zelfrijzend bakmeel

- 4 eetl melk

Meng alles behalve de melk, kneed tot korrelig deeg. Voeg langzaam melk toe, blijf kneden. Vorm balletjes, leg op met bakpapier beklede bakplaat. Bak 15-20 minuten op 160 graden. Smakelijk!

Heb vandaag deze heerlijke kruidnootjes gebakken! Bedankt voor het recept.

Tip van mij (uit eigen ervaring vandaag ): draai echt hele kleine balletjes voor je gaat bakken. Anders zit je met kruidnootjes die meer op kleine koekjes lijken... Was even vergeten van dat zelfrijzend bakmeel enzo....
Ik eindigde de eerste keer met één grote koek (te kleine bakplaat). Nou ja, dan breken we het in stukken en noemen we het speculaas, opgelost. Was alles maar zo makkelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven