Recept mini appeltaartjes

26-05-2012 21:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
4 middelgrote appels

250 gr bloem

125 gr roomboter

100 gr suiker + 3 eetlepels

kaneel

snufje zout

Verwarm de oven voor op tot 200 graden. Schil de appels en snij ze in kleine stukjes, voeg hier naar smaak suiker en kaneel toe. Meng de bloem, boter 100gr suiker en zout in de keukenmachine of met de hand tot een kruimelig deeg.

Verdeel het appelmengsel over 12 cupcake papiertjes en verdeel vervolgens het kruimelige deeg eroverheen.

Bak de crumble in ongeveer een halfuurtje goudbruin in de oven. Heerlijk met slagroom, roomijs of mascarpone.
.
Dat is de suiker :D
O, bedankt
Lekker, apple-crumble.

Ik gebruik voor bloem / boter / suiker altijd een verhouding 4/3/2. Dus bij 100 gram suiker 150 gram boter en 200 gram bloem. Voor extra knapperigheid kun je ook een hand havermout door het kruimeldeeg doen
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Oh, toch dubbel gepost. Vind het wel meer iets voor een koude avond. Met dit weer heb ik liever ijs, of gewoon een kop koffie.
Als je dit eet met een bolletje ijs kan het ook voor de warme dagen :P
Klinkt goed! Maarre... Valt het 'taartje' niet helemaal uit elkaar? Zit te bedenken hoe je het moet eten. Ik maak het ook weleens maar doe sn alvast wat deeg in se cupcakehouder (zo'n bakblik en dus geen papiertje) en dan is het wat beter neer te zetten denk ik. Gewoon een tip!
Als je in dat bakblik een leuk cupcake papiertje in doet en daar het beslag in dan blijft het een leuk taartje :D
Wat is de bedoeling van je topics? Alleen iets melden/meedelen of heb je ook nog een vraag?
Alleen een recept delen met mensen mag dat niet dan?
Tuurlijk mag dat.

Alleen is het hier meer gebruikelijk om te reageren op vragen of vragen te stellen, of een algemeen topic te openen (zoals een algemeen muffin/cupcaketopic of het wat-eet-je-vandaagtopic). Daar komen meestal meer reacties op.
mamavsterre schreef op 27 mei 2012 @ 12:40:

Alleen een recept delen met mensen mag dat niet dan?
Duh! Tuurlijk mag dat maar ik vond zelf je OP's wat vaag dus ook zijn dat je vergelijkbare ervaringen en/of tips zocht.
Oh, en wat tyche zegt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven