Recept roomsoesjes

24-06-2011 15:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo voor het eerst roomsoesjes maken met de kinderen, ik zie verschillende recepten op internet voor het deeg. Ook las ik dat het soms nogal snel kan mislukken. Wie heeft er een recept voor deeg dat niet mislukt?
Geen recept, wel succes wensen!

Laat je een foto zien van het resultaat?
Ik lees even mee, heb het 3 keer geprobeerd, zonder succes...
Kijk hier even http://vijfeurominder.dalanjo.nl/2010/0 ... omsoesjes/

Recept met foto's
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Ik lees ook even mee, want ik heb het ook al een paar keer geprobeerd zonder succes met het deeg.

Misschien ga ik die link van Jojanneke eens proberen.
50 gram boter

zout

60 gram gezeefde bloem

2 eieren

Snijd de boter in kleine stukjes en doe die samen met 1 dl water en een snufje zout in een steelpan. Breng het mengsel aan de kook en laat de boter smelten. Roer er vervolgens in één keer de gezeefde bloem door, blijf op laag vuur roeren tot het deeg als een bal van de pan loslaat.

Doe het deeg over in een kom en laat het iets afkoelen. Klop met een mixer een voor een de eieren erdoor. Voeg het andere ei pas toe als het vorige helemaal is opgenomen. Blijf nog ca. 1 minuut kloppen tot het deeg mooi glanst en is stukken van de garder valt

Op een bakplaat balletjes ter grote van een walnoot spuiten. 15 minuten in een voorverwarmde oven van 225 graden, verlaag dan de temperatuur tot 175 en bak ze in nog 15 minuten gaar. Prik ze dan in met een satéprikker en laat ze nog ca. 5 minuten in de uitgeschakelde oven met de deur op een kier nadrogen. Laar de soezen op een rooster afkoelen en knip ze vervolgens halfopen.

Dit recept heb ik vorige week gemaakt en was meteen gelukt. Hou er rekening mee dat als je een heteluchtoven gebruikt zo'n 20 graden van de temperatuur af moet halen
Ik heb het recept van Jojanneke gedaan, ik ben benieuwd! Ik heb nu 7 schepjes deeg in de oven. Helaas heb ik een heteluchtoven met een draaiende plaat, dus zoveel tegelijk kunnen er niet in. Lella, bedankt voor de moeite, maar ik was al bezig, je was dus net iets te laat. Foto laten zien, lijkt me leuk, maar hoe doe ik dat?
quote:Ouwe schreef op 24 juni 2011 @ 16:26:

Ik heb het recept van Jojanneke gedaan, ik ben benieuwd! Ik heb nu 7 schepjes deeg in de oven. Helaas heb ik een heteluchtoven met een draaiende plaat, dus zoveel tegelijk kunnen er niet in. Lella, bedankt voor de moeite, maar ik was al bezig, je was dus net iets te laat. Foto laten zien, lijkt me leuk, maar hoe doe ik dat?

hey, leuk om te horen!

laat je het weten hoe het gegaan is?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Je hebt me op een idee gebracht. Er staan hier 20 soesjes in de oven

Mijn recept:

50 gr. water, 50 gr. melk, 50 gr boter en een snuf zout aan de kook brengen. Pan van het vuur, 50 gr. bloem erdoor heen mengen, 2 minuten op het vuur, daarna eraf en 2 eieren er 1 voor 1 doorroeren. In spuitzak op de bakplaat spuiten en 20 min. in de oven. Supersimpel.

Daarna vullen met wat je wilt.
Ik vind dat zelfgemaakte soezen alleen lekker zijn als je ze meteen opeet. Komt omdat ze vocht aantrekken denk ik. Dat is anders als je ze bij de banketbakker koopt. Ik heb ze ook weleens bij AH gekocht, voor 1,10 euro uit de diepvries. Daar zat al slagroom in en ze waren verrassend goed.
En? Is het gelukt.

Ik vind soezen maken echt een crime, het is nog nooit gelukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven