recept voor wafels

17-02-2010 17:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

ik wil graag wafels bakken maar ken geen goed recept.

Mijn oma maakte altijd wafels die wel lekker smaakten maar veel te hard waren!

Ik zoek dus lekkere wafels die ook luchtig zijn en waarmee je dus geen 'oorlog kan voeren'!

Iemand een lekker recept?

dank!
De Lidl verkoopt kant en klare schudmixen.

Maar eens even zoeken voor een recept ;

http://www.webchef.nl/search.html?query=wafels
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
het kan ook met oliebollen mix, of anders een recept met gist, liefst verse gist van de bakker... Even googlen en dan vind je die vast.
Ik heb met mijn vriend een aantal weken geleden heerlijke wafels gemaakt met het recept van zijn moeder:

Wat heb je nodig:

5 eieren

1 pakje echte roomboter

500 gr. witte basterdsuiker

250 gr. zelfrijzend bakmeel

scheut donker bier

Klop de eieren in een beslagkom. Voor de suiker toe en klop 5 min. De suiker moet totaal opgelost zijn in de eieren.

Voeg vervolgens steeds een beetje bakmeel toe.

Laat de boter smelten in een pannetje en voeg de gesmolten boter toe aan het beslag, blijf goed kloppen.

Tot slot een flinke scheut bier en klop dit tot het schuim van het bier is opgelost.

Je kan hier ongeveer 20 wafels van maken, wij hadden de helft met rozijnen gedaan. ( eerst de rozijnen een uurtje laten wellen )

Eet ze
dank voor jullie reacties!

ik bedoelde dus een 'echt' recept en niet de kant-en-klaar spullen uit de supermarkt (wat ze daar allemaal niet ingooien!). Avaeyebrow: dankjewel! ik ga het zeker uitproberen. dat donker bier, is dat erg belangrijk? zo'n vreemde combi...
Naar het schijnt is dat juist het geheime ingrediënt, dat donkere bier. Geeft een lekkere volle smaak aan de wafels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven