restaurant tips Gouda eo

13-01-2010 13:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar gezellige restaurants in Gouda eo.

Wie heeft voor mij de tip?

Ben zelf helemaal niet bekend in Gouda..

Gezellige sfeer, niet te chique, lekker eten niet te duur.
Ik heb 1 keer heel leuk gegeten bij restaurant Proeven. Daar hebben we een soort verrassingsmenu genomen, een "proeverij", met in (ongeveer) 7 gangen allemaal lekkere kleine gerechtjes.
Vidocq is al jaren heel bekend, bijna altijd vol (dus reserveren), gezellig, beetje bruine kroeg-sfeer.
Proeven is erg leuk en lekker inderdaad!

Restaurant Tapas is ook een aanrader, daar serveren ze echt goede tapas.

Waar houd je van?
Hoi Ramiaatje, ik beveel je aan :

op de Markt in Gouda (en de Markt kan iedereen vinden) :

Belvedere (www.belvedere-gouda.nl) Markt 45.

en

Central (www.grandcafecentral.nl) Markt 22-23.

Eetze!

Groetjes, Beter Laat
Vidocq is super en Lavendel vind ik ook altijd gezellig!
Vidocq en dat tapasrestaurant zijn inderdaad lekker en gezellig. Zelf vind ik de Zalm (op de markt) ook altijd goed, en restaurant Schepers, maar die is dan wel weer iets duurder, maar echt uitstekend eten!
Heb eens in Belvedere gegeten en vond het daar erg gezellig en goed eten
Scheeps heeft goed eten, maar is wel beheurlijk chique en beetje stijf... volgens mij niet helemaal wat TO zoekt.
Ik heb pas bij een hele lekkere Mexicaan gegeten, Cochimilco of zo? Een zijstraat naar de Markt. En Pepone, lekker Italiaans.

De Mallemolen is mijn favoriet in Gouda, maar wel duur. Brunel op de Hoge Gouwe is ook erg lekker, maar wel weer duurder. Een nichte van mij had haar trouwfeest bij Buiten eten+drinken, ook erg lekker en niet te duur.
Ah, Gouda en omstreken. In Stolwijk zit de Polderkeuken, ik ben er zelf nog niet geweest maar hoor er veel goeds over.
Die Mexicaan vind ik weer helemaal niets. En durfde nooit bij Peppone te gaan eten, ben bang voor een te dure nep-Italiaan. Maar jij vind het daar wel lekker Katherina?

Brunel vind ik heerlijk, de menuutjes vallen qua prijs ook wel mee.

Lavendel is al genoemd, goede sfeer, heel goed eten! Maar volgens mij ook iets te duur voor TO.

Buiten is ook erg leuk. Proeven ook, al genoemd.

Zie, Gouda mag dan wel suf zijn, je kunt hier wel lekker eten!

TO: wat is je budget?

Komen de reacties van Gouda inwoners?
Beterlaat: ik woon heeeeel dichtbij de Markt, maar Central ken ik niet?! Is dat wat nu Gewoon Gouds is toevallig?
Akka, het ziet er echt verschrikkelijk uit, maar ik heb op weinig plekken zo lekker Italiaans in Nederland gegeten als daar. maar is ook al zeker weer 2 jaar geleden dat ik er voor het laatst was.

Als Gewoon Gouds op de hoek van de markt en de Kleiweg zit, is dat was vroeger central heette. Geloof ik.
quote:akka schreef op 13 januari 2010 @ 17:10:

Beterlaat: ik woon heeeeel dichtbij de Markt, maar Central ken ik niet?! Is dat wat nu Gewoon Gouds is toevallig?

Akka toch.....!

Central is met De Zalm denk ik het oudste restaurant op de Markt. Zit naast Livera, vlak bij de Korte Tiendeweg...

Ze doen niet aan drie gangen menu's want dat krijgt niemand op!

De hoofdgang alleen is genoeg.

En de 'broodjes' zijn ook heerlijk.

Het terras van Central zit in de zomer ook altijd stampvol. Gigantische appeltaartpunten en ga zo maar door...

Weet je het nou weer?

Groetjes, Beter Laat
wat een reacties al; leuk!

Heb al jullie tips even gegoogled en ga uiteindelijk voor Buiten.

Helemaal niet duur, originele gerechten.

Hartstikke bedankt voor jullie tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven