Restaurant tips van Rotterdammers gezocht

03-12-2017 22:27 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke Rotterdammer wil zijn of haar beste restauranttips met mij delen?

Wat ik zoek:
- in of rond t centrum
- romantisch!
- waar je de hele avond kan blijven hangen zonder weggekeken te worden
- qua budget tussen de 50 en 100 euro pp
- soort keuken maakt eigenlijk niet uit

Tuurlijk kan ik ook Tripadvisor etc gebruiken, maar ik vind vooral de romantische setting erg belangrijk en dat haal ik er op recensiesites niet zo uit.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt wat specialer uit eten wilt, vind ik "In de keuken van Floris" echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren
En een stuk goedkoper en groter, maar ook lekker is "Fish market" vlakbij de markthal.

Zag dat Mattroos en het meisje werd genoemd, hebben wij ook erg goede ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Bij Frits kan je ook erg lekker eten, daar heb je een woonkamergevoel, heel knus en klein. 8 gangen en bijpassende wijntjes.
..
Ik ben fan van Dertien en het ernaast gelegen ‘the walking fish’.
Voor goed Italiaans ga je naar ‘Lux’ of ‘Carpe Diem’ of ‘vicini’.
Voor de lunch FG’s Okinomiyaki bar. Bij ‘Ayla’ kun je ook lekker eten en de shakshuka is fantastisch als ontbijt! De hapjes van Kaapse Maria in combi met hun bieren zijj leuk voor een zondagmiddag, en ben je meer van wijn dan is l’ouest leuk- en neem er een kaasplank bij!
Alle reacties Link kopieren
Buiten Rotterdam kan ik je de Hoff'nar in Dordrecht adviseren, redelijke prijzen en erg goed eten.

De Wachter in Alblasserdam, in de categorie ongeveer 100 pp inclusief wijn, maar zeer zeer goed eten op hoog niveau.
Alle reacties Link kopieren
Roffa38 schreef:
06-12-2017 00:19
Ik ben fan van Dertien en het ernaast gelegen ‘the walking fish’.
Voor goed Italiaans ga je naar ‘Lux’ of ‘Carpe Diem’ of ‘vicini’.
Voor de lunch FG’s Okinomiyaki bar. Bij ‘Ayla’ kun je ook lekker eten en de shakshuka is fantastisch als ontbijt! De hapjes van Kaapse Maria in combi met hun bieren zijj leuk voor een zondagmiddag, en ben je meer van wijn dan is l’ouest leuk- en neem er een kaasplank bij!
Goeie tips, Dertien is ook een favoriet van mij, ook erg leuke bediening en originele gerechten. L'ouest ga ik zeker een keertje proberen, thnks!
Met jou budget zou ik kiezen voor ff bistro of fg labs. Beide restaurants kan je heerlijk eten. Voor fg labs vond ik echt een feestje!!

Little V en Bazar zijn ook leuk en lekker, maar meer een budget restaurant.

Beide in oude noorden:
Mevrouw Meijer is ook top!
Tosca is ook leuk

Humingburd vond ik ook leuk.

Opa vind ik ook gezellig en lekker. Eten is wel stukje vis, saté, Hamburgers enzo.

Joelia, nog nooit geweest maar schijnt wel echt helemaal top te zijn.

Bistro dus bac, ook zo'n super tentje op Katendrecht. Franse keuken.
Ikje86 schreef:
08-12-2017 08:48
Met jou budget zou ik kiezen voor ff bistro of fg labs. Beide restaurants kan je heerlijk eten. Voor fg labs vond ik echt een feestje!!

Little V en Bazar zijn ook leuk en lekker, maar meer een budget restaurant.

Beide in oude noorden:
Mevrouw Meijer is ook top!
Tosca is ook leuk


Humingburd vond ik ook leuk.

Opa vind ik ook gezellig en lekker. Eten is wel stukje vis, saté, Hamburgers enzo.

Joelia, nog nooit geweest maar schijnt wel echt helemaal top te zijn.

Bistro dus bac, ook zo'n super tentje op Katendrecht. Franse keuken.
Juist! En Westerkaatje... En in en rond de Pannekoekstraat (...) zijn er meerdere interessante restaurants, mocht dat nog niet genoemd zijn...
FG 2 weken geleden gedaan. Toch wel erg vette rekening, weekje later voor 10% van de prijs eigenlijk elders een leukere avond gehad 😬🤣
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jullie suggesties bekeken en uiteindelijk voor Roffa38’s the Walkin’ Fish gegaan. Heerlijk gegeten, echt een goede aanrader voor visliefhebbers. De bediening was wel erg stijf en onpersoonlijk, maar dat was vooral onervarenheid denk ik.
Nogmaals bedankt voor alle tips!
Lekkerrrrr! 😁🍴🍴

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven