Rijpe avocado's

03-02-2011 15:56 35 berichten
Hmmm,geen wereldprobleem maar ik heb hier 5 rijpe avocado's liggen en weet niet goed wat er mee te doen.

(Ja...een enorme bak guacemole maken en me helemaal misselijk eten aan de tacochips en dip)

Iemand nog tips?

ze zijn dus al wel een beetje te zacht om in een salade te doen.
Alle reacties Link kopieren
Met melk. Lekker!

Avocado in de blender, melk erbij, (volgens mij deed ex er ook suiker bij) en blenderen maar. Njummie

Of met een bolletje walnotenijs. Ook niet te versmaden
Als je ze op het laatst door een warme pasta met kip of spekjes en een berg groenten roert (dus van het vuur af), wordt het wat romiger... en erg lekker. Kan met van alles, ook prei en zo. Geen tomaten, dan wordt het een beetje vies bruinig.
In sushi stoppen! Gewoon smeren.. Hmmmm
Ik zou ze gewoon op brood doen met een snufje zout.
Al veel lekkers gezien. Ja guacamole is heerlijk. Neem vers stokbrood, kipfilet die je marineert, bijv met sate marinade van Conimex, heel aparte smaak waar de guacamole verrukkelijk bij is.

Of neem van die tortillas, even zo googlen, die minis van ah, die zijn dikker en zachter, daar wat lekkere kaas op laten smelten en er nog eentje op doen, in partjes doen en guacamole bij.

Of een tortilla met kaas en tomaat en guacamole erbij.

Bij een mexicaanse burger;

Bij een salade;

Ja en wat je al zei, gewoon bij een tortilla is het heerlijk erbij;

Oja een wrap met gerookte zalm, guacamole, tomaat en sla is ook heerlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mleen jij weet toch dat ik geen vis en vlees eet!!!

Ziet er wel errug mooi en lekker uit btw
Oja, dat is ook zo. Maar alleen die met die s-kipdingetjes is met vlees, oh en de mexicaanse hamburgers, ships. Zelfs de onderste is vega, waar de guacamole op zit is met champignons en kaas. Van de foto' s dan.

Nou ik ga nog iets bedenken. Jammer dat je ook geen vis eet. Dan had ik ook nog wel wat gehad.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
was maar grapje hoor.

Ik heb weer genoeg lekkere inspiratie!!
Zie foto 1, die baby maisjes zijn wel lekkere snacks trouwens. Afgelopen zondag was er bij life 4 you hawaiaanse gerechten en hadden ze ook die baby maisjes.
Avocadosoep. Simpel en super lekker:

Nodig:

2 rijpe avocado's

1 sjalot of een kleine witte ui

1 teen knoflook

750 ml water

2 bouillonblokjes naar smaak. Rund is lekker

Eetlepel neutrale olie of boter

Bereiding:

Avocado's pureren

Knoflook & ui fruiten in de hete olie

Water & bouillonblokjes toevoegen

Aan de kook brengen

Avocadopuree toevoegen

Nog even laten koken

Naar smaak nog wat chilipoeder toevoegen

Lekker met rivierkreeftjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven