Risotto-hulp gevraagd

17-12-2011 10:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Even een vraag voor de keukenprinsessen: Ik krijg vanavond eters en ik wilde deze risotto maken (al eerder gedaan en is erg lekker). Maar omdat het niet echt aspergetijd is, wilde ik die vervangen door iets anders. Is gegrilde courgette een idee? Of is iets anders beter?

Bedankt!
Die aspergetips liggen het hele jaar door bij AH.
Ik zou voor iets kiezen wat stevig blijft. Misschien kun je haricots verts gebruiken, of anders gewone groene boontjes?
Ziet er goed uit! Misschien kun je haricots verts doen? Of anders bimi, maar dan moet je wel een grote supermarkt in de buurt hebben (AH XL bijv).

Oh, ik zie dat ik al mosterd ben met de haricots verts.
Ik vind risotto met erwtjes (wordt ook beschouwd als risotto alla primavera, net als jouw recept) altijd erg lekker! En je kunt er ook reepjes courgette in doen (gegrild inderdaad bijv.) of champignons bij bakken, zongedroogde tomaatjes erdoor doen (niet te zoute kopen, dan verziekt het de smaak!). Mooie kleuren, heerlijk gerecht!
Haricot verts vind ik inderdaad wel een optie. Waarvan worden ze het lekkerst, roerbakken of koken?
Maar waarom koop je die aspergetips niet gewoon? Haricots verts met risotto lijkt mij dan weer niks. Doe dan doperwten.
Astrape, ik heb al een gezocht naar die aspergetips bij AH en toen niet gevonden. Maar ik zal nog eens op onderzoek uitgaan..
Ja, getsie, eerlijk gezegd lijken mij die haricoverts ook niets. Ik heb ze met doperwten vaak gemaakt, en erwtjes zijn heerlijk zoet, dat is naast de Parmezaanse kaas echt hemels!
quote:SignOfLife schreef op 17 december 2011 @ 11:11:

Astrape, ik heb al een gezocht naar die aspergetips bij AH en toen niet gevonden. Maar ik zal nog eens op onderzoek uitgaan..

Ze liggen bij de groenten (logisch... :-) ) en dan niet in de koelingen in de zijkant, maar gewoon waar ook de broccoli e.d. ligt.
Ik zou dan asperges uit blik nemen. Of champignons. Of doperwtjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En toch nog even over de doperwtjes , gebruik je dan gewoon de ingeblikte variant?
Asperges uit blik zijn werkelijk in de verste verte niet te vergelijken met aspergetips.
Ik vind de diepvriesdoperwten lekkerder dan in blik.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:SignOfLife schreef op 17 december 2011 @ 11:15:

En toch nog even over de doperwtjes , gebruik je dan gewoon de ingeblikte variant?Nee, de verse natuurlijk, anders wordt het een brei aan eten waar je niet op hoeft te kauwen. Ze moeten juist bite hebben. Je kan ook diepvriesdoperwten nemen, die zijn over het algemeen vaak ook wel knapperig.
Ok AH here I come. Het worden de aspergetips of de doperwtjes uit de diepvries. Dames bedankt voor jullie hulp!
Mijn favo combi is bospaddestoelen met blokjes courgette of verse tuinerwtjes.

Prei en ham is ook erg lekker.

Maar die aspergetips zijn in deze tijd van het jaar echt wel te krijgen, dus dan kun je gewoon voor het oorspronkelijke gerecht gaan.
Heb je de aspergetips gevonden of zijn het doperwtjes geworden?
ik heb ze gevonden! in my defense, ze liggen wel wat verstopt in de plaatselijke AH hier..

maar het recept was weer geslaagd, het viel erg in de smaak.
FIjn!
Goedzo. Ze zijn ook lekker in een salade trouwens, die aspergetips. Bijvoorbeeld met o.a. rucola en iets van een truffeldressing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven