Roggebrood: wat erop?

29-11-2011 21:39 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey Viva-erts,

Ik heb gisteren roggebrood gekocht. Dat vond ik vroeger al zo lekker en nu dus nog steeds

Ik eet het nu met appelstroop, maar voor de variatie zou ik er ook wel eens iets anders op willen doen. Hebben jullie tips voor lekker beleg?

Groetjes, Annanas
Ik krijg honger van jullie
Hanke!

Lang niet gezien!

Hoe is het?
Hütenkase, tomaat, peper, zout en oregano

Boter en vruchtenhagel

Met spek naast de snert
Ik eet het iedere dag als ontbijt, met kaas en alfalfa. Hou ik het wel een tijdje op uit.

Met kip-kerriesalade (die van de Aldi ) en alfalfa is het ook erg lekker.

Met rauwe ham trouwens ook.

Met iets zoets als beleg trekt mij dan weer niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:eleonora schreef op 29 november 2011 @ 23:11:

Hanke!

Lang niet gezien!

Hoe is het?

Volop bezig mijn eetverslaving aan te pakken, gaat goed! Ook qua werken aan werk zit er schot in de zaak. Al met al ben ik gelukkig met af en toe een wat mindere periode.

En hoe is het met jou?

On topic: je hebt ook brabants roggebrood, dat is wat lichter van kleur. Ik vind daar geen moer aan, te droog en te zuur voor mij.
Roomkaas of roomkaas en oude kaas samen

roomboter met jonge kaas, evt likje sambal
Kaas, smeerleverworst of suiker!
quote:hanke321 schreef op 29 november 2011 @ 23:18:

[...]

Volop bezig mijn eetverslaving aan te pakken, gaat goed! Ook qua werken aan werk zit er schot in de zaak. Al met al ben ik gelukkig met af en toe een wat mindere periode.

En hoe is het met jou?

On topic: je hebt ook brabants roggebrood, dat is wat lichter van kleur. Ik vind daar geen moer aan, te droog en te zuur voor mij.

Goed!

Ik sport vijf keer per week. Hard aan de slag dus ook.

Ben blij je even te lezen Hank, ik heb je gemist!

OT

Ik lust verder alleen stokoude kaas op roggebrood en het nieuwe 'volkorenroggebrood' (was het niet al vol of veelkoren dan?) vind ik niet lekker.
Gebakken hutspot!
Zie QR
Oude kaas of roomboter met honing
Alles is al gezegd. Zó lekker, roggebrood. Met van álles!
quote:eleonora schreef op 29 november 2011 @ 23:37:

[...]

Goed!

Ik sport vijf keer per week. Hard aan de slag dus ook.

Ben blij je even te lezen Hank, ik heb je gemist!

OT

Ik lust verder alleen stokoude kaas op roggebrood en het nieuwe 'volkorenroggebrood' (was het niet al vol of veelkoren dan?) vind ik niet lekker.

Mooi te horen dat het je goed gaat en je aan je conditie werkt. Was fijn je even tegen te komen. Liefs!

On Topic: met oosterse linzensoep
quote:lapin schreef op dinsdag 29 november 2011 23:07 Ik krijg honger van jullieIk ook! Zin in roggebrood met roompate of boterhamworst
Ik zat te denken aan een houtsnip en heb gelijk ff opgezocht waarom dit eigenlijk zo heet. Dit heb ik erover gevonden:

Een houtsnip is een vogel, en ook een witte boterham met kaas en roggebrood. De naam hiervoor komt van jagers die deze combinatie meenamen als ze gingen jagen. De kleuren van deze vogel zijn wit, geel en bruin, net als van het brood met kaas en roggebrood, die ze daarom hiernaar noemden.

Ik at hier als kind altijd een variatie op: brood met roggebrood en kristalsuiker. Vond ik altijd heerlijk!
Volgens mij nog niet genoemd, maar ik vind roggebrood heerlijk met brie! Eventueel met walnootjes er op. Kan ook als borrelhapje!
In Denemarken wordt vaak roggebrood voor smorebrod gebruikt,

hier wat recepten:

http://www.mindspring.com/~cborgnaes/smrrbrd.html

via google *
quote:tof schreef op 29 november 2011 @ 21:43:

Kaas!

(Tip: nooit roggebrood eten als je last hebt van ochtendmisselijkheid...)hahaha inderdaad! bah!
quote:tess97 schreef op 30 november 2011 @ 00:10:

Ik zat te denken aan een houtsnip en heb gelijk ff opgezocht waarom dit eigenlijk zo heet. Dit heb ik erover gevonden:

Een houtsnip is een vogel, en ook een witte boterham met kaas en roggebrood. De naam hiervoor komt van jagers die deze combinatie meenamen als ze gingen jagen. De kleuren van deze vogel zijn wit, geel en bruin, net als van het brood met kaas en roggebrood, die ze daarom hiernaar noemden.

Oh, wat grappig, bij ons was een houtsnip met donker roggebrood, boter, oude kaas en een beschuit............. heerlijk1

Ik at hier als kind altijd een variatie op: brood met roggebrood en kristalsuiker. Vond ik altijd heerlijk!
Bij ons in de familie doen ze er altijd een gekookt ei op.
quote:pliert schreef op 30 november 2011 @ 12:08:

[...]

hahaha inderdaad! bah!Ik eet juist bij ochtendmisselijkheid 2 plakken roggebrood met kaas en pindakaas - is het zo weer voorbij!
gewoon boter er op en kristalsuiker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven