Rollade weet even niet hoe.

24-12-2012 12:39 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg onverwachts extra gasten voor het kerstdiner heel gezellig maar heb geen zin meer om naar de winkels te gaan.

Voor het voorgerecht de bijgerechten en het toetje had ik voldoende inspiratie.

Ik heb een varkensrollade maar geen inspiratie én eerlijk is eerlijk weet het even niet meer had geen stress wil het niet hebben ook eigenlijk

1 kilo varkensrollade

Knoflook

Olijf olie

Tijm

Rozemarijn

Honing

Ketjap

Stroop

Zout/peper

Mosterd

Gember

Wie weet met deze of een deel van deze kruiden/specerijen een lekker recept?

Ik wil de rollade graag in de oven bereiden.

Alvast bedankt!
Deze is lekker, en zo te zien heb je alles in huis. Relax .
Heb je toevallig ook aardappels en uien ? Google dan op varkensrollade boulangere eenvoudig maar super lekker !
De meeste rollades zijn al gekruid !

Ik had er 1 half om half van de slager. (hij is al op)

rondom braden in een koekenpan met roomboter (dat vinden we lekker) en een uurtje in het vocht in de oven op 150 C

Zaterdag gekocht, morgen komen er 12 man te eten, ik moet nog ff de deur uit.
Lees even de verpakking daar staat op of ze al gekruid zijn etc.
Teigera ziet er zeker goed uit!

Pretzel heb al 2 aardappel bijgerechten.

3407 deze is ongekruid.

Meer tips zijn welkom!

Glaceren lijkt me ook lekker iemand een tip?
Gewoon insmeren met wat je lekker vindt, hier laatst met honing en mosterd en knoflook gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het zou fijn zijn als ik 'm vandaag op het bakken na al kan kruiden/glaceren what ever...

Ben al bezig met de stoofpeertjes een kruidencake....het ruikt hier heerlijk.....
quote:himalaya schreef op 24 december 2012 @ 13:13:

Gewoon insmeren met wat je lekker vindt, hier laatst met honing en mosterd en knoflook gedaan.Dat wil ik ook, alleen geen idee welke kruiden enz die ik in huis heb bij elkaar kunnen...om te voorkomen dat het een allergaartje wordt.
Mjam, ik doe hem liever in de pan. 30 minuten per 500 gram, veel draaien en zo blijft hij lekker rosé van binnen. Te lang wordt hij droog.
Op goed geluk....

Heb 'm volgestopt met 4 tenen knoflook.

Een marinade gemaakt van olijfolie/honing/tijm/knoflook en hem daarmee in gesmeerd ( of zoals Jamie O zegt, gemasseerd) ook heb ik de marinade zover als het lukte in de rollade laten lopen.

Nu lekker laten staan tot hij morgen de oven in kan.

Iedereen fijne kerst!
Zal vast lekker worden,klinkt goed in elk geval.

Ik heb dat zelf nog nooit gemaakt rollade,durf dat niet zo goed...
Hij ruikt ook heel erg lekker.....

Is niet zo moeilijk Dolfje maar snap je wel hoor.

De eeste keer "groot" vlees braden vond ik ook eng...maar ben het gewoon gaan doen.

Heel veel tips staan op het forum.

En je kan nauurlijk met een kleinere rollade beginnen.
Misschien na de kerst toch eens gaan proberen dan,moet ook wel een kleintje zijn want zijn maar met twee.
ik smelt een half pakje boter in een braadpan en knikker daar twee AH voorgekruide rollades in. Aanbakken en dan allebei de kanten nog minstens een kwartier braden, afhankelijk van de dikte. Een vleesthermometer (Blokker) zal zeggen of de juiste graad van gaarheid bereikt is.
it's a big club and you ain't in it
ik smelt een half pakje boter in een braadpan en knikker daar twee AH voorgekruide rollades in. Aanbraden en dan allebei de kanten nog minstens een kwartier braden, afhankelijk van de dikte. Een vleesthermometer (Blokker) zal zeggen of de juiste graad van gaarheid bereikt is.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven