Romantisch eten!

10-10-2008 09:09 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Vanavond wil ik mijn vriend verrassen met een romantisch avondje! En daar hoort natuurlijk ook lekker eten en een wijntje bij. Alleen, wat kook/maak je als je een romantische avond voor de boeg hebt? Snijbonen en aardappelen spreken bijvoorbeeld niet echt tot de verbeelding. Maar wat wel? Wie heeft er tips om er een culinair geslaagde en gezellige avond van te maken!

Alvast bedankt!
Oeps! Is er wat gebeurt?

*gaat nu heel snel alles lezen*
quote:madamemicmac schreef op 12 augustus 2009 @ 19:27:

Oeps! Is er wat gebeurt?

*gaat nu heel snel alles lezen*Ehm, dit topic is al een half jaar oud...
...
quote:thee schreef op 12 augustus 2009 @ 18:49:

MV, van die bovenste 2 wil ik wel wat meer weten, dat andere wellicht later een keer.

Bananentoetje, ik had toen bij de Dekamarkt de ijssmaak bananensplit gekocht.

Nagerecht voor 6 personen

6 bananen

1 glaasje rum

6 eetl. geschaafde amandelen

3 eetl. bruine basterdsuiker

75 gram pure chocolade

6 bolletje vanille- of chocolade-ijs

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 220°C. Snijd de bananen in de lengte in, druk ze voorzichtig open en prak het vruchtvlees met een vork zonder de schil te beschadigen. Leg de bananen naast elkaar in een passende ovenschaal. Bedruppel ze met de rum en bestrooi met de amandelen, de suiker en de fijngehakte chocolade. Zet de schaal circa 10 minuten in de voorverwarmde oven. Serveer de hete bananen met een bolletje ijs.

Sinaasappeltoetje;

Nagerecht voor 4 personen

2 mooie handsinaasappels

1 eetl. blanke rozijnen

2 bananen

125 ml dikke (Griekse) yoghurt

1 theel. kaneelpoeder

2 zakjes vanillesuiker

2 eetl. cranberryjam, -saus of -compote

ca. 20 gepelde, ongezouten pistachenootjes

Voorbereiden:

Snijd de sinaasappels doormidden. Pers ze uit en zeef het sap. Wel de rozijnen in het sinaasappelsap. Verwijder alle witte velletjes aan de binnenkant van de sinaasappelhelften die als bakje worden gebruikt. Prak de gepelde bananen of pureer ze met behulp van een keukenmachine. Voeg tijdens het prakken/ pureren een beetje sinaasappelsap toe.

Bereiden:

Schep de fijngemaakte banaan, de yoghurt, de rozijnen, het kaneelpoeder en de vanillesuiker door elkaar. Roer er zoveel sinaasappelsap door als nodig is om een smeuïg mengsel te krijgen. Vul de sinaasappelhelften met dit mengsel. Garneer met een beetje cranberryjam of -saus en pistachenootjes.

Variatie:

Vervang de bananen door mango's. Vervang de cranberry's door een schijf ananas.

Ik vind de cranberry's echt lekker.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV thnx, je bent een schat.

Ga nog even puzzelen of het er vrijdag bij past of dat ik het bewaar tot volgende keer PTL, maar maken ga ik ze allebei!!

En trouwens, heb je een leuke dag gehad??
Graag gedaan . Allebei echt een aanrader!!!

Ja een enige dag gehad. Bo Ghi komt ook op tv dus hou lenen.nl in de gaten .
quote:mylenevalerie schreef op 12 augustus 2009 @ 22:04:

Graag gedaan . Allebei echt een aanrader!!!

Ja een enige dag gehad. Bo Ghi komt ook op tv dus hou lenen.nl in de gaten .

ECHT?? Daarin? Hilarisch. Keep me posted!

off topic, ik word gek van al m'n briefjes; briefje van elk 'tapas'hapje, met wat ik morgen moet voorbereiden en wat ik daar doe vrijdag en wat ik mee moet nemen. En dan nog algemen briefjes met wat er allemaal mee moet, o.a. voor de sangria en het eten morgenavond. Wordt weer een 2-daagse volksverhuizing
Ik heb helaas gemist wat je plannen zijn naar klinkt heerlijk een romantische avond.

Ja ik hou je op de hoogte wanneer het op tv en internet is die reclame.
Oja, als je nog vragen hebt of ik je nog kan helpen met tips dan mail je me maar. Ik zie nu dat het morgen al is? Sorry, ben heel moe dus las het misschien niet goed. Maar als ik je kan helpen dan trek je maar aan de bel.
En gebakken mosselen? Lust hij dat wel? Dat is ook erg lekker, gesmoord in knoflooksausje. Verder een fetakaas/olijven salade of ipv fetakaas, mozarella er doorheen. En dan met een gepofte aardappel met mosterboter.

Zie nu ineens dat het al een oud topic is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven