Rucola lekker laten smaken.

28-08-2019 22:21 73 berichten
Ik beken meteen dat ik niet zo'n fan ben van rucola.
Ooit een keer in een restaurant een enorme berg droge rucola gehad wat eigenlijk een salade voor moest stellen en sindsdien is de lol me vergaan.

Maar nu hebben we dus een enorme bak verse rucola in huis.

Hoe maak ik hier iets lekkers van?
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 22:23
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ga met je dreumes en je bak rucola naar de kinderboerderij! :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
28-08-2019 22:35
Dit vind ik lekker klinken tot je kerrie en nootmuskaat schreef.
Haha, tja, smaken verschillen. Je kan uiteraard eigen kruiden naar keuze toevoegen :)
-
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
29-08-2019 03:41
Wat mij betreft kan het halve groenteschap afgeschaft worden.
Verbaast me echt wat mensen allemaal eten.
En nog lekker vinden ook.

Rucola is bitter, paprika is bitter, brrrrrrrrrrrr.
Heeeerlijk, paprika. Ook heerlijk, rucola.
Ik lust eigenlijk bijna alles van groenten wel, behalve spinazie a la creme en spruitjes, daar ga ik echt van over mijn nek.
-
Alle reacties Link kopieren
Penne pesto: Penne koken en ondertussen 3/4e potje pesto en 200ml creme fresh mengen in een kookpannetje op vuur met wat water zodat het een saus wordt, maar niet laten koken. Spekjes uitbakken met ui (en er kan ook nog (gekruide) kip bij gebakken worden in blokjes als je heel " extra" wil zijn). Spekjes mengsel door de penne, pesto saus door de penne en dan (parmezaanse) kaas en rucola door de penne.

Carpaccio is ook lekker met rucola. Je kan zelfs een carpaccio pizza maken als je fancy wil doen. Of een broodje carpaccio. Met rucola dus.

Ik ben altijd fan van rucola en restjes geef ik aan mijn konijnen, maar die rollen hun ogen er naar (komt ze weer met dat stomme spul) en eten het alleen als ze niks "beters" krijgen. :lol:

Ik vond paprika vroeger heel vies en viste het overal uit, maar heb het echt leren eten en nu is het 1 van mijn "staples" die door vrijwel alle gerechten gaat.
Ik ben geen fan van groenten maar rucola vind ik heerlijk. Ik meng het met ui en spekreepjes die ik eerst bak. Dan wat pijnboompitten erover en wat gesmolten geitenkaas uit de oven.
Ik gebruik het ook als ik carpaccio maak.
Pesto vind ik ook lekker en door de stamppot ga ik binnenkort eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-08-2019 09:11
Prima maar het belandt toch niet per ongeluk in jou winkelwagentje
Nee zeker niet...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
28-08-2019 22:37
Ik vind het lekker :)
ik ook!!

Biefstuk bakken, in reepjes snijden en dan op een bord vol rucola met wat olijfolie en goede kaas , heeerlijk!!
Alle reacties Link kopieren
Pastasalade met rucola, tomaatjes, pesto, mozzarella en pijnboompitjes. Een van mijn favorieten.
Ugli schreef:
29-08-2019 10:01
Penne pesto: Penne koken en ondertussen 3/4e potje pesto en 200ml creme fresh mengen in een kookpannetje op vuur met wat water zodat het een saus wordt, maar niet laten koken. Spekjes uitbakken met ui (en er kan ook nog (gekruide) kip bij gebakken worden in blokjes als je heel " extra" wil zijn). Spekjes mengsel door de penne, pesto saus door de penne en dan (parmezaanse) kaas en rucola door de penne.
Dit klinkt lekker! Alleen wat is een beetje water? 1 eetlepel of iets? Sorry ik heb geen kook-inzicht maar wil dit wel graag een keer maken.

Gatinmijnsok schreef:
29-08-2019 12:25
Pastasalade met rucola, tomaatjes, pesto, mozzarella en pijnboompitjes. Een van mijn favorieten.
Hoe maak je deze? Met welke hoeveelheden en pesto dan koud neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet precies welke hoeveelheden. Kook de hoeveelheid pasta die je nodig hebt. Doe daar een paar handen rucola doorheen (te veel is niet lekker, dat weet je al), flink wat cherrytomaatjes gehalveerd erdoor heen, voor 4 personen gebruik ik 2 bollen mozzarella, dan een paar lepels pesto. Het moet er uitzien als een lekkere gevulde salade. En dan geroosterde pijnboompitjes doorheen/overheen.
Gatinmijnsok schreef:
29-08-2019 18:50
Ik weet niet precies welke hoeveelheden. Kook de hoeveelheid pasta die je nodig hebt. Doe daar een paar handen rucola doorheen (te veel is niet lekker, dat weet je al), flink wat cherrytomaatjes gehalveerd erdoor heen, voor 4 personen gebruik ik 2 bollen mozzarella, dan een paar lepels pesto. Het moet er uitzien als een lekkere gevulde salade. En dan geroosterde pijnboompitjes doorheen/overheen.
vervang de rucola door basilicum of verse babyspinazie
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
29-08-2019 18:51
vervang de rucola door basilicum of verse babyspinazie
Gatver, nee.
S-Meds schreef:
29-08-2019 18:51
vervang de rucola door basilicum of verse babyspinazie
Door babyspinazie kun je elk gerecht verpesten . Bah!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet de hele discussie afwachten voor je er iets mee gaat doen want oude rucola is heeel vies. Verse rucola is heerlijk
Gatinmijnsok schreef:
29-08-2019 18:50
Ik weet niet precies welke hoeveelheden. Kook de hoeveelheid pasta die je nodig hebt. Doe daar een paar handen rucola doorheen (te veel is niet lekker, dat weet je al), flink wat cherrytomaatjes gehalveerd erdoor heen, voor 4 personen gebruik ik 2 bollen mozzarella, dan een paar lepels pesto. Het moet er uitzien als een lekkere gevulde salade. En dan geroosterde pijnboompitjes doorheen/overheen.
Dank je wel voor je antwoord :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rucola fijn gesneden ook veel lekkerder dan wanneer je de hele blaadjes hebt
..
Je kunt ook een pesto van de rucola maken, is het iets langer houdbaar.
Blondie456 schreef:
29-08-2019 18:57
Door babyspinazie kun je elk gerecht verpesten . Bah!
jij rookt toch? dus je proeft sowieso niks
Alle reacties Link kopieren
nou ben ik een alleseter maar als je het dus toch wil eten en je vind het niet lekker:

blancheren (dat trekt de smaak er een beetje uit) en salade maken met peer en geitenkaas en dressing maken met een beetje honing. Je proeft dan alleen maar het zoet van de peer, de honing en de geitenkaas en de rucola is dan al zo geslonken dat er bijna niets meer van over is.
Alle reacties Link kopieren
"Ruc ..." vervangen door "Choc ..." ;-)


Nee, dat was flauw.

Zelf vind ik rucola best lekker; maar wel in een kleine hoeveelheid. Het is vrij sterk van smaak.
En beetje over de pasta met tomatensaus gestrooid of op brood met bijvoorbeeld kaas. Niet net als "gewone" sla, in een grote hoeveelheid.
Alle reacties Link kopieren
En wat heb je gemaakt en hoe vond je het ?
Alle reacties Link kopieren
Onder de spaghetti bolognese op je bord mengen. Tussen de boterham met kippewit. Tussen de boterham met hummus. En op pizza.
Supersas09 schreef:
29-08-2019 09:16
Ga met je dreumes en je bak rucola naar de kinderboerderij! :lightbulb:
Haha, dat is eigenlijk best wel een goed idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven