Rucola lekker laten smaken.

28-08-2019 22:21 73 berichten
Ik beken meteen dat ik niet zo'n fan ben van rucola.
Ooit een keer in een restaurant een enorme berg droge rucola gehad wat eigenlijk een salade voor moest stellen en sindsdien is de lol me vergaan.

Maar nu hebben we dus een enorme bak verse rucola in huis.

Hoe maak ik hier iets lekkers van?
anoniem_638f50d8e8247 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 22:23
0.34% gewijzigd
S-Meds schreef:
28-08-2019 22:40
ook als opmaak is het ongeschikt, waarom zou je een paar van die onaantrekkelijke blaadjes op je bord leggen ter opluistering. Neem liever een mooie lollo rosso of snijbiet
Jaaaa!, snijbiet, dat is inderdaad lekker.
Ook een beetje een vergeten groente volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
28-08-2019 22:23
Met pijnboompitten, knoflook en parmezaanse kaas en olijfolie vermalen tot pesto.
In plaats van pijnboompitten pecannoten nemen. Nòg lekkerder! :lol:
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
raindance schreef:
28-08-2019 22:46
Vraagt niemand zich af waarom er op magische wijze rucola in huis is gekomen ;-D ?

Als jij het niet eet, dan hoeft dat toch ook niet, niemand dwingt je? Of zie ik dat verkeerd?
Mijn vriend heeft het gekocht en die enorme bak rucola staat daar op mijn aanrecht en daagt me uit...

Ik wil ook voorkomen dat ik het op moet eten terwijl ik het niet lekker vind omdat hij er iets van maakt wat te veel naar alleen maar droge rucola smaakt.

Meestal zeg ik dat ik het lekker vind wat hij kookt omdat hij zo veel moeite doet, maar ik vind het niet altijd zo lekker.
Ik ga niet daarover klagen of zeuren, maar ik probeer dan zelf wat te koken of te verzinnen, vandaar dit topic.

Pro-actief zijn en proberen er wat van te maken en dan kan ik daarna, mocht het niet lukken, nog altijd zeggen dat ik het niet lust.
raindance schreef:
28-08-2019 22:46
Vraagt niemand zich af waarom er op magische wijze rucola in huis is gekomen ;-D ?
Ik zie het bij zowat iedere supermarkt in de aanbieding deze week :lightbulb:

Maar goed ik word er dus wel blij van en jij niet to, dus dan zou ik het je vriend lekker mee laten nemen als lunch.
Alle reacties Link kopieren
Gooi
Het
Weg.

En haal friet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-08-2019 22:57
Gooi
Het
Weg.

En haal friet.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
28-08-2019 22:52
Mijn vriend heeft het gekocht en die enorme bak rucola staat daar op mijn aanrecht en daagt me uit...

Ik wil ook voorkomen dat ik het op moet eten terwijl ik het niet lekker vind omdat hij er iets van maakt wat te veel naar alleen maar droge rucola smaakt.

Meestal zeg ik dat ik het lekker vind wat hij kookt omdat hij zo veel moeite doet, maar ik vind het niet altijd zo lekker.
Ik ga niet daarover klagen of zeuren, maar ik probeer dan zelf wat te koken of te verzinnen, vandaar dit topic.

Pro-actief zijn en proberen er wat van te maken en dan kan ik daarna, mocht het niet lukken, nog altijd zeggen dat ik het niet lust.
Ik vind het een goede instelling, maar dat ben ik. Wat ik me dus afvraag. Vind je de smaak niet lekker of houd je niet van zo'n grote droge berg droge sla. Want in het geval van het laatste kun je het dus goed fijnhakken en in gerechten verwerken..
Seriously?
Nou ja, ik zie hier in in elk geval hele leuke recepten voorbij komen en ik ben ook wel nieuwsgierig of er toch wat van te maken valt.

Ik denk dat ik misschien eens de pesto ga proberen.

Meestal gooi je anders meer dan een halve bak weg van dat spul en dat is toch ook jammer.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je het trouwens ook goed fijnhakken en dan door een pastasaus met bijv. roomkaas, tomaatjes, en kip gooien.
Seriously?
Solomio schreef:
28-08-2019 22:57
Gooi
Het
Weg.

En haal friet.
We hebben deze week toevallig al 4 x friet gegeten bij het zwembad als tussendoortje, haha...normaal zou ik je gelijk geven.

Al krijg ik toch sowieso geen rucola in mijn dreumes van anderhalf.
Friet lust hij juist wél heel erg graag.
Alle reacties Link kopieren
Is ook lekker in kruidenboter. Maar ik vind het overal lekker in, geen idee hoe het smaakt als je het vreselijk spul vindt ;-D
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de smaak lekker en rucola gaat dus altijd op als garnering voor alles in de week dat ik het in huis heb. Een paar handen vol over de pasta, over pizza, op brood met kaas, over omelet.
Alle reacties Link kopieren
Of door risotto. Of biefstuk tagliata, met parmezaanse kaas.
Tjezus, wat vals
MevrouwJack schreef:
28-08-2019 23:11
Is ook lekker in kruidenboter. Maar ik vind het overal lekker in, geen idee hoe het smaakt als je het vreselijk spul vindt ;-D
Ik voel mij élke keer weer een konijn dat vies onkruid is aan 't vreten.



Ik haal het zelf nooit in huis, maar kom het geregeld elders tegen.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwJack schreef:
28-08-2019 23:11
Is ook lekker in kruidenboter. Maar ik vind het overal lekker in, geen idee hoe het smaakt als je het vreselijk spul vindt ;-D
oh dat klinkt goed..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
28-08-2019 22:52
Mijn vriend heeft het gekocht en die enorme bak rucola staat daar op mijn aanrecht en daagt me uit...

Ik wil ook voorkomen dat ik het op moet eten terwijl ik het niet lekker vind omdat hij er iets van maakt wat te veel naar alleen maar droge rucola smaakt.

Meestal zeg ik dat ik het lekker vind wat hij kookt omdat hij zo veel moeite doet, maar ik vind het niet altijd zo lekker.
Ik ga niet daarover klagen of zeuren, maar ik probeer dan zelf wat te koken of te verzinnen, vandaar dit topic.

Pro-actief zijn en proberen er wat van te maken en dan kan ik daarna, mocht het niet lukken, nog altijd zeggen dat ik het niet lust.
Haha ah das wel lief. Oke dan indd fijnhakken en door de pasta gooien. Of op een pizza vind ik het ook lekker. Op een stokbroodje met geitenkaas en honing ook. Maar, best lastig als je het gewoon niet lekker vind. Eigenlijk zoek je recepten waar je het gewoon niet in proeft ;-D wellicht met andere sla combineren? Maak je er een goedgevulde lekkere salade van met bijv feta, komkommer, tomaat, olijven, zilverui, tonijn, kookroom, rucola en ijsbergsla bijv? Dat eet ik graag in de zomer. Ook lekker met koude pasta erdoorheen (van die elleboogjes). Dan maak je de rucola gewoon fijn met een mesje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rucola goed combineren met gekookte bietjes. Dressing van 1/2honing en 1/2mosterd kloppen met verse (of diepvries) dille. Rauwe uiringen er overheen, yum. Eventueel in schil gestoomde aardappels erbij en op de huid gebakken witvis. Lekker hoor.

Ook lekker met iets zoets: pastasalade met rucola, (gegrilde) perzik, gerookte kipfilet, cashewnoten en yoghurtdressing.

Ovenomelet met spek en rucola, ook lekker!
Mermedina schreef:
28-08-2019 23:19
Ik vind rucola goed combineren met gekookte bietjes. Dressing van 1/2honing en 1/2mosterd kloppen met verse (of diepvries) dille. Rauwe uiringen er overheen, yum. Eventueel in schil gestoomde aardappels erbij en op de huid gebakken witvis. Lekker hoor.

Ook lekker met iets zoets: pastasalade met rucola, (gegrilde) perzik, gerookte kipfilet, cashewnoten en yoghurtdressing.

Ovenomelet met spek en rucola, ook lekker!
Dat gerecht met bietjes klinkt voor mij wel interessant en origineel, maar mijn vriend lust ongeveer alles behalve bietjes,haha, beetje ironisch.
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
28-08-2019 23:26
Dat gerecht met bietjes klinkt voor mij wel interessant en origineel, maar mijn vriend lust ongeveer alles behalve bietjes,haha, beetje ironisch.
Lust hij wel doperwtjes? Anders fijnahkken en door een salade met koude doperwtjes gooien. Dressing van mosterd en een beetje olie of mayo, en er spekjes, oude kaas of feta doorgooien.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
tantejans schreef:
28-08-2019 23:09
We hebben deze week toevallig al 4 x friet gegeten bij het zwembad als tussendoortje, haha...normaal zou ik je gelijk geven.

Al krijg ik toch sowieso geen rucola in mijn dreumes van anderhalf.
Friet lust hij juist wél heel erg graag.
4x als tussendoortje? Omg, dat zou ik niet kunnen. Die bak rucola krijg ik dan weer wel met gemak op.
Als je het echt niet te eten vindt dan alleen jouw vriend het laten eten. Grote kans dat je het anders weer voorgeschoteld krijgt.
Cum non tum age
tantejans schreef:
28-08-2019 23:00
Nou ja, ik zie hier in in elk geval hele leuke recepten voorbij komen en ik ben ook wel nieuwsgierig of er toch wat van te maken valt.

Ik denk dat ik misschien eens de pesto ga proberen.

Meestal gooi je anders meer dan een halve bak weg van dat spul en dat is toch ook jammer.
je moet het gewoon niet kopen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-08-2019 23:38
je moet het gewoon niet kopen
Dat zeg ik ook van paprika’s maar gezien die dingen nog steeds in de winkel liggen zal er wel een markt voor zijn hè. Net als voor rucola..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 00:29
Dat zeg ik ook van paprika’s maar gezien die dingen nog steeds in de winkel liggen zal er wel een markt voor zijn hè. Net als voor rucola..
Wat mij betreft kan het halve groenteschap afgeschaft worden.
Verbaast me echt wat mensen allemaal eten.
En nog lekker vinden ook.

Rucola is bitter, paprika is bitter, brrrrrrrrrrrr.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
28-08-2019 22:22
gewoon aan je konijn geven, het is echt oneetbaar
:rofl:
MeredithGrey schreef:
29-08-2019 00:29
Dat zeg ik ook van paprika’s maar gezien die dingen nog steeds in de winkel liggen zal er wel een markt voor zijn hè. Net als voor rucola..
Prima maar het belandt toch niet per ongeluk in jou winkelwagentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven