Sap zonder klotsen uitschenken

29-03-2012 11:48 58 berichten
Ik ben er eindelijk achter hoe je dit doet, dus ik denk ik meld het even aan alle anderen die met dit probleem worstelen

Zeker bij een nieuw pak, klotst het eruit en spetterd het sap alle kanten op. Wat je moet doen is het pak met de opening aan de bovenkant houden. Normaal schenk je uit met de opening aan de onderkant, maar als je het pak andersom houd komt het er in een vloeiende straal uit. Succes ermee allemaal!

Eigenlijk best een slecht topic dit...maar ben zo blij dat ik DE oplossing heb gevonden haha!
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, het is alleen maar een klein gaatje aan de bovenkant erin prikken (verst weg van het schenkgat).
Uhm, shit...ik kan ff geen foto's maken. Ik heb altijd pakken met een schroefdop erop. Als je het pak voor je hebt staan, zit de schroefdop links voor. Zo schenken de meeste mensen hem ook uit. Als je he pak op zijn zijkant houdt (boven je glas) zit de opening bij de rand van het glas. Dan klotst ie dus. Als je de opening zo houdt dat deze het verst van je glas af zit, dan klotst ie niet. Het staat ook op sommige pakken idd, maar mijn man had dat dus niet gezien en stond te klooien ermee. Vandaar dat ik dacht, ik meld het ff haha! Maar blijkbaar ben ik 1 van de weinige die het probleem nog heeft.
quote:miss_anoniempje schreef op 29 maart 2012 @ 12:12:

Als ik dit visualiseer dan zie ik ook echt natte aanrechten/vloeren enz..... dan maar klotsend mijn glas in.....Dat zie ik ook voor ogen,dus doe ik het maar op de normale manier.
Met die pakken met een vast lipje gaat het denk ik niet, maar die heb ik dus nooit.

Je moet wel je glas vasthouden bij het schenken eigenlijk, want als je hem op het aanrecht laat staan kan je je pak niet goed schuin houden.

Als het pak nog maar half vol is, kan je hem weer gewoon vasthouden want dan klotst het niet meer. Het klotsen komt door teveel druk bij het schenkgat, doordat het pak vol zit.
Of gewoon uit het pak drinken
Ik vind hier dingen van.
Hmm, ik denk toch dat ik het maar niet ga proberen, gezien mijn klunzigheid

Ooit al eens een gaatje aan de andere kant geprobeerd?
Op de pakken sap van Healthy People staat het ook. De schenktuit niet bij het glas houden maar aan de andere kant. Gaat inderdaad veel makkelijker.
Ah ik snap hem nu, ik dacht aan pakken met zo'n knip tuitje, ik dacht al, dat kan toch helemaal niet.

Het klotsen komt doordat er lucht in komt. Een gat erin steken aan de andere kant van het pak voorkomt het klotsen ook.
Hè, staat het echt op de pakken? Dat heb ik nog nooit gezien!
Snap er nog steeds niks van cq steeds minder van.
Maar als je een gaatje erin boort, dan komt er steeds lucht bij en lijkt het me dat bv sinaasappelsap eerder bederft..

Ik ga de tip eens proberen in elk geval! Ik wist m ook nog niet namelijk..
Geen gaatje! Dan kan je nooit meer schudden!
http://s9.postimage.org/wrz7o21ej/jacoby.jpg

Als je zo'n pak hebt moet je de tuit niet bij je glas houden maar juist bovenaan. Dan schenk je het sap "over" het pak heen in je glas.
http://i18.photobucket.co ... _3131013_1011894332_n.jpg

Foto! Zo bedoel ik dus en idd, door het pak van healthy people kwam ik erachter.
Gaatje vind ik ivm schudden idd niet handig. En ik heb altijd het idee dat het dan sneller bederft, omdat er constant lucht bij komt.
Ivetje, je hebt duidelijk verlof!

Ik lig hier dubbel om dit topic!

Haha! Tja, niks te doen he :P dan krijg je dit soort dingen
quote:Ivetje schreef op 29 maart 2012 @ 12:41:

http://i18.photobucket.co ... _3131013_1011894332_n.jpg

Foto! Zo bedoel ik dus en idd, door het pak van healthy people kwam ik erachter.O, zo! Ik snapte er al helemaal niks van. Heb net een pak ijsthee bekeken wat hier in de kast stond en daar staat niet op hoe je het moet uitschenken trouwens. (zal wel komen omdat het een goedkoop pak is van huismerk).
Ik knijp altijd in het pak als ik inschenk. Hoeft er ook geen lucht bij.
Maar met knijpen klotst het bij mij altijd op het laatst nog. Als ik klaar ben zeg maar

Fijn dat de foto duidelijkheid schept haha!
Nou, ik ben om hoor :-)

Maar dit werkt dus alleen maar bij pakken met een ronde schenktuit dus.

Vroeger was het simpel: geen milieu-onvriendelijke schenktuiten op pakken, maar gewoon met de keukenschaar het puntje van het pak afknippen en met dezelfde schaar een gat in het pak rammen.

Vroeger was alles beter!
Hahaha, ja, het werkt echt idd. Ik doe het ook al jaren zo, maar het is idd een handige truuk. Op de healthy people pakken staat het idd als schenkadvies. plaatje in linkje...

Alleen bij dit soort pakken dus.

Nog een keer 'uitleg', dat pak heeft een ronde dop, die draai je eraf (dus niet zo'n clip ding). Die dop zit niet in het midden, maar meer naar 1 zijkant toe. De meeste mensen zetten hun glas aan de kant van die dop en schenken dan hun sap in. Het "schenkadvies" is dat je het pak andersom naast je glas zet, dus je schenkt over het dichte stuk van het pak heen. (Je hand zit dan bij de dop, ipv bij het dichte stuk).
Gewoon een gaatje prikken, klaar.

Hoe moeilijk kan het zijn ? Zeker als een pak binnen drie dagen op gaat is er niets om je zorgen over te maken.

Jullie zijn al wel zo verstandig om een pak vla/yoghurt plat te knijpen zodat ook de laatste deciliter eruit komt ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik prik al jaren een gaatje. Maar ik heb meestal van die pakken met een clipje.
Juist, Ivetje, lipje! Daar kwam ik dus even niet op, vandaar de wat omslachtige omschrijving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven