Sap zonder klotsen uitschenken

29-03-2012 11:48 58 berichten
Ik ben er eindelijk achter hoe je dit doet, dus ik denk ik meld het even aan alle anderen die met dit probleem worstelen

Zeker bij een nieuw pak, klotst het eruit en spetterd het sap alle kanten op. Wat je moet doen is het pak met de opening aan de bovenkant houden. Normaal schenk je uit met de opening aan de onderkant, maar als je het pak andersom houd komt het er in een vloeiende straal uit. Succes ermee allemaal!

Eigenlijk best een slecht topic dit...maar ben zo blij dat ik DE oplossing heb gevonden haha!
Heb je m al die jaren ondersteboven gehouden dan?
Alle reacties Link kopieren
Als je een extra gaatje maakt bij het lipje aan de andere kant dan het schenkgedeelte klotst het drinken ook niet zo uit het pak.
Op sommige pakken staat dit zelfs vermeld. Maar het maakt inderdaad HET verschil.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Deed je dit serieus altijd verkeerd? Het staat zelfs op veel pakken aangegeven...
quote:Moonlight82 schreef op 29 maart 2012 @ 11:50:

Heb je m al die jaren ondersteboven gehouden dan?
Ik weet nu niet meer of ik heel raar denk, of het een grap is of........

Plaatje kan niet zeker?
quote:Ivetje schreef op 29 maart 2012 @ 11:48:

Wat je moet doen is het pak met de opening aan de bovenkant houden. Normaal schenk je uit met de opening aan de onderkant, maar als je het pak andersom houd komt het er in een vloeiende straal uit. Succes ermee allemaal!

Okee, ik geef het toe. De inhoud van 2 pakken ACE en 1 pak icetea ligt hier nu verspreid over het aanrecht/de keukenvloer/de keukentafel, maar ik snap er nog steeds geen hol van.

Heb je een plaatje?
Ik hou 'm ook altijd met gaat je naar beneden maar als je zorgt dat er genoeg lucht bij komt klotst het echt niet hoor. Uhmmm... Gaatje bovenaan? wist ik ook niet. Maar goed. Ben ook eentje die eerst alles zelf doet om vervolgens de gebruiksaanwijzing te zoeken...
Hoe ik het lees is dat je, wanneer je de sap inschenkt, je het gat op het hoogste punt van het pak houdt.

Dit is niet hoe ik het normaal doe en vind het dan ook wel een goede tip. Ga het eens proberen!
Arme Ivetje. Denk je mensen een goeie tip te geven, blijk je al die jaren de enige die het verkeerd deed
quote:amand1969 schreef op 29 maart 2012 @ 11:54:

[...]

Okee, ik geef het toe. De inhoud van 2 pakken ACE en 1 pak icetea ligt hier nu verspreid over het aanrecht/de keukenvloer/de keukentafel, maar ik snap er nog steeds geen hol van.

Heb je een plaatje?Toch niet zo'n goede tip dus??
quote:amand1969 schreef op 29 maart 2012 @ 11:54:

[...]

Heb je een plaatje?

Gheghe...

Veel mensen 'leunen' met de opening op het glas om te schenken. De opening van het pak zit nooit in het midden van het pak bovenop, maar altijd aan 1 kant. De truc is om, als het pak stil op het aanrecht staat met je glas er links naast, de opening aan de rechterkant van het pak te hebben. Dan kun je beter schenken omdat er geen vacuum ontstaat dat steeds doorbroken wordt.

!! Dus niet de opening aan de linkerkant/de glaskant. Als je linkshandig bent, doe je dit andersom!!
Gewoon aan de andere kant van het pak een gaatje prikken, is het probleem ook opgelost! Lijkt me handiger dan het pak op de kop houden, dat werkt toch niet meer als het pak al half leeg is?
Ik snap er niks van.
DE tip was toch altijd tegen het klokken om een gaatje aan de andere kant te maken? Dus bijv. links het schuit dingetje en rechts een gaatje maken, dan klokt het iig nooit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mundy,dat doe ik dus ook altijd zo,maar het idee van Ivetje snap ik niet.
Maar dat werk toch niet als er zo'n dop op zit die vast zit aan de opening? Dus zo'n rechthoekig plastic geval met een scharnierpunt. Dan zit dat scharnierpunt toch in de weg?
quote:manji schreef op 29 maart 2012 @ 12:01:

Ik snap er niks van. ik ook niet
Zoiets of zoiets
quote:manji schreef op 29 maart 2012 @ 12:02:

Mundy,dat doe ik dus ook altijd zo,maar het idee van Ivetje snap ik niet.

Gewoon het pak aan de andere kant vastpakken Als je rechts bent, pak je normaal het pak vast aan de kant waar je niet uitschenkt, de uitschenkkant zit dan links. Nu pak je hem met je rechterhand aan de kant vast waar de schenktuit zit. Snap je?

Lijkt me alleen zoals ik al zei niet handig als het pak al halfleeg is, dan moet hij toch volledig op de kop om er iets uit te krijgen?
Ik snap hem nog steeds niet.
Als ik dit visualiseer dan zie ik ook echt natte aanrechten/vloeren enz..... dan maar klotsend mijn glas in.....
Mundy,ik snap het. Maar ik doe het op de normale manier en klieder er dan niet mee dus.....

Succes in ieder geval voor degene die er baat bij hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven