Scones kopen

09-03-2011 15:49 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn google is stuk en kan niet vinden waar ik kant en klare of afbak scones kan kopen! Ik geef zondag een High Tea en zorg voor de 'zoete' dingen. Nu ben ik echt geen bak-wonder en wil dus scones kopen. Ik dacht dat ze ze wel bij de AH zouden hebben, maar bij mijn AH hebben ze ze alleen tijdens de feestdagen.

Wie kan me helpen? Ik woon in Deventer.
Bakker?

Zit er een Granny's daar?
jumbo heeft ze volgens ook buiten de feestdagen om, en ook clotted cream
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
In Deventer hebben we de leukste tea-room van Nederland; The Wallstreet Tea Rose.

Walstraat 20

7411 GM Deventer

0570 672525
Buiten dat scones één van de makkelijkste recepten zijn, ik kan het zelfs , heb ik bij de meeste supermarkten ook van die kant en klare pakken om zelf te maken gezien.

Echt helemaal kant en klaar wordt lastiger denk ik. Hier in Rotterdam heb ik flink moeten zoeken om ze kant en klaar te krijgen.
Clotted cream bij de Jumbo??? Ik geloof dat ze er een klant bij hebben
@ Jippertje, bij mijn Jumbo staat ie bij de buitenlandse en speciale kazen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
http://webwinkel.ah.nl/pr ... rt_noscript.modules.build

Dit verkopen ze bij de Appie. Je hoeft alleen maar water bij die bakmix te gooien. Kan niet mislukken! Wel dezelfde dag nog opeten, anders worden ze droog. Open snijden, clotted cream (of anders vers geklopte slagroom) en jam ertussen.. jammie!
anoniem_99043 wijzigde dit bericht op 09-03-2011 16:02
Reden: Gelijk goede link
% gewijzigd
google stuk?!?!
AH heeft ook kant en klare.
quote:_maris_ schreef op 09 maart 2011 @ 16:09:

google stuk?!?!ja, daar heb ik ook even op gegoogeld.

Opgepast, Google stuk
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wat snel jullie reactie! Bedankt...vanavond even bij de Jumbo kijken.

En anders toch maar zelf proberen te bakken (als het echt niet kan mislukken

Ik ken Tea Rose maar had niet bedacht dat ik daar ook los scones kan kopen. Die kan ik ook nog wel even bellen.
quote:_maris_ schreef op 09 maart 2011 @ 16:09:

google stuk?!?!hahaha...ik bedoelde dat ik het zelf niet gevonden kreeg via google. Ik dacht dat dit een redelijk bekende uitspraak was. Sorry...
quote:levenisleuk schreef op 09 maart 2011 @ 16:40:

Wat snel jullie reactie! Bedankt...vanavond even bij de Jumbo kijken.

En anders toch maar zelf proberen te bakken (als het echt niet kan mislukken

Ik ken Tea Rose maar had niet bedacht dat ik daar ook los scones kan kopen. Die kan ik ook nog wel even bellen.Kan echt niet mislukken, ik ben absoluut geen bak-wonder, maar ik heb laatst scones gemaakt en ze waren heerlijk! Gewoon even zoeken op smulweb bijvoorbeeld. En dan even de recepten screenen op makkelijkheid en ingredienten. (er staan er een heleboel bij die allemaal heel ingewikkeld zijn, voor bak-dummies dan)
quote:Waldorf114 schreef op 09 maart 2011 @ 16:02:

http://webwinkel.ah.nl/pr ... rt_noscript.modules.build

Dit verkopen ze bij de Appie. Je hoeft alleen maar water bij die bakmix te gooien. Kan niet mislukken! Wel dezelfde dag nog opeten, anders worden ze droog. Open snijden, clotted cream (of anders vers geklopte slagroom) en jam ertussen.. jammie!

Ik heb deze wel eens gebruikt, waren erg lekker.

En dit recept voor clotted cream:

Klop slagroom met poedersuiker stijf in een kom en roer er precies eenzelfde hoeveelheid ZURE ROOM doorheen. Klaar.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Scones voor Dummies

210 gr zelfrijzend bakmeel

beetje zout

4 eetlepels basterdsuiker

60 gr boter

125 ml melk

Bloem, zout en suiker mengen. Boter in stukjes erdoor en prakken met een vork tot het grove kruimels zijn. De melk erbij (doe maar niet alles in één keer!) en nog wat prakken of even met de vingers kneden, tot het een samenhangend deeg is en niet meer aan de vingers plakt (als het te veel plakt, kan er altijd nog wat meel bij)

Op het aanrecht of een plank storten, met bloem eronder. Met deegroller (of glazen fles) uitrollen tot ong 1 cm dik. Met een borrelglas oid vormpjes uitsteken. Op bakplaat.

10-15 min in de oven op 200-220 graden (na 5 minuten even kijken hoe hard ze bruin worden. Ze mogen íets bruin zijn, pas wel op voor te veel onderwarmte).

hopelijk heb ik het recept zo simpel genoeg opgeschreven!
In Engelse winkels kun je scones en clotted cream kopen. In leiden zit bijvoorbeeld zo,n winkel.
quote:Juultje schreef op 09 maart 2011 @ 16:51:

[...]

Ik heb deze wel eens gebruikt, waren erg lekker.

En dit recept voor clotted cream:

Klop slagroom met poedersuiker stijf in een kom en roer er precies eenzelfde hoeveelheid ZURE ROOM doorheen. Klaar.Zure room? Mascarpone toch? En dan zonder poedersuiker?
Bij de Bakkerswinkel kan je ze kopen, zijn heerlijk!
quote:Kastanjez schreef op 09 maart 2011 @ 17:04:

Scones voor Dummies

210 gr zelfrijzend bakmeel

beetje zout

4 eetlepels basterdsuiker

60 gr boter

125 ml melk

Bloem, zout en suiker mengen. Boter in stukjes erdoor en prakken met een vork tot het grove kruimels zijn. De melk erbij (doe maar niet alles in één keer!) en nog wat prakken of even met de vingers kneden, tot het een samenhangend deeg is en niet meer aan de vingers plakt (als het te veel plakt, kan er altijd nog wat meel bij)

Op het aanrecht of een plank storten, met bloem eronder. Met deegroller (of glazen fles) uitrollen tot ong 1 cm dik. Met een borrelglas oid vormpjes uitsteken. Op bakplaat.

10-15 min in de oven op 200-220 graden (na 5 minuten even kijken hoe hard ze bruin worden. Ze mogen íets bruin zijn, pas wel op voor te veel onderwarmte).

hopelijk heb ik het recept zo simpel genoeg opgeschreven! Bedankt! Als je het zo opschrijft, zou ik het moeten kunnen. Misschien toch maar eens proberen....
AH heeft afgelopen jaren de afbakvariant gehad rond Pasen. Dan zouden ze nu toch wel ongeveer in de winkel moeten liggen.
Die bakmix van AH (van Homemade) kan écht niet misgaan, mijn kinderen kunnen het zelfs.

Lekker ook gewoon met mascarpone en jam.
Bij ons bij de jumbo hebben ze ze kant en klaar en erg lekker.
quote:rosanna08 schreef op 09 maart 2011 @ 16:01:

@ Jippertje, bij mijn Jumbo staat ie bij de buitenlandse en speciale kazen Ik ga opzoek, bedankt! :-)
quote:Cateautje schreef op 09 maart 2011 @ 15:57:

In Deventer hebben we de leukste tea-room van Nederland; The Wallstreet Tea Rose.

Walstraat 20

7411 GM Deventer

0570 672525Ja das echt een topper!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven