Sergio Herman stopt met Oud Sluis

12-05-2012 10:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sergio Herman stopt met Oud Sluis

SLUIS - Topkok Sergio Herman wil stoppen met zijn driesterrenrestaurant Oud Sluis. De Zeeuwse meesterchef heeft ook al een datum in zijn hoofd waarop hij de deuren van het befaamde etablissement sluit.

Dat zegt hij in een interview met het Vlaamse De Tijd. De chef vindt de werkdruk in het toprestaurant te hoog om het tot zijn vijftigste vol te houden. Hij is nu 42. De precieze datum wil hij nog niet onthullen.

Herman wil zijn aandacht richten op een nieuw restaurant in het buitenland. Daarnaast heeft hij nog een luxebrasserie in Cadzand en opent eind 2013 een restaurant in Antwerpen.

Mmm lekker ding. Geen idee hoor waarom ik het topic open, oja om nog even uit te stellen dat ik aan de gang moet.

Ik heb nog nooit bij hem gegeten maar vind het altijd genieten als ik hem op tv zie.

Een van jullie wel eens bij hem gegeten?

Jammer dat het 3 * restaurant gaat sluiten?

Totaal aantal stemmen: 20

Ja (50%)
Nee Geen stemmen
Maakt mij niet uit (10%)
Toch te duur om te eten (30%)
Wie is Sergio? (10%)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja! Was heerlijk, maar toen het was wel een beetje stijf. Maar dan praat ik over 12(?) jaar terug.
Ja, een keer. Met zn vieren voor 1200 euro. Eens maar nooit meer... wat een overgewaardeerde toko. Je krijgt geen fatsoenlijke hap, alleen maar "frutjes".

Ik ging met honger naar buiten en ben patat gaan eten!
Stoppen op een hoogtepunt en nog even de omzet omhoog boosten. Want nú kun je er nog eten, slimme zet in deze economisch moeilijke tijden. Kan hij het goed verkopen. Reuze knap om zoveel sterren te bemachtigen.

1200 euro voor 4 personen? Beetje boven mijn budget! Vind uiteten gaan sowieso zonde van mijn tijd en geld.
quote:Bergje65 schreef op 12 mei 2012 @ 10:23:

Ja, een keer. Met zn vieren voor 1200 euro. Eens maar nooit meer... wat een overgewaardeerde toko. Je krijgt geen fatsoenlijke hap, alleen maar "frutjes".

Ik ging met honger naar buiten en ben patat gaan eten!Ah dat is jammer. Ik vind het een godsvermogen. Dan zou je voor dat geld toch op zijn minst met een vol gevoel moeten weggaan. Kookte hij zelf ook die avond?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ja , ik denk nu drie jaar geleden.

We hebben daar gelunched en ik vond het een fantastische ervaring.

We hadden het ontdek (?) menu.

Ik geloof 9 gangen (gangetjes)

Mondorgasme noem ik het.

Geweldig.

Het enige minpuntje was dat we nog naar huis moesten rijden (ong 2 uur in de auto)

Ik zou het heel graag nog een keer doen maar dan met overnachting in de buurt.

Als je de kans krijgt MV, zou ik je aanraden om er te gaan genieten als het nog kan...
Ach, hij begint ook weer wat nieuws.

1200 euro... Wat een geld! Ik hou erg van uit eten gaan en heb groot respect voor sterrenkoks, via werk ook wel eens in driesterrenrestaurants geweest, maar dat is echt te gortig.

Vind het zelf leuker om leuke etnische restaurantjes te bezoeken voor een normale prijs, of juist thuis op een hoger niveau te koken.
quote:eefjewentelteefje schreef op 12 mei 2012 @ 10:28:

Als je de kans krijgt MV, zou ik je aanraden om er te gaan genieten als het nog kan...

Ik zou zielsgraag heen willen maar helaas geen geld ervoor.

Kan hij niet een soort aktie opzetten waarbij je etentje kan winnen?
Ha, zelfs al mag je er gratis heen, van de fooi zul je ergens anders al goed kunnen eten!
Herman Den Blyker kookt ook niet zelf elke avond in zijn restaurant.Iedereen heeft wel eens een dag vrij daar zijn de sous-chef's voor.

Zijn restaurant Pure C is een stuk goedkoper misschien een aanrader om daar eens te eten:-))
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 mei 2012 @ 10:48:

[...]

Ik zou zielsgraag heen willen maar helaas geen geld ervoor.

Kan hij niet een soort aktie opzetten waarbij je etentje kan winnen?

Wij zijn ook (nog) niet terug geweest omdat we er geen geld voor hebben.

Ik weet niet wat we er voor hebben betaald maar goedkoop was het vast niet.

Maar als je het kunt waarderen is het geld wel waard.

Ik zie op dat niveau eten als een kunstvorm.

Bij de brasserie in Cadszand schijnt het ook goed toeven zijn maar wel veel goedkoper

Heb je ooit 3 sterren gegeten MV?
@ ElleMichelle ; ja Pure C bedoel ik.
Ik ben er 3 keer geweest maar was echt geen 300 Euro pp kwijt! Als je hele dure wijn bestelt, kom je daar makkelijk aan, maar het kan echt wel voor minder. En met honger naar buiten vind ik weer zo'n cliché over sterrenrestaurants. Zelfs de mannen die stevige eters zijn hadden echt genoeg gegeten.
Als je er van houdt om een groot stuk vlees op je bord te krijgen als je uit eten gaat, met 2 verschillende soorten groente en gebakken aardappeltjes of frietjes dan denk ik dat je vooral niet naar een Oud Sluis moet gaan. Je weet van te voren dat wat je hier te eten krijgt haute cuisine is.

Als mensen zeggen dat ze met honger naar buiten gaan heb ik daar ook altijd m'n vraagtekens bij. Feit is dat je in een restaurant meestal iets van ca. 350 gram eten krijgt. Of dit nou over 2 of 8 gangen verdeelt is. Het lijkt misschien minder bij 8 gangen omdat het over kleinere porties verdeelt is maar meestal krijg je juist eerder iets meer bij 8 gangen dan minder.

Ik heb er nog nooit gegeten maar zou het graag willen. Maar eerst wil ik naar de Librije!
quote:eefjewentelteefje schreef op 12 mei 2012 @ 10:56:

[...]

Heb je ooit 3 sterren gegeten MV?

Nee alleen in een 1 sterrenrest. Was met het werk van mijn ex. Wat jammer is dat ik toen nog helemaal niet bezig was met eten. Ik was erg jong. Wel erg genoten weet ik nog.

Toen ik beter financieel zat heb ik nog geprobeerd bij sterrenrest te boeken in de Restaurantweek. Helaas toen steeds achter het net gevist.

Ik heb wel een leuk kookboekje met recepten van die sterrenkoks.
Mijn nummer 1 is Beluga. Wat een heerlijk restaurant is dat! Nummer 2 librije omdat zij nog wel ganzenlever hebben . Nummer 3 denk ik Yamazoto en Supperclub.
quote:Mac123 schreef op 12 mei 2012 @ 11:17:

Mijn nummer 1 is Beluga. Wat een heerlijk restaurant is dat! Nummer 2 librije omdat zij nog wel ganzenlever hebben . Nummer 3 denk ik Yamazoto en Supperclub.Ik ben geloof ik 3 of 4 jaar geleden in de rest.week bij de Supperclub (boot) geweest in Amsterdam. Maar die bedoel je toch niet? Die heeft geen ster.
Bij Sergio nog nooit gegeten, wel een keer bij de Librije. Toen hadden ze nog maar 1 ster. Is al járen geleden maar ik weet nog wel dat ik het hoofdgerecht (fazant met zuurkool en een rode wijn saus) niet heel bijzonder vond. Toetje daarentegen was goddelijk. De bijgerechten ook. Voorafje weet ik niet meer.

Ik zou graag vaker echt duur uit eten gaan. Toen mijn ouders 50 jaar getrouwd waren zijn we naar de Herberg geweest in Fluitenberg (vlak bij Hoogeveen). Mén, dát was lekker! Het verrassingsmenu van in totaal 9 gangen. Ben proppievol naar buiten gerold. Dit is een restaurant wat binnenkort een ster krijgt.

De prijs vond ik allezins meevallen. We waren geloof ik met 20 man en het heeft nog geen 2200 euro gekost.
Ik vraag me wel af hoe goed die sterrententen en sowieso het duurdere segment restaurants nog lopen. Het is crisis en heel veel van die tenten hebben nogal wat zakelijk publiek (als de baas betaalt reserveer je daar een stuk makkelijker), vooral voor de lunches. Zal best lastig zijn in deze tijden.
Sergio is op zich al een toetje:-))
Het is niets voor niets dat supermarkten met feestdagen steeds meer omzetten.Er wordt veel meer uitgebreid thuis gegeten.

Deze week in Herrie XXL konden we al zien dat Deventer binnenkort ook weer een failliet restaurant krijgt.

Bij de andere 3 deelnemers zat het propvol door hun actie verhoog de omzet in Deventer bleef het stil....
En dat zijn veeeeeel goedkopere restaurants!
quote:ElleMichelle schreef op 12 mei 2012 @ 13:37:

Sergio is op zich al een toetje:-))Met je eens. Lekker ding. Lijkt mij wel leuk een partner te hebben die kok is (nadeel is alleen de werktijden).
Ha, die koks willen thuis vast alleen maar simpele dingen eten. Als je de hele dag met luxe liflafjes bezig bent...
quote:mienbillekesjeuken schreef op 12 mei 2012 @ 13:42:

En dat zijn veeeeeel goedkopere restaurants!Ja met jullie eens. Maar het is ook gewoon niet meer vaak te doen uit eten gaan als je naar de prijzen kijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven