Sergio Herman stopt met Oud Sluis

12-05-2012 10:17 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sergio Herman stopt met Oud Sluis

SLUIS - Topkok Sergio Herman wil stoppen met zijn driesterrenrestaurant Oud Sluis. De Zeeuwse meesterchef heeft ook al een datum in zijn hoofd waarop hij de deuren van het befaamde etablissement sluit.

Dat zegt hij in een interview met het Vlaamse De Tijd. De chef vindt de werkdruk in het toprestaurant te hoog om het tot zijn vijftigste vol te houden. Hij is nu 42. De precieze datum wil hij nog niet onthullen.

Herman wil zijn aandacht richten op een nieuw restaurant in het buitenland. Daarnaast heeft hij nog een luxebrasserie in Cadzand en opent eind 2013 een restaurant in Antwerpen.

Mmm lekker ding. Geen idee hoor waarom ik het topic open, oja om nog even uit te stellen dat ik aan de gang moet.

Ik heb nog nooit bij hem gegeten maar vind het altijd genieten als ik hem op tv zie.

Een van jullie wel eens bij hem gegeten?

Jammer dat het 3 * restaurant gaat sluiten?

Totaal aantal stemmen: 20

Ja (50%)
Nee Geen stemmen
Maakt mij niet uit (10%)
Toch te duur om te eten (30%)
Wie is Sergio? (10%)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als je veel eten voor je geld wilt moet je gaan wokken.All in voor 25 euro bij de meeste Wokrestaurants
quote:mienbillekesjeuken schreef op 12 mei 2012 @ 13:46:

Ha, die koks willen thuis vast alleen maar simpele dingen eten. Als je de hele dag met luxe liflafjes bezig bent...

Geeft niet, leert hij het mij maar.

Een workshop bij zon chefkok lijkt me ook geweldig. Lees zo nu en dan eens van forummers dat ze het gedaan hebben. Pauline, jij toch ook?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:ElleMichelle schreef op 12 mei 2012 @ 13:47:

Als je veel eten voor je geld wilt moet je gaan wokken.All in voor 25 euro bij de meeste Wokrestaurants4 keer gedaan maar bij eentje was het maar lekker. Nee ben niet zo van het wokken.
Ik ben ook niet van het wokken maar mijn buik komt wel vol van wat al klaar staat in het buffet:-))

Voor een verjaardagsfeest ed vind ik dat leuk om te doen.
quote:nike schreef op 12 mei 2012 @ 10:27:

Stoppen op een hoogtepunt en nog even de omzet omhoog boosten. Want nú kun je er nog eten, slimme zet in deze economisch moeilijke tijden. Kan hij het goed verkopen. Reuze knap om zoveel sterren te bemachtigen.

1200 euro voor 4 personen? Beetje boven mijn budget! Vind uiteten gaan sowieso zonde van mijn tijd en geld.Sergio zit altijd bomvol, daar moet je echt maanden en maanden van te voren reserveren voor een diner.
quote:ElleMichelle schreef op 12 mei 2012 @ 13:37:

Sergio is op zich al een toetje:-))Brrrr enge man vind ik het.
De Bourgondier in Wehl is een gezellig buffetrestaurant (Nederlands) wel duurder dan die chinese wokrestaurants
quote:pearle schreef op 12 mei 2012 @ 13:54:

[...]

Sergio zit altijd bomvol, daar moet je echt maanden en maanden van te voren reserveren voor een diner.Librije idem dito

Heb me wel eens verbaasd als ik hem zag koken op tv, armbanden aan, ringen, dat is toch niet hygienisch?
Wij gaan regelmatig uit eten, soms bij goedkope eetcafés en soms bij goeie restaurants. Het valt mij sinds de euro op, dat effe eten bij een eetcafé in verhouding best duur is: met z'n tweeen zit je met 3 gangen en een wijntje, biertje en koffie na al snel aan de 80 euro. Terwijl je, wanneer je bij een goed restaurant gaat eten, voor 125 euro klaar bent. Maar dan ben je wel de hele avond onder de pannen, en eet je echt iets bijzonders.

Vriend en ik gaan dus liever niet meer naar eetcafé's, maar dan maar wat minder vaak, en veeeeel lekkerder naar een goed restaurant.

Overigens pas bij een sterrentent wezen eten en toen moesten we iets van 250 euro afrekenen. Maar wat was het goddelijk lekker. Een mond-orgasme inderdaad. En dan de manier waarop je in de watten gelegd wordt... Echt elke euro waard.
Ja, workshop lijkt me ook leuk. Maar ben al heel blij met goede boeken, internet en FoodTube/YouTube. Kun je al zoveel van leren.

Goede restaurants hoeven niet duur te zijn, sterrenrestaurants wel. Dus ach... treetje lager kan net zo lekker zijn!

Ik lees graag de recensies van Johannes van Dam, die moet niks hebben van hip gefrobel zoals bijvoorbeeld El Bulli. En die recenseert genoeg met name etnische tentjes met een 9 waar je voor weinig geld terecht kan. Groupon heeft soms nog wel eens een leuke deal met de betere tentjes, laatst hadden ze een Groupon Gold voor een van de sterrenzaken.

Voor de meeste mensen is dit echt onbereikbaar. Als ik echt heel veel geld zou hebben en er niet over na zou hoeven denken zou ik wel gaan. Maar anders....
quote:pearle schreef op 12 mei 2012 @ 13:59:

[afbeelding]

Heb me wel eens verbaasd als ik hem zag koken op tv, armbanden aan, ringen, dat is toch niet hygienisch?Ik verbaas mij er ook over, niet hygienisch maar ook gevaarlijk als je ergens achter blijft haken. En bij de Smaakpolitie hoor je ook dat je goed schoeisel aan moet hebben en de mouwen naar beneden (voor veiligheid) maar dat zie je ook niet overal.
Is dat de man van ellemieke vermolen?
Ja

Hoe lekker het eten ook is een mond orgasme krijg ik alleen van bonbons;-))
@mv; klopt inderdaad, heb een keer een workshop gedaan bij Erik van Loo in Parkheuvel. Geweldige ervaring.

Helemaal eens met Katherina: liever af en toe eten in een echt goed (sterren)restaurant dan veel vaker in een eetcafe of wokrestaurant. Ik wil dan ook echt verwend worden en dingen te eten krijgen die ik zelf nooit zal maken.

Een carpaccio, varkenshaasje met groente en ijs met warme kersen toe, kan ik zelf ook wel op tafel zetten (en heb dan waarschijnlijk nog beter vlees ook).

Volgende maand naar Da Vinci in Maasbracht.
quote:Pauline65 schreef op 12 mei 2012 @ 14:33:

@mv; klopt inderdaad, heb een keer een workshop gedaan bij Erik van Loo in Parkheuvel. Geweldige ervaring.

Helemaal eens met Katherina: liever af en toe eten in een echt goed (sterren)restaurant dan veel vaker in een eetcafe of wokrestaurant. Ik wil dan ook echt verwend worden en dingen te eten krijgen die ik zelf nooit zal maken.

Een carpaccio, varkenshaasje met groente en ijs met warme kersen toe, kan ik zelf ook wel op tafel zetten (en heb dan waarschijnlijk nog beter vlees ook).

Volgende maand naar Da Vinci in Maasbracht.Erik is ook zo leuk he, geniet altijd zo van hem in Topchefs.
quote:Pauline65 schreef op 12 mei 2012 @ 14:33:

Een carpaccio, varkenshaasje met groente en ijs met warme kersen toe, kan ik zelf ook wel op tafel zetten (en heb dan waarschijnlijk nog beter vlees ook

Volgende maand naar Da Vinci in Maasbracht.

Hier helemaal mee eens.

Ik betaal liever meer voor heel goed eten wat we zelf niet kunnen maken, dan maar wat minder uit eten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 mei 2012 @ 13:43:

[...]

Met je eens. Lekker ding. Lijkt mij wel leuk een partner te hebben die kok is (nadeel is alleen de werktijden).

Mijn man is kok maar werkt niet (meer) als kok. Ik kook dus eigenlijk nooit, al jááren niet meer en ik eet iedere dag errug lekker.

Helemaal sinds Ziggo 24Kitchen uitzend, manlief kijkt erg graag naar het programma van Angelique Schmeinck en doet daar altijd veel inspiratie op. Ook kijkt hij graag naar Rudolph van Veen en tegenwoordig krijg ik echt de lekkerste koekjes, cakes, taarten en desserts te eten.

Ik hoef denk ik niet te vertellen dat dit wel funest is voor je gewicht?
Ik heb samengewoond met een kok. Hij kookte NOOIT thuis, hij was ook blij dat hij een dagje vrij was

Wel veel van hem geleerd op kookgebied.... Bij DaVinci heb ik ook ooit gegeten, ik vond de prijs-kwaliteit niet goed. (oftewel: te duur)

Boreas in Heeze (twee sterren) vond ik wel top! Op mijn verlanglijstje staat nu Beluga Maastricht. Lijkt me heerlijk.

Even terug naar Sergio Herman; ik vind het beslist geen toetje en ik vind hem ook niet sympathiek, bovendien verrsta ik hem nooit, dat Zeeuwse accent!
Je moet het ook een beetje treffen (alhoewel dat eigenlijk niet zou moeten mogen op topniveau). Wij wonen redelijk in de buurt van Boreas en zijn daar al meerdere malen geweest voor lunch of diner, samen of met vrienden. De laatste keer was het echt een aanfluiting. Achteraf bleek dat Nico en Sonja er die avond niet waren en ze hebben het goed opgelost; maar dat kan gewoonweg niet op dat niveau. Als me dat de eerste keer was gebeurd was ik er nooit meer naar teruggegaan.

Een keer eerder bij Da Vinci geweest en die avond klopte werkelijk alles; ben benieuwd of dat nu weer zo is.
Wat ik ook echt een fantastisch en goed betaalbaar restaurant vind is TOV in Schagen (NH). Zij hebben de afgelopen drie jaar een bib gourmand gekregen en ik heb daar werkelijk nog nóóit iets te eten gekregen dat niet lekker was!

Als jullie eens in de buurt zijn, 't is echt een aanrader!
Workshops zijn zó leuk! Twee keer gedaan: één keer bij Akiro Oshima van Yamazato en één keer bij Jean Jacques Menanteau in Excelsior (workshop schaal- en schelpdieren). Vooral de eerste was een eye opener! Onvoorstelbaar wat je daar in drie uur leerde. En een superlunch daarna. Bovendien vond ik Oshima een onzettend leuke man, hoewel zijn personeel volgens mij voor hem bibberde .

Helaas zijn zulke workshops duur, ik heb beide keren rond de 250 euro betaald. Maar ik had het er graag voor over, ik heb er nog steeds plezier van. MV, kan je zoiets niet een keer voor je verjaardag vragen of zo, van een aantal mensen tegelijk?
Jammer dat hij er mee stopt maar wel begrijpelijk. En met alle respect, honger hebben na het eten in een sterrenrestaurant en dan je volvreten met patat, ga dan naar een eetcafe. In een restaurant op dit niveau met 3 sterren is het onmogelijk dat je met honger naar huis gaat. Dit is wel zo goed afgestemd dat je wel een enorme veelvraat moet zijn om hier met honger vandaan te gaan.

Als ik uit eten ga wil ik eten wat ik thuis niet na kan maken. Een goede biefstuk, sushi of whatever kan ik zelf ook maken. Ik wil verrast worden met ingredienten waar ik zelf niet of moeilijk aan kan komen. Heerlijk zo'n avondje op en top verwend worden!
quote:sri schreef op 12 mei 2012 @ 16:18:

Workshops zijn zó leuk! Twee keer gedaan: één keer bij Akiro Oshima van Yamazato en één keer bij Jean Jacques Menanteau in Excelsior (workshop schaal- en schelpdieren). Vooral de eerste was een eye opener! Onvoorstelbaar wat je daar in drie uur leerde. En een superlunch daarna. Bovendien vond ik Oshima een onzettend leuke man, hoewel zijn personeel volgens mij voor hem bibberde .

Helaas zijn zulke workshops duur, ik heb beide keren rond de 250 euro betaald. Maar ik had het er graag voor over, ik heb er nog steeds plezier van. MV, kan je zoiets niet een keer voor je verjaardag vragen of zo, van een aantal mensen tegelijk?

Klinkt leuk die workshop. Heb je het later thuis ook nog vaker iets mee gedaan?

Ik zet mij binnenkort gewoon op RP en vermeld dat mijn voorkeur uitgaat naar topkoks.

Van een forumster heb ik een keer kopieen gehad van de gerechten die ze hadden gemaakt bij de workshop. Helaas geen fotos erbij, dat was helemaal leuk geweest.
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 mei 2012 @ 22:10:

[...]

Klinkt leuk die workshop. Heb je het later thuis ook nog vaker iets mee gedaan?

Ik zet mij binnenkort gewoon op RP en vermeld dat mijn voorkeur uitgaat naar topkoks.

Van een forumster heb ik een keer kopieen gehad van de gerechten die ze hadden gemaakt bij de workshop. Helaas geen fotos erbij, dat was helemaal leuk geweest.

MV, zet je emailadres even op xxx@gmail.com. Dan probeer ik morgen de twee programma's voor je te scannen. Je moet dan zelf maar kijken wat je er aan hebt: Menanteau heeft bij de recepten alleen de ingrediënten vermeld, maar niet de bereidingswijze. Maar ik kijk wel even wat ik verder nog voor je bij elkaar kan harken. Weet niet of ik het morgen allemaal voor elkaar krijg, maar dan in elk geval binnenkort.

En of je via RP aan een topkok wilt komen? Ik heb altijd het idee dat het allemaal kleine mannetjes met hele grote ego's zijn (behalve Herman den Blijker. Dat is een hele grote man met een nog veel groter ego). Joh, die zijn helemaal niet aardig genoeg voor jou!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven