slagroomversteviger

03-02-2010 22:34 29 berichten
Weet iemand wat slagroomversteviger is en waar ik het kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Mocca creme? Creme van slagroom? Dat is nieuw voor mij.... Als je echt creme wilt zoals bij de bakker een creme-gebakje of een mokkataart van de hema of een mokkaschnitt van maitre paul.... mokkaschuimgebakjes enz enz......

dan moet je geen slagroom gebruiken en ben je dus ook geen klopklop nodig. Wil niet graag de betweter uithangen maar ben zelf banketbakker 36 uur per week... En die Creme maak je niet van slagroom maar van boter of margarine. Ik weet niet of je interesse hebt maar ik zou wel een paar recepten voor je kunnen opschrijven van uit mijn studieboeken van de bakkersschool. Gemaakt van dingen die je gewoon in de supermarkt kan krijgen zoals boter suiker en geleroom (die je zelf ff moet maken met het pakje van dr oetker)

Let me know oke?
quote:karintenhof schreef op 17 februari 2010 @ 19:09:

Mocca creme? Creme van slagroom? Dat is nieuw voor mij.... Als je echt creme wilt zoals bij de bakker een creme-gebakje of een mokkataart van de hema of een mokkaschnitt van maitre paul.... mokkaschuimgebakjes enz enz......

dan moet je geen slagroom gebruiken en ben je dus ook geen klopklop nodig. Wil niet graag de betweter uithangen maar ben zelf banketbakker 36 uur per week... En die Creme maak je niet van slagroom maar van boter of margarine. Ik weet niet of je interesse hebt maar ik zou wel een paar recepten voor je kunnen opschrijven van uit mijn studieboeken van de bakkersschool. Gemaakt van dingen die je gewoon in de supermarkt kan krijgen zoals boter suiker en geleroom (die je zelf ff moet maken met het pakje van dr oetker)

Let me know oke?Mag ik ook antwoorden? Graag!
ik zal dit weekend posten ik ga namelijk nu op bed want de wekker gaat om 1.15
Van het weekeinde nog wat tips verzameld voor opgeklopt eiwit, een deel van de tips komt uit "Cook&Chemist":

- voeg enkele druppels citroensap toe.

- of een snufje zout.

- of poedersuiker.

- gebruik een koperen kom om de eiwit in te kloppen.

Over slagroom vond ik de volgende tip:

- gebruik koude slagroom (onder de 10 graden celcius)

- gebruik room met minimaal 20% en bij voorkeur 30-35%

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven