slagroomversteviger

woensdag 3 februari 2010 om 22:51
Hebben ze gewoon in de supermarkt bij de bakproducten. Klop-fix, klop-vast, klop klop, geen idee hoe het tegenwoordig heet, maar ik heb alledrie de namen al eens in mijn kast gehad.
Ik gebruik altijd halve hoeveelheid, dat is al voldoende. Oh, lees dat je het voor mokkacreme wilt gaan gebruiken... dan is het niet erg als het wat stijver wordt, zeker als het verdund wordt met koffie. Wel oppassen met kloppen, want de slagroom wordt sneller stijf dan je gewend bent. Voor je het weet is het boter en dat is ook niet de bedoeling.
Ik gebruik altijd halve hoeveelheid, dat is al voldoende. Oh, lees dat je het voor mokkacreme wilt gaan gebruiken... dan is het niet erg als het wat stijver wordt, zeker als het verdund wordt met koffie. Wel oppassen met kloppen, want de slagroom wordt sneller stijf dan je gewend bent. Voor je het weet is het boter en dat is ook niet de bedoeling.
woensdag 3 februari 2010 om 23:09
woensdag 3 februari 2010 om 23:52

donderdag 4 februari 2010 om 16:38
quote:mamzelle schreef op 03 februari 2010 @ 22:47:
Wil je het recept hier plakken?
Ik ben nog op zoek naar de lekkerste mokka schuimtaart van mijn tante. En daar zat mokka creme in, naast mokka schuim natuurlijk.Hazelnootschuimtaart
Ingredienten
200 gr blanke hazelnoten
1,5 el maizena
4 eiwitten
249 gr (poeder)suiker
75 gr poedersuiker
50 ml versgezette pittige (espresso)koffie
500 ml slagroom
2 zakjes slagroomversteviger
8 chocolaatjes
Bereiding
Verwarm de oven voor op 100 graden.
Maak drie cirkels van 18 cm doorsnee op bakpapier.
Maal 150 gr hazelnoten fijn en schep de maizena er door.
Klop in een vetvrije kom de 4 eiwitten zo stijf dat er pieken blijven staan. Voeg al kloppend in gedeelten de 240 gr (poeder)suiker toe en blijf kloppen tot het deeg taai wordt en gaat glanzen.
Schep het notenmengsel luchtig door het de geklopte eiwitten en strijk het in de cirkels uit. Strijk de bovenkant glad.
Laat het in de oven in 1 uur drogen, met de overdeur op een kier, en daarna afkoelen.
Hak de rest van de hazelnoten grof en rooster ze in een droge koekenpan goudbruin.
Los de poedersuiker op in de koffie. Klop in een grote kom de slagroom stijf met de koffie en de slagroomversteviger.
Bestrijk de cirkels elk met een kwart van de mokkaroom en leg ze op een schaal op elkaar. Bestrijk de zijkant rondom met de helft van de overgebleven mokkaroom en druk de geroosterde hazelnoten er tegenaan.
Garneer de taart met de mokkaroom, poedersuiker en chocolaatjes.
Wil je het recept hier plakken?
Ik ben nog op zoek naar de lekkerste mokka schuimtaart van mijn tante. En daar zat mokka creme in, naast mokka schuim natuurlijk.Hazelnootschuimtaart
Ingredienten
200 gr blanke hazelnoten
1,5 el maizena
4 eiwitten
249 gr (poeder)suiker
75 gr poedersuiker
50 ml versgezette pittige (espresso)koffie
500 ml slagroom
2 zakjes slagroomversteviger
8 chocolaatjes
Bereiding
Verwarm de oven voor op 100 graden.
Maak drie cirkels van 18 cm doorsnee op bakpapier.
Maal 150 gr hazelnoten fijn en schep de maizena er door.
Klop in een vetvrije kom de 4 eiwitten zo stijf dat er pieken blijven staan. Voeg al kloppend in gedeelten de 240 gr (poeder)suiker toe en blijf kloppen tot het deeg taai wordt en gaat glanzen.
Schep het notenmengsel luchtig door het de geklopte eiwitten en strijk het in de cirkels uit. Strijk de bovenkant glad.
Laat het in de oven in 1 uur drogen, met de overdeur op een kier, en daarna afkoelen.
Hak de rest van de hazelnoten grof en rooster ze in een droge koekenpan goudbruin.
Los de poedersuiker op in de koffie. Klop in een grote kom de slagroom stijf met de koffie en de slagroomversteviger.
Bestrijk de cirkels elk met een kwart van de mokkaroom en leg ze op een schaal op elkaar. Bestrijk de zijkant rondom met de helft van de overgebleven mokkaroom en druk de geroosterde hazelnoten er tegenaan.
Garneer de taart met de mokkaroom, poedersuiker en chocolaatjes.