slagroomversteviger

03-02-2010 22:34 29 berichten
Weet iemand wat slagroomversteviger is en waar ik het kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik vind het wel een grappig woord .
Hoe weet je dan dat het bestaat als je niet weet wat het is?
*is nu ook nieuwsgierig naar slagroomversteviger*
Klop Klop is toch zoiets?
Jullie kunnen lachen...maar het bestaat echt!

Het heet Klop-fix, zijn kleine/blauwe zakjes en je koopt ze per 5 geloof ik. Elke supermarkt heeft ze denk ik, bij de bakspullen.
Dit zegt Google:

Klopvast dus...zie google
Maar eh... Wat is dan het doel? Je kan je slagroom toch zo stijf kloppen als je zelf wil?
Ik heb het in een recept gevonden. Maar klop-fix/klopvast dus. Ziet er uit als iets wat ze in de supermarkt zouden moeten hebben, dus ga binnenkort maar eens kijken. Bedankt!
Het wordt mokkacreme, en er moet dus ook koffie bij. Denk dat dit er bij wordt omdat de koffie de slagroom anders te dun maakt.
Wil je het recept hier plakken?

Ik ben nog op zoek naar de lekkerste mokka schuimtaart van mijn tante. En daar zat mokka creme in, naast mokka schuim natuurlijk.
Sahnesteif

Wat een geweldig woord, dat kunnen alleen de oorsterburen bedenken.
Hebben ze gewoon in de supermarkt bij de bakproducten. Klop-fix, klop-vast, klop klop, geen idee hoe het tegenwoordig heet, maar ik heb alledrie de namen al eens in mijn kast gehad.

Ik gebruik altijd halve hoeveelheid, dat is al voldoende. Oh, lees dat je het voor mokkacreme wilt gaan gebruiken... dan is het niet erg als het wat stijver wordt, zeker als het verdund wordt met koffie. Wel oppassen met kloppen, want de slagroom wordt sneller stijf dan je gewend bent. Voor je het weet is het boter en dat is ook niet de bedoeling.
Sahnesteif, klinkt een beetje viezig
quote:gazelle schreef op 03 februari 2010 @ 22:52:

Sahnesteif, klinkt een beetje viezig

net als dat Geil leuk betekend.

Ik heb een ongelofelijk geile taart gemaakt met Sahnesteif.

mmm wat klinkt dat lekker.
Hm kenden jullie dat spul echt niet? Ik kan niet koken of bakken of wat dan ook, maar kende het wel.

Als je chocoladebollen gaat maken moet je dat er ook in doen, anders wordt het een grote drabzooi. Zal dus wel voor meer recepten gelden.
Geile sahnesteif heb je daar!
Vind de slagroom er trouwens niet veel lekkerder op worden met dat spul erin. Maar, als het van je taart afloopt is het ook niet goed natuurlijk.
Tip: Je kunt ook 2 eetlepels poedersuiker gebruiken ipv slagroomversteviger. Heb laatst ook een mokkataart gemaakt en deze tip toegepast, het werkte heel goed en het voordeel is dat het geen chemische troep is (al weet ik niet precies wat er in slagroomversteviger zit).
Ahum, die "chemische troep" bestaat uit wat suiker, wat bakpoeder en wat aardappelzetmeel. En dat allemaal in de juiste verhoudingen door elkaar gemikt. Dus.
Klop fix..gewoon in het bakrijtje in de supermarkt...
Als je zelf ongeklopte slagroom stijf klopt,is een zakje versteviger wel handig. Het blijft langer stijf, en dat is vooral handig bij bijvoorbeeld toefjes op de taart. Dan blijft het mooi en zakt het niet in.
quote:mamzelle schreef op 03 februari 2010 @ 22:47:

Wil je het recept hier plakken?

Ik ben nog op zoek naar de lekkerste mokka schuimtaart van mijn tante. En daar zat mokka creme in, naast mokka schuim natuurlijk.Hazelnootschuimtaart

Ingredienten

200 gr blanke hazelnoten

1,5 el maizena

4 eiwitten

249 gr (poeder)suiker

75 gr poedersuiker

50 ml versgezette pittige (espresso)koffie

500 ml slagroom

2 zakjes slagroomversteviger

8 chocolaatjes

Bereiding

Verwarm de oven voor op 100 graden.

Maak drie cirkels van 18 cm doorsnee op bakpapier.

Maal 150 gr hazelnoten fijn en schep de maizena er door.

Klop in een vetvrije kom de 4 eiwitten zo stijf dat er pieken blijven staan. Voeg al kloppend in gedeelten de 240 gr (poeder)suiker toe en blijf kloppen tot het deeg taai wordt en gaat glanzen.

Schep het notenmengsel luchtig door het de geklopte eiwitten en strijk het in de cirkels uit. Strijk de bovenkant glad.

Laat het in de oven in 1 uur drogen, met de overdeur op een kier, en daarna afkoelen.

Hak de rest van de hazelnoten grof en rooster ze in een droge koekenpan goudbruin.

Los de poedersuiker op in de koffie. Klop in een grote kom de slagroom stijf met de koffie en de slagroomversteviger.

Bestrijk de cirkels elk met een kwart van de mokkaroom en leg ze op een schaal op elkaar. Bestrijk de zijkant rondom met de helft van de overgebleven mokkaroom en druk de geroosterde hazelnoten er tegenaan.

Garneer de taart met de mokkaroom, poedersuiker en chocolaatjes.
Ik ga zelf trouwens de mokkaroom combineren met een cake (misschien nog met wat vulling er in). Heb namelijk geen oven die aan kan staan en de deur open kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven