snoep zonder melk

08-12-2008 16:10 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me helemaal schuldig aangezien MV een hartstikke mooie lijst heeft gemaakt en ik ondanks dat niet kan vinden wat ik zoek. En dat komt hoogstwaarschijnlijk omdat het er niet tussen staat (is een compliment voor MV, wat een k*werk...) En als ik niet goed gekeken heb, laat ik de angel het wel verwijderen!



Maar goed: ik heb zondag een veelgangendiner met mijn ouders en schoonouders en wil (perfectionist als ik ben) drie verschillende lekkernijen voor bij de koffie. Mijn schoonmoeder heeft echter een koemelkallergie en de inspiratie is na 6 gangen wel op. Ik wil geen uitzondering voor haar maken: we eten allemaal hetzelfde. Ikzelf heb al een mooie pure chocolade bedacht en noga. Heeft iemand een derde idee? Maatje bonbon (dus geen hele koeken) en ik heb ook niet zoveel zin om nog meer dingen zelf te maken (dus nog lui ook ) dus graag supermarkt / bakkers dingen.



ps, het is een homeopatisch bepaalde allergie dus ik denk dat "kan sporen van melk bevatten" niet zo heel erg is... Of zeg ik nu iets verkeerd?
Bokkepootje?

Mergpijp?

Als je goedkope koopt is er volgens mij geen natuurlijk ingredient zoals melk in te bekennen.



Je kan naar de Turkse super of bakker voor baklava-achtige zaken. Lekker, staat chique en er zit geen melk in.
Alle reacties Link kopieren
Turks fruit? Caramel?
quote:absoluteEinstein schreef op 08 december 2008 @ 16:19:

Bokkepootje?

Mergpijp?

Als je goedkope koopt is er volgens mij geen natuurlijk ingredient zoals melk in te bekennen.





Vergis je niet, AbsoluteEinstein, er zit in veel meer dingen melk dan je denkt.



Baklava zou kunnen,maar vraag of of er geen roomboter oid is gebruikt voor het deeg.



Je zou zelf koekjes kunnen bakken met melkvrije margarine en nootjes, notenbrood grillen en daar appelstroop op doen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Voel je vooral niet schuldig hoor hihihi. Ik ga vanavond even voor je kijken of ik iets heb voor je.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ze heten, maar van die schuimtoeven, daar zit alleen eiwit en suiker in.
Alle reacties Link kopieren
Dadels gevuld met walnoot.
quote:ModuleX schreef op 08 december 2008 @ 17:12:

Ik weet niet hoe ze heten, maar van die schuimtoeven, daar zit alleen eiwit en suiker in.Merengue
Alle reacties Link kopieren
Bij de HEMA verkopen ze schuimpjes die melkeiwit en lactosevrij zijn. Heb ze gisteren van de Sint gekregen, aangezien mijn dochter KMA heeft en ik haar borstvoeding geef.
Alle reacties Link kopieren
Je moet tegenwoordig toch wel in een ontzettend gat wonen wil er geen reform of natuurvoedingszaak zitten. Die weten meestal precies wat er in hun handelswaar zit omdat ze veel allergie patienten als klant hebben.



Ga je zelf aan de bak, plantaardige margarine en sojamelk valt prima mee te bakken, dingen worden alleen iets minder bruin en bij erg boterige dingen proef je 't wel een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Bitterkoekjes?

Of van die zachte gesuikerde kerstkransjes?
Alle reacties Link kopieren
Of fruit (bijv aardbeien) gedoopt in gesmolten pure chocolade...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven