Sodastream

26-01-2020 20:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net weer de reclame van Sodastream.
Mijn vraag is: wie heeft er één en ben je tevreden?

Je hebt ook allerlei smaken zoals sinaasappel daar kan je dan sinas mee maken.
Is die smaak goed?

Heb je ook light siropen voor bijv. cola light.

Wie kan mij hier meer over vertellen?
Wij hebben sinds mei 2019 een Sodastream en zijn helemaal om. De cola siroop vind ik zelf minder. Maar man vind die wel lekker. Ook ben ik geen fan van de ligt cola. Light sinas en lemon lime (sprite/7up) is wel heel goed.
We kopen eigenlijk helemaal geen flessen frisdrank meer. Het is wel redelijk duur. Maar met een fles koolzuur doen we ongeveer 4-5 weken, en dat is dan 1-2 grote flessen per dag.

Maar ik wil niet meer anders, ik doe altijd wandelend (met kinderwagen+kind) de boodschappen. En het scheelt enorm in het zeulen.

Maar goed, de siropen zijn best aan de prijs.

Cilinders kan je op hel veel punten ruilen. Ik doe dat zelf altijd bij de Blokker. Kost dan €12,99.

Nog een aanvulling. Wij hebben de Spirit.
Ik heb er een en ik ben totaal fan.

Beste aankoop van 2019. Maar ik drink ook heel veel spa rood.

Je kan bij Blokker je oude cilinder inleveren voor een nieuwe, 12.99.

Als de mijne stuk gaat koop ik gelijk een nieuwe.

Ik vind het wel vervelend dat de plastic flessen niet in de vaatwasser mogen.
Je kan ook glazen flessen kopen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo prettig.
Overigens zijn die siropen niet te drinken.
Het smaakt naar 3S cola... De sinas gaat nog wel, maar ik gebruik het echt voor water met bubbels. Je moet het niet als vervanging van Coca Cola of iets van een merk zien.
Felidaes schreef:
26-01-2020 20:58
Overigens zijn die siropen niet te drinken.
Het smaakt naar 3S cola... De sinas gaat nog wel, maar ik gebruik het echt voor water met bubbels. Je moet het niet als vervanging van Coca Cola of iets van een merk zien.
Nee het is zeker niet vergelijkbaar met de merk frisdrank. Ik ben heel erg fan van de mocktails; pink mojito, pina colada en de spritz.
En de tonic en ginger ale vind ik heel lekker.

De drops vind ik niet zo boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Sodastream en ik gebruik hem vooral voor (gekoeld) bubbelwater. Soms doe ik er gewoon siroop heen: Karvan Cevitam.

Prima oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een die we gebruiken voor water met bubbels. Ik heb nog nooit siropen gebruikt. Man drinkt het liefst bruisend water en in Duitsland is zo’n apparaat heel normaal. Inmiddels een nieuwe, want we hadden een glazen fles van de vorige laten vallen en hij werkte niet zo goed meer. Bevalt verder prima. Frisdrank drinken we sowieso zelf niet, dus daar is hij niet voor gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Als je vooral veel spa drinkt is het ideaal. Of spa met een scheutje aanmaaklimonade, ook lekker.

De siropen die je ervoor kan kopen smaken idd niet hetzelfde als de flessen merkfrisdrank uit de winkel. Of je ze lekker vindt verschilt per persoon natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
26-01-2020 21:28
Ik heb een Sodastream en ik gebruik hem vooral voor (gekoeld) bubbelwater. Soms doe ik er gewoon siroop heen: Karvan Cevitam.

Prima oplossing.
Dat doe ik nu ook!
Cassissiroop met Spa rood
Alle reacties Link kopieren
Wij doen gewoon met kraanwater. We hebben de glazen flessen er bij en drinken er beide minimaal 3 flessen op een avond. Dat patroon wat er bij zit gaat echt belachelijk lang mee. Wij kochten de sodastream van de herfst, gebruiken hem elke dag en afgelopen week was het patroon pas op. We doen dan 1x op de knop drukken per fles, er kan vast wel meer in, maar voor ons is dat een prima hoeveelheid bubbels. Dus bij ons ging hij zeker 3 tot 4 maanden mee. Wij waren ook verbaasd.
Ik heb het uit nieuwsgierigheid wel eens uitgerekend, maar het bleek veel duurder te zijn dan bruiswater uit de winkel (uitgaande van Lidl-huismerk, niet van de echte Spa). Volgens mij werd het pas na een jaar of 10 gemiddeld gebruik goedkoper dan flessen water uit de winkel. Maar uit milieu- en gezondheidsoverwegingen zou het een goed idee zijn. Maar het is ook wel weer een apparaat erbij, daar moet je maar net ruimte voor hebben.
Wij hebben die met glazen flessen sinds afgelopen zomer. Gekocht om de hoeveelheid plastic te verminderen (en niet meer te drinken uit plastic). Bevalt heel erg goed! Wij doen drie drukken op de knop voor één fles en hebben nog maar 1 keer het gaspatroon verwisseld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven