Soep met gehaktballetjes

30-11-2011 13:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (kooknitwit) heb bedacht dat ik vanavond groentesoep wil gaan maken. Ik kom op eigen kracht een heel eind, maar er is een ding wat ik niet snap: moet je gehaktballetjes eerst aanbraden voor je ze erbij doet of kun je rauw toevoegen? En hoe lang moeten ze dan koken voordat ze gaar zijn? Alvast bedankt.
Gehaktballen voor de soep aanbraden?? Is dat per provincie verschillend of zo?
[quote nokiafan }

En daarbij kook je gehakt gewoon niet. Dat is echt niet lekker. Gehakt moet gebraden worden. [\]

Ja ... gehakt moet gebraden worden, maar dan als grote bal op je bord en niet in de soep ...

Zal maar zeggen naar aanleiding van je nick dat je meer verstand van telefoons hebt ?

Gebraden soepballetjes .. jakkes, moet er niet aan denken!
quote:nokiafan schreef op 30 november 2011 @ 17:20:

Je kan ze echt het beste even zelf aanbakken! Als je zo rauw erin gooit worden ze heel zacht, niet lekker. Met even aanbraden blijven ze lekker stevig.Ik gooi mijn ballen ook altijd rauw in de soep en ik heb nooit zachte ballen maar heerlijke stevige soepballen. Ik weet niet hoe jij erbij komt dat soepballen heel zacht zijn in als je ze rauw in de soep doet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:nokiafan schreef op 30 november 2011 @ 17:20:

Je kan ze echt het beste even zelf aanbakken! Als je zo rauw erin gooit worden ze heel zacht, niet lekker. Met even aanbraden blijven ze lekker stevig.

Mijn soepballetje hebben echt een prima consistentie, helemaal niet zacht.

Je maakt niet toevallig gehaktballen door ballen van rundergehakt te kneden en die op hoog vuur aan te braden?
Grappig, niet verwacht dat ik zoveel reacties zou krijgen over een onderwerp als dit .

Het is uiteindelijk een combinatie geworden van jullie tips, het familierecept en improvisatie (want geen tijd om naar de supermarkt te gaan). Wegens tijdgebrek bouillon van een tablet gebruikt, balletjes gemaakt met ei en veel peper, groenten erbij, laten pruttelen. Huisgenoten waren diep onder de indruk. Het resultaat was zeer bevredigend, zeker voor een eerste poging. Balletjes zijn mooi heel gebleven en min of meer balvormig. Het is vreselijk koud en grijs hier in Verweggistan maar ik voel me nu weer helemaal blij, knus en huiselijk. Dankjulliewel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven