Spaghetti alla Carbonara

25-07-2011 22:00 19 berichten
Hele domme vraag, maar krijg je geen narigheid als je dat invriest? Heb al gegoogled, maar krijg er niet echt een sluitend antwoord op.

(Vriendlief is niet zo'n pastafreak, hij wil het toch proberen, dus ik wil een simpele carbonara voor hem maken, maar ik zou het zonde vinden om alles weg te gooien).
Alle reacties Link kopieren
Pasta invriezen is niet zo'n succes. De pasta wordt bij ontdooien papperig en snotterig.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Het wordt er niet lekkerder op. Maar pasta is vers sowieso veel lekkerder dan uit de vriezer. Extra room bij opwarmen zou kunnen helpen maar persoonlijk zou ik gewoon niet teveel maken en de rest weggooien of de dag erna opeten.
Maak je een echte, dus zonder room en met rauw ei?

Pasta is sowieso niet zo best om in te vriezen, vind ik (word slap en doorgekookt van opwarmen) maar carbonara zou ik al helemaal niet doen.

Maar je eet toch zelf de helft op als hij het niet lekker vindt, en desnoods het restje morgen? En hij moet ook niet zeiken, want een goeie carbonara is goddelijk
Hi five Jojanneke!
quote:Suze2hier schreef op 25 juli 2011 @ 22:05:

Hi five Jojanneke!Hoi
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Bedankt voor de snelle reacties! Denk dat ik dan toch maar ga voor de veilige weg: spaghetti op basis van een vleessaus, ik weet zeker dat hij dat wel lust. Dan bewaar ik de carbonara maar voor een andere keer, wanneer ik een keer voor de familie kook ofzo.

Het was overigens wel de bedoeling om hem zonder de room te doen.
... Veel te lekkere topictitel. Nu heb ik er zin in! (invriezen weet ik niks van verder... pasta kan hier niet bewaard worden, dat moet op!)
Een heel makkelijk en simpel gerecht, hoef je bijna niets van weg tegooien, is voor mij de lekkerste carbonara.

Kook spaghetti of tagliatelli, kook 1 of 2 pakjes houdbare slagroom.

Zet op tafel in stukjes gesneden ham en geraspte kaas.

Pasta op bord, ham en kaas erop en dan de slagroom, maar is vrij persoonlijk, krijg in ene honger
Die alla warmt niet lekker op.
quote:jojanneke66 schreef op 25 juli 2011 @ 22:04:

Pasta invriezen is niet zo'n succes. De pasta wordt bij ontdooien papperig en snotterig.Je kan beter pasta en saus mengen en dan invriezen. Rustig opwarmen in de oven op maximaal 90 graden. Hierdoor verdampt veel vocht en is de pasta bijna net zo lekker als vers.
Zo.maar dat is echt geen carbonara.... Dat is gewoon camping-macaroni.
Probeer het een keer, is een hele simpele vorm, maar zoo lekker.

En jij mag het op de camping eten
quote:grieksegodin schreef op 26 juli 2011 @ 09:08:

[...]

Je kan beter pasta en saus mengen en dan invriezen. Rustig opwarmen in de oven op maximaal 90 graden. Hierdoor verdampt veel vocht en is de pasta bijna net zo lekker als vers.Dat doe ik ook altijd met mijn eigen overheerlijke lasagna. Ik zet de oven zelfs nog iets warmer. Werkt inderdaad prima.
Niet doen! Tenminste als je een echte pasta carbonara maakt en geen nepversie. Rauw ei invriezen geeft een heel raar resultaat. Bleh. Trouwens een carbonara is zo klaar dus waarom zou je die invriezen? okay lézen Sartan..... Hij vindt het vast lekker!
quote:Zo.maar schreef op 26 juli 2011 @ 16:42:

Probeer het een keer, is een hele simpele vorm, maar zoo lekker.

En jij mag het op de camping eten Ik zeg niet dat het niet lekker is en dan ik het nooit eet. Het is alleen geen carbonara. Tip voor jou: sjalotje fruiten in roomboter en erdoor doen. Ook lekker. En pecorino ipv gewone kaas.
Goed nieuws! Heb hem het recept laten zien en het lijkt hem wel wat. Toch maar proberen donderdag.
Dubbellll
Dubbellll

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven