Spaghetti

12-08-2011 10:22 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Wil vanavond spaghetti maken. Ik ben niet zo van de groentes in mijn spaghetti, meer van de gehakt saus en kaas. Ik woon sindskort op mezelf en heb al meerdere keren spaghetti gemaakt, maar nooit was hij helemaal top. Of de saus was niet te eten (van de hoogvliet uit zo'n potje) of te weinig gehakt etc.

Nu hoef ik maar voor 1 persoon klaar te maken. Kunnen jullie mij misschien wat tips geven voor een heerlijke spaghetti en de maten voor 1 / 2 personen?

Thanks!
Ik gebruik als ik haast heb die pakjes tomatensaus van ah zelf. Daar voeg ik dan wel nog een heleboel groenten en kruiden aan toe.. en natuurlijk gehakt en kaas.
Half pond kan toch, vries je wat je over hebt in.
De saus van Biorganic (bij de C1000) is wel erg lekker trouwens.
Ook makkelijk:

spekjes bakken, verse pasta koken.

Pasta met spekjes, cherrytomaatjes en rucola husselen met wat olijfolie. Beetje parmezaan erover. Klaar.
Koop een betere kwaliteit pastassaus uit een potje. En doe er meer gehakt doorheen.
quote:perseph0ne schreef op 12 augustus 2011 @ 11:22:

Koop een betere kwaliteit pastassaus uit een potje. En doe er meer gehakt doorheen.Welk merk? Las net dat Heinz wel okay is. Had laatst van Grand Italia zo'n fles gekocht, was erg vies.

Deze dus :puke:
Ui, knoflook, gehakt, verse tomaten, kruiden. Alles bakken, tomaten erbij, kruiden en uurtje (of wat langer) laten pruttelen. Ik heb een blender en pureer daarin de tomaten en eventueel rode paprika voor een wat zoetere saus. Veel lekkerder dan al die zoute kant-en-klaar-meuk.
Ook lekker:

1 hamlampje in blokjes snijden, 2 tomaten in stukjes. Hamlapjes met peper en zout aanbakken in de olijfolie, dan tomaten erbij en even goed laten sudderen totdat de tomaten lekker zacht zijn geworden. Flinke lepel crème fraiche en boursin erdoorheen roeren en dan nog een eetlepel rode pesto. Groene olijven eroverheen en klaar! jammie! eet dit meestal wel met penne ipv spaghetti.
Ook lekker:

1 hamlampje in blokjes snijden, 2 tomaten in stukjes. Hamlapjes met peper en zout aanbakken in de olijfolie, dan tomaten erbij en even goed laten sudderen totdat de tomaten lekker zacht zijn geworden. Flinke lepel crème fraiche en boursin erdoorheen roeren en dan nog een eetlepel rode pesto. Groene olijven eroverheen en klaar! jammie! eet dit meestal wel met penne ipv spaghetti.
250 gram rundergehakt

4 lenteuien

2 teentjes knoflook

1 theelepel oregano

100 gram champignons

0,5 gedroogd chilipepertje

1,5 gram zout

2 wortels

1 stengel bleekselderij

Bovenstaande in de keukenmachine fijnhakken en mengen. Daarna aanbraden en rullen. Blikje gepelde tomaten erbij en even laten pruttelen.

Pasta koken en klaar.

Een portie saus in de diepvries doen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Gewoon tomaten in de blender met klein laagje water. Een uur op het vuur zetten. Intussen gehakt braden. Verse peper met mespunt inprikken en nog kwartiertje laten meekoken bij de tomaten, bouillon blokje er in, verse basilicum toevoegen en naar smaak kruiden toevoegen.

Gezond, simpel en erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven