Spaghetti
vrijdag 12 augustus 2011 om 10:22
Hallo!
Wil vanavond spaghetti maken. Ik ben niet zo van de groentes in mijn spaghetti, meer van de gehakt saus en kaas. Ik woon sindskort op mezelf en heb al meerdere keren spaghetti gemaakt, maar nooit was hij helemaal top. Of de saus was niet te eten (van de hoogvliet uit zo'n potje) of te weinig gehakt etc.
Nu hoef ik maar voor 1 persoon klaar te maken. Kunnen jullie mij misschien wat tips geven voor een heerlijke spaghetti en de maten voor 1 / 2 personen?
Thanks!
Wil vanavond spaghetti maken. Ik ben niet zo van de groentes in mijn spaghetti, meer van de gehakt saus en kaas. Ik woon sindskort op mezelf en heb al meerdere keren spaghetti gemaakt, maar nooit was hij helemaal top. Of de saus was niet te eten (van de hoogvliet uit zo'n potje) of te weinig gehakt etc.
Nu hoef ik maar voor 1 persoon klaar te maken. Kunnen jullie mij misschien wat tips geven voor een heerlijke spaghetti en de maten voor 1 / 2 personen?
Thanks!
vrijdag 12 augustus 2011 om 11:26
vrijdag 12 augustus 2011 om 11:28
vrijdag 12 augustus 2011 om 12:28
Ook lekker:
1 hamlampje in blokjes snijden, 2 tomaten in stukjes. Hamlapjes met peper en zout aanbakken in de olijfolie, dan tomaten erbij en even goed laten sudderen totdat de tomaten lekker zacht zijn geworden. Flinke lepel crème fraiche en boursin erdoorheen roeren en dan nog een eetlepel rode pesto. Groene olijven eroverheen en klaar! jammie! eet dit meestal wel met penne ipv spaghetti.
1 hamlampje in blokjes snijden, 2 tomaten in stukjes. Hamlapjes met peper en zout aanbakken in de olijfolie, dan tomaten erbij en even goed laten sudderen totdat de tomaten lekker zacht zijn geworden. Flinke lepel crème fraiche en boursin erdoorheen roeren en dan nog een eetlepel rode pesto. Groene olijven eroverheen en klaar! jammie! eet dit meestal wel met penne ipv spaghetti.
vrijdag 12 augustus 2011 om 12:28
Ook lekker:
vrijdag 12 augustus 2011 om 12:49
250 gram rundergehakt
4 lenteuien
2 teentjes knoflook
1 theelepel oregano
100 gram champignons
0,5 gedroogd chilipepertje
1,5 gram zout
2 wortels
1 stengel bleekselderij
Bovenstaande in de keukenmachine fijnhakken en mengen. Daarna aanbraden en rullen. Blikje gepelde tomaten erbij en even laten pruttelen.
Pasta koken en klaar.
Een portie saus in de diepvries doen.
4 lenteuien
2 teentjes knoflook
1 theelepel oregano
100 gram champignons
0,5 gedroogd chilipepertje
1,5 gram zout
2 wortels
1 stengel bleekselderij
Bovenstaande in de keukenmachine fijnhakken en mengen. Daarna aanbraden en rullen. Blikje gepelde tomaten erbij en even laten pruttelen.
Pasta koken en klaar.
Een portie saus in de diepvries doen.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
vrijdag 12 augustus 2011 om 13:01
Gewoon tomaten in de blender met klein laagje water. Een uur op het vuur zetten. Intussen gehakt braden. Verse peper met mespunt inprikken en nog kwartiertje laten meekoken bij de tomaten, bouillon blokje er in, verse basilicum toevoegen en naar smaak kruiden toevoegen.
Gezond, simpel en erg lekker.
Gezond, simpel en erg lekker.