Spinaziestamppot

25-07-2011 14:36 19 berichten
Ik eet wel eens een spinazie opwarmmaaltijd, maar nu leek het mij wel wat om het zelf eens te maken.

Nu snap ik dat er spinazie en aardappels in moeten, maar wat kan ik er in doen om het een beetje lekker te maken behalve zout en peper.

Heeft iemand een lekker spinazie stamppot recept?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Miekkie,

dit is een lekker recept, hoe vreemd de combinatie misschien ook mag klinken.

Maak puree en doe hier rauwe, verse spinazieblaadjes door (niet snijden). Dan ook peper, zout en in stukjes gesneden zongedroogde (of semi-gedroogde) tomaatjes en tenslotte zachte geitenkaas (evt. met honig). Erg lekker en zomers!

smakelijk,

Mimi
Ik maak 'm altijd met zongedroogde tomaatjes, pijnboompitjes, parmezaanse kaas en italiaanse kruiden (bij voorkeur die uit de vriezer).
Oh dat klinkt wel erg lekker alletwee!

Gewoon aardappelpuree uit een zakje of zelf maken?
puree zelf maken natuurlijk!!!

uit een zakje...
Inderdaad puree zelf maken. Is zo onwijs makkelijk!!!

Beetje roomboter, scheutje melk. Klaar....
Op internet lees ik dus veel uit een zakje. Maar die vind ik zelf ook vaak vrij smakeloos.
Spekjes, hamblokjes, rookworst, blokjes chorizo, kaas zoals geitenkaas, gedroogde abrikozen als je van zoet houdt, gedroogde tomaten. Kruiden uiteraard.

Of zelfgemaakte bolognesesaus van gehakt en tomaat erbij.

Bedoel natuurlijk niet alles tegelijk erin he.
Hier

En als er staat een zakje aardappelpuree, gewoon de aardappelpuree zelf maken en geen zakje gebruiken!
Ik eet heel soms zo'n zakje instant-puree, maar doen moet ik echt heel weinig zin of energie hebben om te koken. Je kunt het beste kruimige aardappels nemen. In plaats van roomboter kun je er ook wat van de tomatenolie doorheen stampen.
Ik sluit me aan: zelf puree maken! Lekkerder en voedzamer!

Raar idee trouwens, aardappelpureepoeder (lees de ingrediëntenlijst maar eens)...
Aardappels met een beetje creme fraiche, spinazieblaadjes wokken met knoflook en erdoor heen stampen. Met wat uitgebakken spekjes. Jummie (en peper en zout ofcourse)
Deze heb ik weleens gemaakt. Beetje flauw vond ik hem maar als basis wel oké.

Spinaziestamppot met ei
mmm.. Het is ook zo lekker als ovenschotel.

Benodigdheden:

Aardappelpuree

Spekjes

Spinazie

4 Ei

Kaas

Spekjes bakken.

Aardappelpuree maken en daar de spekjes in verwerken.

Spinazie koken en in een ingevette ovenschaal gieten.

Daarover heen de aardappelpuree. Vier holletjes maken en daar de eieren in breken. Kaas eroverheen

Kwartiertje in de oven.

Mmmmmm..
Stamppot van aardappelen, scheutje melk, kruidenbouillonblokje, snuf knoflookpoeder, klontje boter en dan op het laatst een zak verse spinazie, bakje gehalveerde cherrytomaatjes en in blokjes gesneden brie erbij. Heel even doorwarmen en nog wat peper en zout naar smaak toevoegen.
Wat een lekkere ideeen, ook voor zomerse stamppotjes!

Ik eet geen vlees en door mijn stamppotten roer ik als hartigmaker vaak een mengsel van gefruite ui, knoflook en champigons met zout en peper naar smaak. Meestampen gaat natuurlijk niet, dus ik roer het altijd op het laatst er doorheen. Heerlijk! Dat kun je hier vast ook bij een paar recepten wel doen.
Geraspte geitenkaas erdoor! Lekker!
Ohhh wat klinkt het lekker allemaal! Ik ga nog even denken welke ik ga doen!

In ieder geval bedankt voor de ideeën!
deze van de ah is goed beoordeelt (en slank) en staat op mijn lijstje om te maken.

http://www.ah.nl/recepten ... &slim=on&numberOfServings

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven