Stapeltaart

07-10-2019 17:03 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de verjaardag van mijn zoon een laagjestaart maken. Nu zie ik diverse dingen voorbij komen om dit makkelijker te maken.
En ik vraag mij af wat handiger is: een snijhulp, dus een ring die je om de cake heen doet en zo laagjes kunt snijden, óf meerdere lage blikken om losse cakes te bakken en die later te stapelen.
Iemand ervaring met 1 van deze hulpmiddelen?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
07-10-2019 19:43
bij de xenos verkopen ze goedkoop fondant
Vreselijke fondant...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat wanneer het gereedschap je bevalt je vast meer taarten gaat maken, dan is het wel belangrijk dat je goed gereedschap hebt.

Ik heb al heel wat taarten gebakken met verschillende laagjes en zeker werkt het fijner met goed gereedschap maar voor goed gereedschap hoef je niet per se het duurste hebben maar hou je verre van goedkope bakvormen van action, die trekken vaak krom of worden niet gelijkmatig genoeg warm.

Een taartzaag is sowieso handig want je wil neem ik aan tussen de laagjes biscuit ook vulling hebben? Met een taartsnijder maak je mooie gelijkmatige rechte laagjes. Bovendien heb je dan mooie fijne tandjes zodat het netjes wordt en geen kans op knoedels zoals je met een mes nog wel eens kan hebben.

Verder raad ik je een grote siliconen mat aan. Hierop kan je fondant/marsepein goed uitrollen en die dan met de mat over de taart leggen. Dan heb je veel minder kans op scheuren en ongelijkmatigheden. Tevens een grote siliconen rolstaaf. Met een houten deegroller wil zeker marsepein nog wel eens blijven plakken en bovendien zijn ze niet breed genoeg waardoor je niet regelmatig kan uitrollen.

Verder zijn een paar tools om je fondant/marsepein mooi op je taart te drukken wel handig. Smoothers worden ze genoemd.

Verder is een spuitzak wel handig maar die kan je evt. ook maken van een plastic puntzak.

Ik bestel mijn spullen altijd bij taartoutlet.nl
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
07-10-2019 19:43
bij de xenos verkopen ze goedkoop fondant
Fondant is toch heel makkelijk zelf te maken? Dan weet je tenminste ook dat je chocola gebruikt en geen suikercacaorotzooi.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-10-2019 20:22
Vreselijke fondant...
ik vind het prima werken. wel goed kneden tot het echt zacht is.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
07-10-2019 20:34
Je zegt dat wanneer het gereedschap je bevalt je vast meer taarten gaat maken, dan is het wel belangrijk dat je goed gereedschap hebt.

Ik heb al heel wat taarten gebakken met verschillende laagjes en zeker werkt het fijner met goed gereedschap maar voor goed gereedschap hoef je niet per se het duurste hebben maar hou je verre van goedkope bakvormen van action, die trekken vaak krom of worden niet gelijkmatig genoeg warm.

Een taartzaag is sowieso handig want je wil neem ik aan tussen de laagjes biscuit ook vulling hebben? Met een taartsnijder maak je mooie gelijkmatige rechte laagjes. Bovendien heb je dan mooie fijne tandjes zodat het netjes wordt en geen kans op knoedels zoals je met een mes nog wel eens kan hebben.

Verder raad ik je een grote siliconen mat aan. Hierop kan je fondant/marsepein goed uitrollen en die dan met de mat over de taart leggen. Dan heb je veel minder kans op scheuren en ongelijkmatigheden. Tevens een grote siliconen rolstaaf. Met een houten deegroller wil zeker marsepein nog wel eens blijven plakken en bovendien zijn ze niet breed genoeg waardoor je niet regelmatig kan uitrollen.

Verder zijn een paar tools om je fondant/marsepein mooi op je taart te drukken wel handig. Smoothers worden ze genoemd.

Verder is een spuitzak wel handig maar die kan je evt. ook maken van een plastic puntzak.

Ik bestel mijn spullen altijd bij taartoutlet.nl
Siliconen mat heb ik idd. Roller komt op het lijstje. Heb alleen een houten.
Werk je het liefst met biscuit of ook wel gewone cake?
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je dit artikel gebruiken om te kiezen (ja ik ben fan van deze site) https://www.laurasbakery.nl/het-verschi ... n-biscuit/

Ikzelf gebruik meestal een cake omdat ik meestal geen hoge taarten maak, niet zo'n fan ben van machtige vullingen en ik cake gewoon veel lekkerder vind

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven