Stoomkoker, fijn apparaat of sta-in-de-weg?
zondag 21 maart 2010 om 11:13
Ik wil graag een stoomkoker gaan kopen, zo'n electrisch apparaat waarin je rijst, groenten en vis kunt stomen in verschillende bakken. Nu roept man meteen dat dat weer zo'n apparaat wordt dat na een paar keer keer gebruik alleen nog maar stof staat te happen naast de broodbakmachine en de electrische poffertjesplaat
Wie heeft er hier zo'n ding en waar gebruik je 'm allemaal voor?
Wie heeft er hier zo'n ding en waar gebruik je 'm allemaal voor?
zondag 21 maart 2010 om 11:20
Hey,
ik heb een stomer van braun. Als ik het pas had, gebruikte ik het voor bijna alles (groenten, aardappelen, vis en rijst). Het enige nadeel vond ik dat het veel plaats innam in de vaatwasser.
Ondertussen staat de stomer in de kast en heb hem al een paar maanden niet meer gebruikt. Ik gebruik liever de microgolf om dingen te stomen, veel minder afwas en zelfs nog iets sneller klaar.
Groetjes
ik heb een stomer van braun. Als ik het pas had, gebruikte ik het voor bijna alles (groenten, aardappelen, vis en rijst). Het enige nadeel vond ik dat het veel plaats innam in de vaatwasser.
Ondertussen staat de stomer in de kast en heb hem al een paar maanden niet meer gebruikt. Ik gebruik liever de microgolf om dingen te stomen, veel minder afwas en zelfs nog iets sneller klaar.
Groetjes
zondag 21 maart 2010 om 11:20
zondag 21 maart 2010 om 11:24
Ik heb al jaren een stoomkoker en gebruik heb zelden. Het is best een gedoe om hem uit de kast te pakken en helemaal klaar te zetten (neemt best veel plek in) en echt handig ben ik er niet mee geworden. Ik ken echter ook mensen die hem heel vaak gebruiken dus mijn ervaring is niet typisch voor de stoomkoker...
zondag 21 maart 2010 om 12:31
Ik gebruik mijn stoomkoker van Braunn bijna alle dagen. Ik maak er mijn groenten en aardappelen en zo in klaar, je moet niet kijken of het water niet overkookt, je stelt gewoon de tijd in en wacht tot het klaar is. Ondertussen doe ik gewoon iets anders in huis. Ik vindt het echt praktisch en gebruiksvriendelijk. Het pakt inderdaad wel wat plaats in.

zondag 21 maart 2010 om 12:36
quote:absoluteEinstein schreef op 21 maart 2010 @ 12:35:
Anders koop je eerst zo'n stoommandje die in een gewone pan past. Kost 2 euro (heb de mijne voor 2 gulden vijftig gekocht) of zo en is opvouwbaarJamaar, jamaar... zo'n mandje zegt geen "ping" als je aardappels klaar zijn
(Stoomkoker heet hier in huis dan ook "aardappelpingmachine")
Anders koop je eerst zo'n stoommandje die in een gewone pan past. Kost 2 euro (heb de mijne voor 2 gulden vijftig gekocht) of zo en is opvouwbaarJamaar, jamaar... zo'n mandje zegt geen "ping" als je aardappels klaar zijn
(Stoomkoker heet hier in huis dan ook "aardappelpingmachine")
Iets anders

zondag 21 maart 2010 om 12:54
zondag 21 maart 2010 om 13:08

zaterdag 27 maart 2010 om 13:57
Wij hebben er ooit een gekocht in Maasmechelen village. Afgeprijsd en handig. Nu gebruiken we het niet veel meer, maar ik vind het echt ideaal! Vind vooral dat de kwaliteit van je aardappels en groenten verbeteren (vooral spruitjes en bloemkool bijv.) Die smaken echt veel beter uit de stoomkoker.
Ook verlies je natuurlijk niet alle vitaminen in het water in de pan.
Ook verlies je natuurlijk niet alle vitaminen in het water in de pan.
zaterdag 27 maart 2010 om 19:50
Ik heb gisteren een stoomkoker gekocht via het onvolprezen marktplaats. Splinternieuw, in de doos, voor 40 euro ipv de marktwaarde van zo'n 80 euro.
Morgen gaan er groen asperges, zalm en verse doperwtjes in. Ik ben benieuwd.
De reden dat ik niet zo'n stoommandje gekocht heb, is omdat ik het een beetje vies vind. Ik heb er ooit een gehad (zat de dim-sum van AH in) en wist eigenlijk niet hoe ik het schoon moest krijgen. In de keuken ben ik een beetje smetvrezerig.
Morgen gaan er groen asperges, zalm en verse doperwtjes in. Ik ben benieuwd.
De reden dat ik niet zo'n stoommandje gekocht heb, is omdat ik het een beetje vies vind. Ik heb er ooit een gehad (zat de dim-sum van AH in) en wist eigenlijk niet hoe ik het schoon moest krijgen. In de keuken ben ik een beetje smetvrezerig.
maandag 29 maart 2010 om 10:43
ik ben al jaren verslaafd aan mijn stoomkoker. Vond het in het begin ook een heel ding om ergens in mijn keuken kwijt te kunnen, maar heel veel dingen zijn zoveel lekkerder. Kip bijv. is ook super eruit en met een paar rode gestoomde paprika's kan je heerlijke saus maken voor over de kip, vis is ook super eruit en zo kan ik wel ff dorgaan. En kip uit een stoommandje lijkt mij niet heel handig. (Natuurlijk wel voor groente en gestoomde broodjes etc).