Stoomkoker, fijn apparaat of sta-in-de-weg?

21-03-2010 11:13 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een stoomkoker gaan kopen, zo'n electrisch apparaat waarin je rijst, groenten en vis kunt stomen in verschillende bakken. Nu roept man meteen dat dat weer zo'n apparaat wordt dat na een paar keer keer gebruik alleen nog maar stof staat te happen naast de broodbakmachine en de electrische poffertjesplaat

Wie heeft er hier zo'n ding en waar gebruik je 'm allemaal voor?
quote:sassafras schreef op 27 maart 2010 @ 19:50:

Ik heb gisteren een stoomkoker gekocht via het onvolprezen marktplaats. Splinternieuw, in de doos, voor 40 euro ipv de marktwaarde van zo'n 80 euro.

Morgen gaan er groen asperges, zalm en verse doperwtjes in. Ik ben benieuwd.

De reden dat ik niet zo'n stoommandje gekocht heb, is omdat ik het een beetje vies vind. Ik heb er ooit een gehad (zat de dim-sum van AH in) en wist eigenlijk niet hoe ik het schoon moest krijgen. In de keuken ben ik een beetje smetvrezerig.je hebt zowel bamboe stoommandjes als rvs (in kekke waaiervorm). De rvs variant die uit/inklapbaar is gooi je gewoon in de vaatwasser. Bamboe spoel je denk ik gewoon af?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Oh en ik heb een combi oven met stoomfunctie. Geen extra apparaat en het is echt lekker voor aardappels, maiskolven, spruitjes ed. Rijst moet ook kunnen, maar heb ik nog nooi gedaan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
wie heeft er lekkere recepten?? Ik heb een braun stoomkoker, maar kom niet verder dan groenten en aardappelen.
Sta in de weg.

Heb hem pas weggedaan, ding stond stof te vreten in het keukenkastje.
Wij gebruiken 'm bijna dagelijks. Voornamelijk voor aardappelen en groenten en soms ook voor rijst. Ik vind het vooral makkelijk, en groenten vind ik ook lekkerder gestoomd dan gekookt. Rijst vind ik net zo makkelijk in een pannetje kokend water eigenlijk.
quote:singalala schreef op 29 maart 2010 @ 11:19:

[...]

je hebt zowel bamboe stoommandjes als rvs (in kekke waaiervorm). De rvs variant die uit/inklapbaar is gooi je gewoon in de vaatwasser. Bamboe spoel je denk ik gewoon af?Ik heb ook zo'n rvs waaier. Gaat gewoon in de afwasser.
Hier ook die rvs waaier mandjes...ideaal voor de groenten en aardappels...aardappels worden ook veel lekkerder.

En idd..na gebruik gewoon in de vaat wasser!!

Ik heb die rvs dingen gewoon bij de Blokker gekocht voor 5 eurie ofzo....
quote:singalala schreef op 29 maart 2010 @ 11:19:

[...]

Bamboe spoel je denk ik gewoon af?Ik wel. Af en toe gooi ik er een sopje over maar ik ben bang dat het schoonmaakmiddel in het hout trekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven