Stoomoven
maandag 12 oktober 2009 om 21:08
Sinds een paar maanden hebben wij een (Bosch) stoomoven. Ik gebruik hem nu voor het stomen van groente, maar veel recepten ben ik nog niet tegenkomen. Heeft iemand een goed recept of een tip van een leuke website. Ik zoek met name recepten voor vlees / vis of ovenschotels. Ik ben geen keukenprinses, dus zoek niet al te ingewikkelde recepten
maandag 12 oktober 2009 om 21:24
Andere oproep met links.
Ik heb even zitten googlen op stoomoven, omdat ik dat nog niet ken en het wel interessant vind. Toen kwam ik dit tegen.
Er staat niet veel in, maar misschien heb je er wat aan.
De link genoemd in de reacties werkt niet rechtstreeks. Wel via http://www.siemens-home.n ... results.html?q=stoomovens en dan nummer 3 in het lijstje.
Zo werkt het wel (tenminste bij mij wel)
Ik heb even zitten googlen op stoomoven, omdat ik dat nog niet ken en het wel interessant vind. Toen kwam ik dit tegen.
Er staat niet veel in, maar misschien heb je er wat aan.
De link genoemd in de reacties werkt niet rechtstreeks. Wel via http://www.siemens-home.n ... results.html?q=stoomovens en dan nummer 3 in het lijstje.
Zo werkt het wel (tenminste bij mij wel)
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 12-10-2009 21:26
Reden: link toegevoegd
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
dinsdag 13 oktober 2009 om 09:30
Het is zeker erg interessant, maar helaas nog niet zo bekend. Deze site kende ik nog niet, ga zeker ff snuffelen. Maar misschien heeft iemand nog een recept voor een (makkelijke) ovenschotel. Ik gebruik hem nu alleen nog maar voor groente en het opwarmen van het avondeten voor een laatkomer. En i kdenk dat er nog zoveel meer mogelijk is.
dinsdag 13 oktober 2009 om 12:35
ooo heb jij een stoomoven? wat héérlijk! daar kan je alles in klaarmaken. ik heb alleen maar een losse stoomkoker en een stoomoven zou echt mijn droom zijn. kijk eens bij bol naar kookboeken voor de stoomkoker of stoomoven. dan doe je zeker ideeen op. ik kocht laatst ook een boek en heb allerlei leuke dingen gezien. ook makkelijke dingen waar ik niet aan had gedacht zoals vlees bereiden met een dun plakje rauwe ham eromheen ter verdoezeling van de bleke kleur die stomen soms geeft. ik marineer veel en doe veel met kruiden vanwege de kleur. alles blijft mals en sappig. het is héérlijk koken!! kijk maar enes bij die boekjes, dan krijg je vast al genoeg ideeen om te proberen, allemaal makkelijk en snel.
woensdag 14 oktober 2009 om 19:01
Dank je max09, marineren is inderdaad een goed idee. Vis smaakt ontzettend lekker uit de stoomoven, maar ziet er niet zo smakkelijk uit...-( Vlees heb ik nog niet geprobeerd, zoek nog een goed recept voor de combistoomoven. Maar verder.... een aanrader, ook om een warme maaltijd warm te houden of op te warmen. In een magnetron droogt het uit, maar uit de stoomoven alsof het net klaargemaakt is.
dinsdag 29 december 2009 om 23:13
Voor het geval dat je het nog niet gezien had: http://www.iensrecepten.nl/recept/berei ... en-stomen/
dinsdag 29 december 2009 om 23:29