Suggesties hapjes feestje

15-02-2013 10:18 12 berichten
Ik geef binnenkort een feestje en ben nog op zoek naar ideeën voor koude hapjes.

De volgende hapjes heb ik tot nu toe in gedachten:

• mangomousse met mascarpone

• wraps met ham

• kipspiesen

• mozzarella-tomaat prikkers

• gevulde peppadews

Weet iemand nog een lekkere aanvulling hierop?

PS Zowel wij als een aantal gasten zijn geen visliefhebbers!
Kijk eens op de etenpijler, er zijn al heel veel topics over geopend!
Inderdaad, kun je tien feestjes van houden van al die ideeën.
Ik ben wel benieuwd naar je mangomousse met mascarpone! Lijkt mij lekker...
quote:Pinkwin schreef op 15 februari 2013 @ 10:31:

Ik ben wel benieuwd naar je mangomousse met mascarpone! Lijkt mij lekker...Recept smulweb

Erg lekker!
Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Soesjes bakken en dan vullen met een lekker luchtige (bijvoorbeeld) ham kaas creme. Kipfilet in repen snijden, door bloem, losgeklopt ei, paneermeel halen en dan bakken (met zelfgemaakte knoflookmayo), gemarineerde champignons (of in een beslagje en dan frituren. Gevulde eitjes.. dat soort dingetjes?
quote:Cacciatore schreef op 15 februari 2013 @ 11:26:

Soesjes bakken en dan vullen met een lekker luchtige (bijvoorbeeld) ham kaas creme. Kipfilet in repen snijden, door bloem, losgeklopt ei, paneermeel halen en dan bakken (met zelfgemaakte knoflookmayo), gemarineerde champignons (of in een beslagje en dan frituren. Gevulde eitjes.. dat soort dingetjes?Dat soort dingetjes bedoel ik helemaal, dankjewel! Heb je toevallig een recept voor de soesjes met ham kaas creme?
Jepperdepep!

50 ml water

50 ml melk

50 gram roomboter

50 gram bloem

2 eieren losgeroerd

snufje zout

(dit is ongeveer voor 15 kleine soesjes)

Bekleed de bakplaat met bakpapier.

Doe het water met het zout en de boter in een pan en breng aan de kook. Haal pan van het vuur (dus zet op t aanrecht) en roer in één keer de bloem door. Zet pan weer op het vuur en laat goed garen! Roer een voor een de eieren door (pan van het vuur) (1e ei opgenomen, dan volgende).

Doe in spuitzak en spuit op bakplaat kleine rondjes ter grootte van een grote knikker. Bak ze in ongeveer 20 min. af in een oven van 200-210 graden (ja moet zo heet) anders komen ze niet goed omhoog..

Hier nog een duidelijk fimpje van Cees Holtkamp:

http://www.youtube.com/watch?v=0PtsHOz3nj4

Ham/kaasscreme:

50 gram ham heel fijn gesneden

50 gram geraspte kaas

100 gram boter

zout/peper

Laat de boter op kamertemperatuur komen en sla hem met een garde wit en luchtig. Spatel er dan de kaas en de ham door en breng op smaak met zout en peper. Doe het mengsel in een spuitzak. Prik de soesjes van onder in (scherp mesje) en vul ze met de creme.

Ga de volgende dag naar de sportschool:-)

Succes!
Bij de jumbo verkopen ze ook kant en klare vul soesjes. Echt super makkelijk, dan hoef je alleen maar voor de vulling zelf te zorgen. Scheelt weer tijd!
@Miist, idd kun je soesjes ook kant en klaar kopen maar volgens mij vroeg Mievi of ik een recept wilde kon plaatsen wat ik dus gedaan heb.
Bedankt voor het recept!

Ik vind het inderdaad wel leuk om ze zelf te maken. En als het niet zou lukken kan ik dan nog altijd even snel naar de Jumbo gaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven