Taart m banaan en gecondenseerde melk gezocht
maandag 18 januari 2010 om 10:50
Ik zoek een recept dat jaren geleden in de Margriet heeft gestaan. Het was een taart waar in ieder geval banaan in werd gebruikt, en ook een blikje gecondenseerde melk. En ik dacht iets van cacao of chocola, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik heb hem een keer gemaakt, hij was fantastisch, maar... recept kwijt! Wie weet welk recept ik bedoel en wil dat voor me 'opschrijven'?

maandag 18 januari 2010 om 10:55
Hier leek ie op:
Caramel bananentaart met pecannoten
Ingrediënten:
5 rijpe bananen
een halve citroen
1 blikje gecondenseerde melk (300nogwat gram)
75 gram ongezouten pecannoten
200 gram bloem
100 gram zelfrijzend bakmeel
250 gram roomboter
175 gram rietsuiker
1 ei
snufje kaneel
snufje zout
Voor de caramel: Het blikje (gesloten) gecondenseerde melk 25 minuten in ruim water koken, af laten koelen en de caramel eruit scheppen.
Pel de bananen, halveer ze in de lengte en vermeng met het sap van een halve citroen.
Hak de pecannoten grof (bv in de vijzel) en rooster ze kort in een droge koekenpan
De boter, suiker, kaneel en zout met de hand mengen en het ei toevoegen. Kneed nu de bloem en het zelfrijzend bakmeel erdoor. Springvorm goed invetten of bakpapier erin.
Bekleed de springvorm met het deeg en bak de bodem in circa 30 minuten op 175 C. Strooi een paar minuutjes voor het einde wat suiker over de bodem zodat deze smelt/caramelliseert.
Bedek de bodem met de gehalveerde bananen. Overgieten met de caramel, strooi hierop de gehakte pecannoten.
Ingrediënten:
5 rijpe bananen
een halve citroen
200 gram bloem
250 gram roomboter
175 gram rietsuiker
1 ei
snufje kaneel
snufje zout
Voor de caramel: Het blikje (gesloten) gecondenseerde melk 25 minuten in ruim water koken, af laten koelen en de caramel eruit scheppen.
Pel de bananen, halveer ze in de lengte en vermeng met het sap van een halve citroen.
Hak de pecannoten grof (bv in de vijzel) en rooster ze kort in een droge koekenpan
De boter, suiker, kaneel en zout met de hand mengen en het ei toevoegen. Kneed nu de bloem en het zelfrijzend bakmeel erdoor. Springvorm goed invetten of bakpapier erin.
Bekleed de springvorm met het deeg en bak de bodem in circa 30 minuten op 175 C. Strooi een paar minuutjes voor het einde wat suiker over de bodem zodat deze smelt/caramelliseert.
Bedek de bodem met de gehalveerde bananen. Overgieten met de caramel, strooi hierop de gehakte pecannoten.
Peas on earth!
maandag 18 januari 2010 om 11:30
Ik ben inmiddels druk op "banoffee taart" aan het googelen (want dit ga ik definitely een keer maken, mmm) en ik zie bij vrijwel alle recepten dat dat blikje gecondenseerde melk gekookt moet worden om er caramelsaus van te maken maar de kooktijden bij de verschillende recepten variëren van een half uur tot 3 uur. Kan iemand uitkomst bieden over hoe lang het nou echt moet?
maandag 18 januari 2010 om 11:37
heb met Kerst een blikje opgezet en 4 uur laten pruttelen in een pannetje.
We konden er niet eens van naar bed
, waren iets te laat begonnen.
Maar het is heerlijk ,we gebruiken het als broodbeleg (bebogeen-achtig). Het is na 4 uur dik en smeerbaar.
Je wordt wel gek van het geklik van dat borrelblikje tegen de bodem van de pan, wij hebben er uiteindelijk een sopdoekje ondergelegd en dat scheelde.
Water steeds bijvullen zodat het blikje onder blijft staan.
3 uur lijkt me dus aan de krappe kant, om op je vraag terug te komen. 3,5 uur proberen?
We konden er niet eens van naar bed

Maar het is heerlijk ,we gebruiken het als broodbeleg (bebogeen-achtig). Het is na 4 uur dik en smeerbaar.
Je wordt wel gek van het geklik van dat borrelblikje tegen de bodem van de pan, wij hebben er uiteindelijk een sopdoekje ondergelegd en dat scheelde.
Water steeds bijvullen zodat het blikje onder blijft staan.
3 uur lijkt me dus aan de krappe kant, om op je vraag terug te komen. 3,5 uur proberen?

maandag 18 januari 2010 om 20:23
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 18 januari 2010 @ 10:55:
Hier leek ie op:
Ingrediënten:
5 rijpe bananen
een halve citroen
200 gram bloem
250 gram roomboter
175 gram rietsuiker
1 ei
snufje kaneel
snufje zout
Bedek de bodem met de gehalveerde bananen. Overgieten met de caramel, strooi hierop de gehakte pecannoten.Jaha.. dit lijkt er erg op. Geen chocola. maar pecannoten. Super, dank je wel! Ik ga hem in ieder geval proberen.
Hier leek ie op:
Ingrediënten:
5 rijpe bananen
een halve citroen
200 gram bloem
250 gram roomboter
175 gram rietsuiker
1 ei
snufje kaneel
snufje zout
Bedek de bodem met de gehalveerde bananen. Overgieten met de caramel, strooi hierop de gehakte pecannoten.Jaha.. dit lijkt er erg op. Geen chocola. maar pecannoten. Super, dank je wel! Ik ga hem in ieder geval proberen.
woensdag 20 januari 2010 om 22:30
Hierbij een Bananenbrood recept dat te makkelijk te maken is maar heerlijk om te nuttigen.
Veel plezier ermee!
3 eettlepels zonnebloemolie
4 eieren geheel
5 bananen in stukjes
1 potje volle suikermelk
1 zakje bakpoeder
2 handjes rozijnen
1 1/2 beker bloem
alles door elkaar en in ronde schaal 1/2 uur in oven op 200graden
Veel plezier ermee!
3 eettlepels zonnebloemolie
4 eieren geheel