Taarten maken of bakken, welke maak jij?

06-09-2025 11:45 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Na ooit eens een super verkeerd recept te hebben opgevolgd waardoor ik met een afschuwelijke vieze cheesecake kwam te zitten ( volgens het recept moesten er 6 (!) eieren in :(
ga ik het vandaag nog eens proberen. Met een ander recept, uiteraard :biggrin:

Welke taarten maken jullie wel eens en wat is het succesrecept, en wat is jullie floprecept?

Ik ben wel benieuwd, daarom een lekker luchtig topic over taarten :lips:
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
https://www.nigella.com/recipes/nutella-cake?offset=24

Deze is ook makkelijk. Hij is machtig, zoals alle chocoladetaarten dat zijn. Maar oh, zo lekker, zo lekker. En de rum is te vervangen door water zoals benoemd in het recept.

Voor de poster die dochter met intoleranties heeft; er zit denk ik wel te veel koemelk in Nutella. Maaarrrrr in het buitenland is er al wel vegan Nutella in omloop dus wie weet verkopen ze dat binnenkort hier ook.
It-is-joysjuhhh schreef:
08-09-2025 22:07
https://www.nigella.com/recipes/nutella-cake?offset=24

Deze is ook makkelijk. Hij is machtig, zoals alle chocoladetaarten dat zijn. Maar oh, zo lekker, zo lekker. En de rum is te vervangen door water zoals benoemd in het recept.

Voor de poster die dochter met intoleranties heeft; er zit denk ik wel te veel koemelk in Nutella. Maaarrrrr in het buitenland is er al wel vegan Nutella in omloop dus wie weet verkopen ze dat binnenkort hier ook.
Oeh wauw die klinkt heel goed. Ik heb altijd een paar potten vegan chocopasta van de vegan week van Lidl in huis. Dus daar zou dit perfect voor zijn 😍
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ahh leuke topic....

## 2x mislukte mokka taart, volgens recept van Rudolph 24K. Ronde cake bleef laag, nu zelfde beslag in rechthoekig vorm geplaatst. Heerlijke mokka creme (fieuw, dit is gewoon puur boter, poedersuiker en ingekookte koffie)

## flop: puddingbroodjes. Nieuwe poging binnenkort, banketbakkersroom smaakte veel te veel naar melk, en ik ben al geen melk liefhebber. Volgende poging zal ik meer vanille toevoegen (sinds 2 weken staan vanille stokjes in 200 ml fles wodka)

## Top, in 1 keer gelukt speculaas koeken mbv speculaas plank (kringloop) . Goedkope losse kruiden van Turks winkel. De eerste pogingen uit de plank, mislukte, geen probleem, opnieuw kneden en de plank vullen. Naarmate je vaker de plank heb gevuld, wordt die wat vetter lijkt wel, dan is het gemakkelijker de deeg uit de plank te slaan.

##Top: soesjes met slagroom, lekker simpel.

##Top: ik had zakjes klop klop om de slagroom/eiwit steviger te maken. Die zijn nu op. Ben nu overgestapt naar "creme de tartar" uit de indo-toko. Vele malen goedkoper, 2 euro voor klein potje. En dan heb je maar een mespunt van nodig

##Top: monchoutaart, makkelijk zonder de oven te gebruiken.

Binnenkort gevulde speculaas maken, van Rutger bakt. Amandelmeel van Turkse winkel (3 euro 180 gram, toch weer een euro goedkoper dan van de gele jumbo)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven