Taartje met

04-09-2010 10:38 59 berichten
Even mijn frustaties kwijt .

Ik moet vandaag een taart leveren voor een verjaardag. Gisteren kapsels gebakken, vandaag wekker op een onmenselijk vroege tijd gezet. Toch binnen anderhalf uur een fraai gedecoreerde taart af (had dus kunnen uitslapen). Nog even in de koelkast gezet om goed koud te blijven. Ik ging net even spieken is er een halve emmer remia fritessaus in gelekt . Ik zit nu op de bank met een tosti, een sigaret en een nespresso (Maar eigenlijk heb ik meer behoefte aan een reep chocola en een borrel) te bedenken wat te doen?????? Redden ? of naar de Hema of multivlaai rijden?

groetjes een koekebakster
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat balen. Ik zou naar de Hema, Multivlaai of een bakker rijden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Een taart redden waar een halve emmer fritessaus overheen is gelekt?

Ik zeg : bakker, Hema of Multivlaai!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er valt niks aan te redden als er fritessaus op zit. De volgende keer de taart goed verpakt in de koelkast zetten. Maar goed, daar heb je nu niets aan. Koop gewoon een taart ergens anders. Een die niet te gedecoreerd is, dan kun je dat zelf nog een beetje doen. En verder niet meer over nadenken.
Cum non tum age
quote:mylenevalerie schreef op 04 september 2010 @ 10:39:

Ohhh wat balen. Ik zou naar de Hema, Multivlaai of een bakker rijden.Stom he? Ze komt al over een half uur haar taart ophalen.
Die fritessaus blijf je proeven.
Ik zou haar bellen dat je de taart komt langsbrengen, hup meteen nu de deur uit en een taart kopen.
Dat krijg je niet meer goed... Bakker of Multivlaai zou ik zeggen. Arme jij!
Eerst even bijkomen, boosheid laten zakken.

Kun je de kapsels niet redden, door het gedecoreerde ervan af te schrapen? En dan opnieuw beginnen, dat was toch 1,5 uur werk? Heb je de spullen in huis, of even in huis halen. Dan ben je dan nog op tijd klaar?

Ik zou niet zoveel moeite gedaan hebben en dan nog niks hebben. Probeer het te fixen.
Oh, balen zeg.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Fritessaus zit wel alleen op het fondant ,dus als ik dat eraf trek zou ik een nieuwe laag kunnen uitrollen wordt wel een zooitje heb net de hele keuken gepoetst en ik denk dat het een hele crime sene wordt, laatste hoop (het was een thema taart)
Oh, over een half uur. Dan is het jammer, even de bakker bellen dus.
Als je een eigen zaak hebt dan zou ik een nieuwe fondant maken, anders niet. Ik denk dat die smaak toch doortrekt.

Iig haar bellen dat het met een half uur niet gaat lukken.
quote:mylenevalerie schreef op 04 september 2010 @ 10:46:

Iig haar bellen dat het met een half uur niet gaat lukken.hihi nee wordt een jaartje later. Ze pakt niet op die doos, dus ben bang dat ze al onderweg is. (Zit hier met schaamrood op de wangen) Zal ik er anders een frikandel opleggen ter decoratie?
Met het openen van dit topic en reageren ben je al een half uur verder. Had je al een andere fondant kunnen maken. En al zou je daar nog even mee bezig zijn als ze komt, dan wacht ze 10 min.

Zit je nou de boel in de zeik te nemen?
quote:monalisalove schreef op 04 september 2010 @ 10:49:

[...]

hihi nee wordt een jaartje later. Ze pakt niet op die doos, dus ben bang dat ze al onderweg is. (Zit hier met schaamrood op de wangen) Zal ik er anders een frikandel opleggen ter decoratie?

Sorry hoor, maar de enige doos ben jij.

Als je een eigen taartenmaakbedrijfje hebt, zorg je toch helemaal dat er geen emmer fritessaus kan lekken?!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ik een taart bij jou besteld had, zou ik echt not amused zijn. Mensen bestellen ook taarten bij mij, en dat is meestal voor speciale gelegenheden en omdat ze er mee willen showen. Als ik dan niks had, zou ik behoorlijk pissed zijn als ik een taart van de Hema kreeg...laat haar dan zelf nog de keuze maken.

Ik snap trouwens niet waarom je de taart niet in een doos hebt gedaan, bij mij worden taarten er niet mooier van als ze zonder doos in de koelkast staan.
Pardon, die doos?? Ga inderdaad je maar eens flink zitten schamen. Het is je eigen schuld, je had de taart goed moeten afdekken, of tenminste de spullen erboven weghalen om dit te voorkomen.

Ik heb medelijden met die vrouw die zo te horen krijgt dat ze wordt afgescheept met een hema taartje.

Goede reclame dit.
Met je eens Tinkeldel. Maar we weten niet of TO gewoon voor een vriendin iets zou maken of dat ze echt professioneel taarten maakt. Maar dan nog snap ik niet dat je eerst minimaal een half uur niets doet en hier vraagt of ze naar de Hema moet gaan of niet.

Als klant zou ik op deze manier niet blij zijn. Maarja, we zien haar nu even hier niet dus ik neem aan dat ze een nieuwe fondant aan het maken is.
Het is gelukt fondant is eraf en de nieuwe is uitgerold. Nee ik heb geen bedrijfje. Het is gewoon een gratis taart voor een vriendin we noemen elkaar altijd doosje of tutje dus dat is niet lelijk bedoeld. En nee ik neem de boel niet in de zeik, ik ben alleen een beetje teleurgesteld en dat verwerk ik met een beetje zelfspot. Ik ga weer even opbouwen.
Sterkte!

Ik ben blij dat het een gratis taart is, en voor een vriendin. Ik hoop voor je dat je er nog wat moois van kunt maken.

De zelfspot ontging mij even....nog steeds eigenlijk. Ik zie er de lol denk ik niet zo van in.
Ik vond die fricadel ter decoratie anders wel hilarisch
Ik ook wel.
Succes dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven